Idei de schimbare a României prin educaţie

Date:

În apropierea centenarului existenţei ca stat unitar modern şi după un deceniu de aderare la spaţiul continental comun, dezbaterea „Schimbăm România prin educație. La centenar, pe drumul European”, organizată de Platforma România 100, a lansat o serie de idei, inclusiv de valorificat ca soluții pentru punerea educației și cercetării în folosul dezvoltării conomico-sociale.

Prof. univ. dr. Mircea Miclea (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca) s-a pronunţat pentru punerea în valoare a actualelor creşteri salariale din domeniul educaţiei prin ierarhizarea salarizării după performanţele cadrelor didactice, „pentru că altfel, vor fi doar bani cheltuiţi care nu vor aduce niciun fel de valoare adăugată”.

Prof. univ. dr. Bogdan Murgescu (Universitatea din București) s-a referit la disputa, de asemenea la zi, privind planurile-cadru, apreciind că „pulverizarea într-o mulţime de discipline nu este productivă, eficientă”, convenabil fiind un număr mai mic de discipline de bază, în al căror conţinut să se regăsească noţiuni, informaţii, teme care ar tenta la o tratare separată.

Monica Mocanu (deţinătoare a titlului Profesor Merito, Buzău) a apreciat că este necesară profesionalizarea „meseriei” de profesor.

Ana Moldovan (directoarea Şcolii Gimnaziale Sânmihaiu de Câmpie, judeţul Bistriţa-Năsăud) a oferit argumente din comunitate privind conlucrarea dinte şcoală şi administraţia publică-locală.

Dragoș Pîslaru, inclusiv pe baza experienţei în calitate de ministru al muncii, a subliniat că „educaţia este factorul-cheie de creştere a capitalului uman şi social”.

Liliana Romaniuc (președinta Asociației Române de Literație) a readus în atenţie rezultatele României la testele PISA şi implicaţiile acestora asupra integrării socio-economice a tinerilor.

Madlen Șerban, promotor al învăţământului tehnic-profesional (foto) şi director o perioadă al European Training Foundation, a semnalat mai multe nuanţări, ignorate la noi, ale formării în sistem dual.

Dacian Cioloş (fondatorul Platformei România 100) a apreciat că orice proiect de dezvoltare trebuie să pornească de la educaţia la care să contribuie familia, şcoala, societatea.

 

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...