Cifra cumulată a
afacerilor care operează în franciză în România a ajuns la 3,6 miliarde de euro
în 2019 şi la 450 de concepte, din care 36% sunt idei de afaceri româneşti, scrie
Agerpres.
Potrivit datelor
prezentate la cea de a 3-a ediţie a forumului „Franchise Connection”,
eveniment regional de afaceri în franciză, piaţa se situa la 1,6 miliarde de
euro în 2014, iar în 2018 piaţa ajusese la 3,3 miliarde de euro.
Paul Voicu a spus că există şi afaceri care eşuează, dar rata
este foarte mică.
„Există un ciclu natural, ca în business. Există şi
companii care se nasc şi acum vor să intre pe piaţă, există şi firme care nu
s-au adaptat la piaţă, au ieşit. Piaţa are aproximativ 450 de concepte, din
care anual ies de pe piaţă 15. Rata este destul de mică. Ai şanse mai mari să
supravieţuieşti pe piaţă şi să faci o treabă bună, dar e ca în business,
presupune şi o doză de risc”, a afirmat Paul Voicu.
De asemenea, Paul Voicu a declarat că piaţa din România are
potenţial de creştere şi că ar trebui să ne uităm la piaţa din Franţa, una
dintre cele mai dezvoltate pieţe de franciză din Europa şi un exemplu pentru
cea din România. Acolo există peste 2.000 de concept, potrivit sursei amintite.
Acesta a participat luni la cea de a 3-a ediţie a forumului
„Franchise Connection”, organizat de Ziarul Financiar.
agerpres