BF Romania 50 2017 -ROMANIAN - UNLOCKED-1

  • Dacia este cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 1,2 miliarde euro
  • Cu o valoare de 206 milioane euro, Dedeman este cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc
  • Sectorul de retail a generat cea mai mare valoare de brand, cu 10 branduri valorând cumulat 796 milioane euro
  • Succesul noilor branduri dezvoltate de antreprenori, neglijarea brandurilor deținute de stat
  • Ursus Breweries are cel mai valoros portofoliu multi-brand local, evaluat la 115 milioane euro

În fiecare an, firma de evaluare și strategie Brand Finance evaluează mii de branduri globale și naționale. Cele mai valoroase branduri românești în 2017 sunt incluse în raportul Brand Finance România 50.

BF Romania 50 2017 -ROMANIAN - UNLOCKED-5
Brandul auto Dacia este cel mai valoros brand românesc în 2017 și de altfel singurul care depășește un miliard de euro. Asta nu vine ca o mare surpriză – Dacia este un brand solid, popular și a fost practic singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, iar astăzi Dacia este al doilea brand din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producție vândută în 34 de țări.
În privința industriilor prezente în clasament, în afară de categoria „auto” care este cu totul singulară, sectorul de retail se distinge prin cele 10 branduri care valorează împreună peste 796 milioane euro. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament