Barometrul de opinie publică al Academiei Române

Date:

Academia Română (foto), prin Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale şi LARICS, a lansat Barometrul de opinie publică – ediţia de primăvară. Barometrul prezintă rezultatele unui sondaj de opinie realizat la nivel naţional de INSCOP Research, care oglindeşte dimensiunea politică, socială, economică, etnică, religioasă, de politică externă şi de securitate a societăţii româneşti.
Din diversitatea datelor oferite, le reţinem aici pe cele referitoare la intenția de vot la alegerile europarlamentare şi la referendumul pe tema justiției. 39,2% dintre respondenţi au declarat că vor merge sigur să voteze, în timp ce 11% au răspuns „sigur nu voi vota”. La alegerile europarlamentare din 2014, prezenţa la vot în România a fost de 32,4%.

Au opțiune de vot în acest moment 63,1% dintre cei chestionaţi: 27,6% intenționează să voteze cu PNL, 25,5% – cu PSD,  16,5% – Alianța 2020 USR-PLUS, 9,2% – cu ALDE, 9,1% – cu Pro România, 4,8% – cu UDMR, 3,9% – cu PMP, 1,1% – cu UNPR, 0,6% – cu PSR, 0,5% – cu PRU, 0,3% – cu PSDI, 0,2% – cu BUN, 0,2% – cu PRO DEMO, 0,3% – cu candidați independenți.

Numai dintre respondenţii care au declarat că sigur vor merge la vot, 26,4% declară că ar vota cu PSD, 26,1% – cu PNL, 20,1% – cu Alianța 2020 USR-PLUS, 8,5% – Pro România etc.

59% dintre respondenți s-au declarat de acord cu decizia președintelui Klaus Iohannis de a convoca un referendum privind situația justiției.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...