300 de operatori economici au contracte în învăţământul dual

Date:

Învăţământul dual cuprinde în acest moment 4200 de elevi, în 164 de clase din 128 de şcoli (număr dublu de unităţi de învăţământ faţă de anul şcolar 2011-2012, la introducerea acestui sistem de formare la noi), elevi care se califică profesional pe bază de contracte cu un total de 300 de agenţi economici. Informaţiile au fost oferite de Rovana Plumb, ministrul interimar al educaţiei naţionale, la conferinţa „EduPro Summit #1 – Educator for future”, organizată de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană – AHK România, Centrul de Formare Profesională al AHK România, Ambasada Republicii Federale Germania la Bucureşti, cu susţinerea Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic. Au participat autorităţi în domeniul educaţional, reprezentanţi ai mediului economic, profesori, elevi. Directorul general al AHK România, Sebastian Metz, a reierat, inclusiv prin apel la exemplul propriu, utilitatea începerii unei cariere prin formare profesională orientată spre practică. Pentru depăşirea dificultăţilor de receptare a sistemului la noi, el a pledat pentru cooperarea factorilor interesaţi, accentuând că „este nevoie de schimbarea mentalităţii în societate şi de mai mult profesionalism”.

Ambasadorul Germaniei, Cord Meier-Klodt, a subliniat: „Este foarte important pentru prosperitatea societăţii ca sistemul educaţional să îndeplinească cerinţele economiei de astăzi. Pentru a prospera, economia are nevoie în mod cert de ingineri de top, dar şi de meseriaşi competenţi. Iar cei care urmează formarea educaţională primesc această recunoaştere pe piaţă”.

În contextul reuniunii, tineri care se pregătesc în sistem dual sau deja au absolvit (foto) au expus aprecieri, au oferit informaţii, idei. Eleva Rebeca Constantin, în clasa a X-a la Colegiul Tehnic „Mircea cel Bătrân” din Bucureşti, care se califică în comerţ la Hornbach România, a caracterizat învăţământul dual drept “un pas în carieră” şi a spus că primul an în această direcţie a constituit pentru ea „o experienţă interesantă, în sensul că una este când înveţi teoria şi alta, când faci şi practică”.

Beneficiul sub aspectul formării practice şi al deschiderii spre carieră prin sistemul dual a fost reliefat şi de Claudiu Sicorschi, în clasa a XI-a la Colegiul Tehnic „Ferdinand I” din Timişoara, care se califică la Continental România, de Gal Gergo, absolvent şi actualmente angajat la Bosch România, de Alexandru Săgeţeanu, din prima promoţie de absolvenţi la noi ai învăţământului dual la Şcoala Profesională „Kronstadt” din Braşov, acum angajat la Schaefler România.

 

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Relația românilor cu băncile în ultimii opt ani 

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar...

Mihai Daraban: C.E. trebuie să se implice în uniformizarea modului de funcționare a camerelor de comerț europene

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),...

Misiune economică România-Spania la Barcelona și în Insulele Baleare

Platforma Repatriot, care conectează românii din afara granițelor cu...

Concurs european de educație financiară organizat de Asociația Română a Băncilor

  Asociația Română a Băncilor, în parteneriat cu Banca Naţională...