Servicii financiare la timpul viitor

Date:

Competențele profesionale necesare noilor generații de angajați în sectorul financiar au constituit tema ediția a V-a a conferinței internaționale anuale organizate de Institutul de Studii Financiare – director general, prof. univ. dr. Ion Stancu. Educația financiară pentru decizie în cunoștință de cauză și, la un nivel superior, pentru acțiune profesionistă s-a aflat în centrul dezbaterilor, care au abordat subiecte precum „Revoluția din asigurări, bancassurance, inovare și insuretech”, „Optimizarea și transformările digitale din serviciile financiare”, „Sisteme de învățare pentru adulți gata pentru viitor”, „Competențe profesionale financiare recunoscute la nivel internațional”, „Produse financiare pentru generațiile viitoare”.

Dan Armeanu: „Educația este cea care face diferența între țări”

Locul și rolul educației financiare în ansamblul sistemului educațional, cu importanța corespunzătoare pentru dezvoltarea țării, au fost evidențiate de prof. univ. dr. Dan Armeanu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară: „Educația este cea care face diferența între țări. Calitatea factorului uman este determinată de nivelul de educație, iar acest lucru se întâmplă și în sectorul financiar. De aceea, cea mai valoroasă investiție, atât la nivel micro, pentru întreprinderi, cât și la nivel macro, făcută de către stat, este investiția în oameni. Cererea și oferta pe piața financiară ar trebui să se afle într-un echilibru determinat de gradul de educație financiară încorporat în cerere și ofertă. Ce s-ar întâmpla dacă am avea o cerere educată și o ofertă mai puțin educată sau invers?! Nivelul de educație încorporat în cerere și în ofertă dă și o imagine a pieței financiare. Din păcate, în România, piețele financiare nebancare au o dimensiune mai redusă, deși în creștere, ajungând la 13% ca active în PIB”. De asemenea, a subliniat profesorul Dan Armeanu, „nivelul de educație își pune amprenta și asupra consumatorului”, inclusiv pentru orientare către produse financiare „mai sofisticate, care necesită un anumit nivel de educație care să permită înțelegerea acelor produse, odată cu gestionarea riscurilor”. Cu trimitere directă la viitorul serviciilor de profil, „inovarea financiară este esențială, pentru că generează valoare adăugată mare”, a adăugat vicepreședintele ASF.

Leonardo Badea: „Fintech grupează toate tehnologiile inovatoare care au ca scop îmbunătățirea serviciilor financiare”

Accentuând că „în România avem nevoie de creșterea nivelului de educație financiară”, prof. univ. dr. Leonardo Badea, viceguvernatorul Băncii Naționale a României, a susținut expunerea „Fintech – evoluții recente și implicații pentru stabilitatea sistemului financiar”. În
opinia profesorului Leonardo Badea, bazată pe realitatea evoluției în domeniu, „fintech-urile grupează toate tehnologiile inovatoare care au ca scop îmbunătățirea serviciilor financiare. Trăim într-o lume globală, în care informația circulă cu o viteză amețitoare. Astfel, se demonstrează mai mult ca oricând că timpul costă bani și produce bani”. În aceste condiții, „inovația are un rol important în cadrul tehnologiei, iar sub umbrela fintech putem grupa idei inovatoare, putem îmbunătăți modelele de afaceri și putem dezvolta noi afaceri. La nivel global, rata de adoptare a serviciilor fintech a crescut la 64%, după cum reiese dintr-un studiu efectuat de EY. În acest moment, aproape un sfert dintre IMM-uri utilizează fintech. Cea mai mare rată se înregistrează în China, urmată la distanță mare de Statele Unite”.

Ligia Deca: „Asimetria informațională determină o lipsă de încredere în instituțiile financiare”

În calitate de consilier de stat la Administrația Prezidențială, dr. Ligia Deca a reiterat faptul că „educația financiară reprezintă o prioritate pentru o țară cu dezvoltare rapidă, aflată încă în tranziție, cum este România. Asimetria informațională determină o lipsă de încredere în instituțiile financiare, ceea ce argumentează nevoia de educație financiară de la vârste mici la adulți. În egală măsură este nevoie de autoeducație”. Acestei nevoi îi răspunde în mod specific proiectul „România educată”, axat pe dezvoltarea competențelor transversale. În ansamblu, a subliniat consilierul de stat, „școala nu trebuie să formeze numai buni angajați, ci și buni cetățeni”.

Adrian Marin: „Ne adresăm în special unui public tânăr și din acest motiv ne concentrăm mesajele pe canalele digitale”

Adrian Marin, președintele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, a prezentat programele prin care UNSAR contribuie la educația tinerilor: campania „#Oamenii din Asigurări” – prezentarea beneficiilor pe care asiguratorii le aduc familiilor, companiilor aflate in dificultate (3,66 milioane de vizualizări); campania „#gatapentruVIAȚĂ” – promovarea utilității asigurărilor de viață pentru tineri (2 milioane de vizualizări); campania „Atent în trafic” – a doua ediție, o platformă pentru probleme de siguranță rutieră, cu genericul „Cei 40.000”, referirea fiind la numărul victimelor accidentelor rutiere de la noi din perioada 2001-2017; cursuri, prezentări pentru promovarea carierei în asigurări; cercetare sociologică prin IRES, unul dintre răspunsurile dominante ale subiecților fiind că o mai bună informare i-ar motiva să încheie o asigurare. Președintele UNSAR a conchis: „Ne adresăm în special unui public tânăr, în ultima perioadă, și din acest motiv ne concentrăm mesajele pe canale digitale”.

Foto ISF

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...

EY România a asistat Hidroelectrica în achiziția unor linii de business ale UCM Reșita

EY România a asistat Hidroelectrica, cel mai mare producător...