Inflaţia a rămas peste pragul de 4%

Date:

Preţurile de consum pentru populaţie au crescut în luna mai 2019 cu 0,46%, valoare aproape identică cu cea din aceeaşi lună a anului anterior (+0,47%), potrivit Curs de guvernare.ro. Astfel, inflaţia anuală a rămas peste pragul de patru procente şi a scăzut nesemnificativ, la 4,10% (4,4% după metodologia IAPC).

Creşterea preţurilor aflate sub influenţa politicii monetare s-a redus ceva mai clar, de la 0,42% la 0,38%, dar rămâne îngrijorătoare.

Creşterea preţurilor la combustibili a dat mai mult de jumătate din majorarea, altimiteri moderată ( doar +0,20%) a preţurilor la produsele nealimentare. În schimb, s-au mişcat semnificativ şi peste media general tarifele la servicii (+0,51%). Pe scurt, peste trei sferturi din creşterea indicelui de preţuri consemnată per total a venit de la şapte grupe ce însumează doar ceva mai mult de un sfert din coşul de consum, potrivit sursei citate.

Din păcate, urmează două luni în care efectul de bază va fi net defavorabil. Valorile înregistrate în anul 2018 şi care vor fi înlocuite cu valori din 2019 în calculul inflaţiei anuale sunt de doar +0,02% pentru luna iulie şi -0,48% pentru luna iulie. De-abia în intervalul august – octombrie avem şanse reale să reintrăm cu inflaţia sub 4%, dar pe final de an lucrurile se vor complica din nou.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Accelerator pentru creșterea nivelului de profesionalizare a industriei Influencer Marketing

Start-up-ul MOCAPP anunță o nouă ediție a programului de...

Mentorat, coaching și granturi pentru femeile antreprenor  

ING Bank România și Visa anunță lansarea programului She’s...

Parteneriat Consiliul Patronatelor ESG din România – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin

Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) anunță că „a...

Oana Popescu, nou partener al companiei Crosspoint Real Estate

Compania de consultanță imobiliară Crosspoint Real Estate anunță numirea...