Începând cu 15 august, Lidl scoate complet de la vânzare produsele de
plastic de unică folosinţă, cum ar fi pahare, farfurii adânci şi întinse, dar
şi tacâmuri şi paie, şi testează alternative pentru pungile de la raioanele de
legume şi fructe şi brutărie, informează compania, scrie Adevărul.ro.
Totodată, Lidl va începe în acest an testarea unei soluţii de
tip sacoşă reutilizabilă pentru cântărirea şi transportul fructelor şi
legumelor din Piaţa Lidl, dar şi a pungilor din plastic compostabil, analizând
viabilitatea acestui material ca alternativă la plasticul subţire.
În 2018, compania a anunţat că îşi propune să reducă plasticul utilizat
cu cel puţin 20%, până în 2025. De asemenea, demersurile se află în linie cu
decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de
unică folosinţă, fiind asumate de Lidl în mod voluntar, înainte ca aceasta să
intre în vigoare, în anul 2021.
În același timp, pe lângă măsurile interne pe care
compania le ia pentru a reduce plasticul în magazinele sale, Lidl investeşte şi
în programe de impact în domeniul protecţiei mediului, derulate de organizaţii
non-profit. Cea mai recentă iniţiativă este “Cu apele curate”, lansată în
această primăvară de Asociaţia MaiMultVerde, ce îşi propune să combată poluarea
cu plastic a apelor Dunării. Proiectul include şi evaluarea şi revizuirea
politicilor publice privind gestiunea deşeurilor din plastic, protejarea apelor
sau educaţia pentru mediu cu implicarea autorităţilor române.