Interviu cu Victor Ion,
Country Manager la Eurowag România

 

Înființat în urmă cu mai bine de 20 de ani, Eurowag este furnizorul de mobilitate integrată din Europa cu cea mai rapidă dezvoltare, concentrându-se pe simplificarea vieții firmelor de transport rutier. Suntem pregătiți să-i ajutăm pe clienții noștri cu operarea a peste 300.000 de camioane care circulă pe teritoriul Europei, Asiei și Orientului Mijlociu – indiferent dacă este vorba despre plăți pentru carburanți și taxe de drum, rambursări de taxe, telematică sau consultanță. Orientarea noastră pronunțată spre clienți și nivelul ridicat de inovare se reflectă și în rezultatele financiare foarte bune – în anul 2017 am înregistrat o creștere a EBITDA cu 44%. Puteți afla mai multe despre noi accesând www.eurowag.com.

 

În primul rând, cum definiți noțiunea de servicii de plată pentru transportul rutier?
VI: La momentul lansării, aceste servicii de plată însemnau carduri de carburant, fără numerar, folosite de șoferi la alimentare. Însă acum standardul industriei presupune un spectru mai larg al nevoilor de mobilitate pentru companiile de transport: carduri de carburant, plata taxei de drum și serviciul de rambursare de TVA, respectiv accize. Toate companiile mari care operează în această industrie au încorporat aceste servicii (acestea se ridică la peste 50% din costurile unei companii de transport internațional).

În acest caz, care sunt serviciile care diferențiază un furnizor de altul?
Managementul de flotă este un pas important pe care companiile îl pot face în direcția integrării tuturor serviciilor și produselor de care ar avea nevoie un manager al unei firme de transport. Eurowag se pregătește intens pentru această mișcare – recent a achiziționat două companii care sunt lider de piață în Cehia și Slovacia și dețin tehnologii de top în domeniu. Prin acest serviciu, Eurowag oferă clientului controlul asupra propriei flote – înregistrarea întregii rute disponibilă în contul online disponibil permanent, cu posibilitatea monitorizării nivelului și consumului de carburant, a stilului de conducere, conectare la sistemul de navigație, citirea și transmiterea electronică a tahografului, inclusiv înregistrarea vitezometrului.
Un nou pas în această direcție, anunțat în urmă cu câteva zile, este parteneriatul dintre Eurowag și Sygic, unul dintre liderii de pe piața de aplicații de navigație bazate pe GPS pentru iPhone, Android și pentru autovehicule cu remorcă, cu peste 200 de milioane de utilizatori înregistrați în întreaga lume.

Ce presupune această mișcare?
Această mișcare strategică presupune îmbinarea know-how-ului, tehnologiei și a unei mari cantități de date, scopul fiind acela de a crea o aplicație de navigație special concepută pentru transportul rutier în scopuri comerciale. O astfel de aplicație va aduce beneficii majore clienților noștri, care vor putea planifica rutele mai bine și evita ambuteiajele și situațiile dificile care pot apărea pe drum. Totul se bazează pe hărțile offline oferite de Sygic, astfel încât șoferul să nu consume date în roaming.
Cum definiți viitorul în domeniu?
Viitorul, într-un cuvânt, este integrarea. Sunt toate serviciile adunate la un loc, interconectate cu ajutorul tehnologiei informatice. Acesta este obiectivul pe care Eurowag și-a propus să-l atingă și la care va lucra intens în următoarea perioadă. Managerii firmelor de transport au nevoie de servicii de leasing, de asigurări și de digitalizarea întregului proces de transport – iar noi plănuim să le grupăm într-un pachet al serviciilor noastre în viitorul apropiat.

Ce beneficii au clienții Eurowag?
Clienții Eurowag au în acest moment acces la o retea de peste 11.000 de stații de alimentare în Europa, îmbogățită recent cu rețeaua Benzina în Cehia, Q8 în Italia și Star în Germania. În Peninsula Iberică, Eurowag a finalizat de curând achiziția rețelei de stații de alimentare ADS, una dintre cele mai mari din regiune.
Prin rețeaua de stații de alimentare proprii, Eurowag oferă cele mai bune prețuri șoferilor. Stația din România, aflată în Pecica, a înregistrat de curând un record de litri de carburant vânduți, continuându-și trendul ascendent.
Alte servicii apreciate sunt cele de facturare netă, care permit clienților să își recupereze banii imediat, fără să aștepte ca TVA-ul să fie rambursat separat de către autoritățile financiare din fiecare stat.

Referitor la subiectul rambursării TVA și al accizei, au crescut valorile accizei care poate fi recuperată din Spania și Belgia. Are acest lucru vreun impact în preferințele de alimentare pentru transportatorii români?
Preferințele de alimentare nu se vor schimba foarte mult, Spania spre exemplu era atractivă și înainte de posibilitatea recuperării accizei. Situația este similară și în cazul Belgiei, iar pentru a oferi un beneficiu în plus clienților, am lansat de curând și serviciul de finanțare a accizei pe această țară.
Prețul final plătit de transportator (adică cel fără TVA și acciză) este unul dintre cele mai importante criterii în alegerea țărilor preferate la alimentare. În fruntea topului se află Ungaria și Austria, urmate de Franța, Germania și Spania. În cazul tuturor acestor țări am înregistrat creșteri semnificative ale sumelor TVA rambursate de la an la an.
Mulți transportatori aleg să alimenteze în Ungaria, deoarece, per total, în acest moment prețul final plătit este mai mic decât în România. Din acest punct de vedere, nu estimăm schimbări majore cât timp piața din România va rămâne la același nivel.

A crescut numărul de clienți ai Eurowag în 2018?
Cu siguranță că am avut mai mulți clienți în 2018 decât în anul anterior și cred că acest lucru se datorează echipei din România, care a reușit să aibă rezultate remarcabile. Dar creșterea se datorează și faptului că produsele și serviciile oferite de compania noastră sunt competitive, iar clienții noștri s-au convins de acest lucru, ajutându-ne la creșterea renumelui.

Creșterea numărului de clienți se datorează și faptului că ați deschis o stație proprie de alimentare în România anul trecut?
Faptul că am deschis prima noastră stație în România, dedicată camioanelor și complet automată, a arătat încă o dată faptul că noi credem în potențialul țării noastre și credem că prin această investiție demonstrăm clienților noștri că facem tot ce ne stă în putere pentru a le oferi cele mai bune servicii într-o piață atât de delicată și concurențială în care activăm împreună. Considerăm că și această dovadă de încredere a contribuit la creșterea numărului de clienți.

press ad 210x100 cm