Alfredo Seafood – marcă de autoritate în importul şi distribuţia produselor din peşte şi fructe de mare în România – anunţă că piața locală de pește a înregistrat o creștere de circa 10% în primul semestru (S1) din 2018, comparativ cu perioad similară din 2017 şi estimează că vânzările pe întregul an vor atinge o valoare cu aproximativ 10% mai mare faţă de anul trecut; piața locală de pește și fructe de mare ar urma să ajungă la aproape 380 milioane de euro, în creștere lentă față de 2017.

Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul companiei Alfredo Seafood, subliniază: ”2018 a adus o creștere moderată a consumului de pește, fructe de mare și produse derivate, dar ne așteptam la acest lucru. Cred că este foarte important că piața își continuă tendința ascendentă din ultimii cinci ani. Vedem totuși o ușoară încetinire a ritmului de creștere, cauzată de diverși factori: prețurile mai mari față de carnea roșie, corelat cu faptul că oamenii s-au obișnuit cu scăderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vânzările în 2015 și 2016. Subliniez că discutăm despre o piață încă în formare în România, care mai are o distanță de parcurs până la momentul maturizării. Alte bariere țin de o falsă percepție conform căreia preparatele pe bază de pește ar fi mai dificil de gătit. Această este o părere eronată mai ales că acum există tehnologii moderne de procesare și ambalare care fac peștele la fel de ușor de preparat ca puiul sau carnea de porc, prin procesare ca îndepărtarea pielii, desolzirea, filetarea și porționarea”.

Consumul de pește per capita prognozat de Alfredo Seafood pentru acest an se va situa în jurul a 7 kilograme pe an, apreciat a însemna „o cifră extrem de mică în comparație cu media europeană: 23 kilograme pe cap de locuitor”. Într-o ordine a preferinţelor consumatorilor, somonul este pe primul loc: vânzări de circa 50 milioane de euro la nivel național în prima jumătate a anului în curs. „Creșterea constantă a consumului de somon în România se datorează mai multor aspecte, printre care se numără o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dietă sănătoasă și calitatea cărnii care este gustoasă și ușor de preparat”, apreciază specialiştii Alfredo Seafood, care semnalează că aproximativ 20% din portofoliul companiei „este reprezentat de somonul ultra proaspăt și de cel congelat, pescuit din Marea Nordului (provenit din acvacultură) și din apele Pacificului de Nord (somon sălbatic)”. În ansamblu, Alfredo Seafood anunţă că „a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicată consolidării afacerii, prin implementarea unor tehnici inovatoare de ambalare și procesare, investiții în gama de produse proaspete «Gata de gătit», în îmbunătățiri tehnologice și logistice, precum și în pregătirea extinderii în piețele din regiune: Republica Moldova și Bulgaria”.

Anul 2018 este marcat şi de continuarea preocupărilor educative pentru creșterea consumului de pește „de la o masă la trei săptămâni, cât este în prezent, la minimum una pe săptămână”.

DISTRIBUIȚI