Guvernul României a respins inițiativa antitutun care ar fi păgubit bugetul statului cu două miliarde de lei anual

Date:

Camera Deputaților a publicat Punctul de vedere negativ, adoptat de Guvern în ședința din 28 ianuarie 2020, cu privire la inițiativa antitutun. Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) salută decizia Executivului de a nu susține pachetul de măsuri antitutun care ar fi destabilizat peste 70.000 de operatori economici din România și ar fi avut, conform estimărilor oficiale, un impact de peste două miliarde de lei anual la bugetul general consolidat.

CLCC a avertizat, încă de la depunerea PL-x 587/2019 pentru modificarea unor acte normative în domeniul reglementării produselor din tutun, că inițiativa legislativă va determina o explozie a contrabandei cu țigarete, cu repercusiuni asupra bugetul statului.

De asemenea, CLCC a susținut că propunerea legislativă, depusă fără consultare publică sau studiu de impact, depășește cadrul Directivei europene 40 / 2014 și reprezintă un precedent periculos prin hiper-reglementarea unei industrii care se numără printre cei mai mari contribuabili la bugetul statului. Proiectul de lege urmărește interzicerea totală a sponsorizărilor din partea companiilor de tutun, interzicerea expunerii țigărilor în magazine, cu excepția tutungeriilor, introducerea unor noi taxe asupra produselor din tutun și tratamentul nediferențiat al țigărilor și produselor de nouă generație, care pot reduce riscurile asociate fumatului.

„Guvernul României evaluează impactul bugetar al proiectului de lege antitutun la 2 miliarde de lei în fiecare an. Și asta fără a include aici și impactul asupra companiilor mici, medii și mari care își plătesc în fiecare lună, corect, taxele. Un impact pe care inițiatorii proiectului ar fi putut să -l anticipeze atunci când au acceptat să își asume un proiect creat în afara Parlamentului”, a declarat directorul executiv al CLCC, Constantin Rudnițchi.

CLCC, care numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei și un număr de angajați de peste 36.000, consideră că libertatea economică, libertatea comerțului și libertatea comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice.

Membrii CLCC pledează pentru stabilitate și predictibilitate legislativă, precum și pentru reglementări echilibrate și necesare, nu intempestive sau excesive.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cuprinde companii din FMCG, industria ospitalitații, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți ai HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, dar și ONG-uri.

Mai multe detalii despre CLCC găsiți pe pagina web a Coaliției, www.clcc.ro, și pe pagina noastră de Facebook.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...