Studiu Deloitte: 95% dintre organizațiile care folosesc soluții de tip RPA spun că tehnologia le-a îmbunătățit productivitatea

Date:

  • Companiile recunosc beneficiile RPA asupra productivității şi nu implementează tehnologia doar pentru a reduce costurile
  • Organizațiile susțin automatizarea proceselor prin roboți software, dar au dificultăţi în extinderea tehnologiilor RPA conform aşteptărilor

 

București, 8 noiembrie 2018. Organizațiile care au implementat soluții de tip RPA (Robotic Process Automation) declară în proporție covârșitoare, de 95%, că tehnologia le-a îmbunătățit productivitatea, potrivit celei de-a patra ediții a studiului Deloitte Global Robotics, care analizează tendințele pieței și practicile emergente în folosirea de roboți software și automatizarea cognitivă. În plus, 93% dintre cei care au implementat sau extins soluţii de tip RPA susțin că acestea au îmbunătățit gradul de conformitate și 81% sunt de acord că a contribuit la reducerea costurilor.

Mai multe companii recunosc beneficiile RPA asupra productivității şi nu o aplică doar pentru a reduce costurile. Aceasta este o schimbare semnificativă față de rezultatele studiilor din anii anteriori, care au indicat că reducerea costurilor a fost principala prioritate în implementarea tehnologiei RPA. În acest an, numai 5% din companiile care implementează RPA urmăresc doar reducerea costurilor, comparativ cu 21% în 2017.

„La nivel global, companiile depășesc stadiul primelor experimente în RPA și văd deja rezultate precum îmbunătățirea productivității, creșterea veniturilor, reducerea costurilor și a riscurilor, servicii mai bune pentru clienți și angajați. În România, deși tot mai multe companii vor să exploreze RPA, nu multe au reușit să adopte această tehnologie la scară largă și să construiască o fundație solidă pentru a beneficia de toate avantajele sale”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România.

Studiul a arătat şi că adoptarea tehnologiei RPA se bucură de mai mult sprijin în rândul companiilor care deja au implementat sau extins astfel de soluții, 81% dintre liderii acestor organizații sprijinind acum utilizarea de roboți software, față de 72%, în 2017.

În ciuda sprijinului crescut, organizațiile se au dificultăți în extinderea tehnologiilor RPA conform planurilor inițiale. Doar 4% dintre acestea folosesc în prezent mai mult de 50 de roboți, o creștere marginală față 3%, în 2017, în timp ce 27% fie utilizează proiecte pilot de RPA cu mai puțin de zece roboți, fie au implementat între 10 si 50 de roboți. Principalele obstacole în extinderea tehnologiei sunt, conform respondenților, fragmentarea proceselor, variația mare a sarcinilor offline și online implicate în procese care urmează să fie automatizate prin robotică, urmate de lipsa unei viziuni clare în domeniul RPA și a gradului de adaptare a zonei IT.

Cercetarea se bazează pe răspunsurile colectate de la 530 de lideri în afaceri, inclusiv directori financiari, operaţionali şi de tehnologie a informaţiei, din organizații din întreaga lume cu venituri cumulate de 3,5 trilioane de dolari. Sondajul complet este disponibil aici.

În România, echipa de consultanță în management a Deloitte include profesioniști în tehnologie care oferă servicii complexe de informații și tehnologie, precum strategie, achiziții, design, programe executive personalizate, servicii administrate prin aplicații, analiză a datelor și managementul informațiilor, livrare și servicii de asigurăre pentru soluții specializate.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor 286.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.200 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...