Câştigătorii concursului de IT Hackathon 2019

Date:

Școala informală de IT, recunoscută drept „cea mai performantă platformă de educație non-formală și reconversie profesională în IT”, a derulat a cincea ediție a evenimentului Challenge Accepted – Hackathon 2019 powered by BRD. Au concurat 100 de participanți din București, Cluj, Iași, Brașov, Craiova, Oradea, Chișinău, sub îndrumarea a 26 de mentori, practicieni în mari companii IT. Obiectivul l-a constituit găsire unor „soluții concrete pentru 17 challenge-uri selectate în competiție: provocări din sfera serviciilor medicale, pharma, respectiv gestionării situațiilor de urgență din România”. Trei dintre soluţii au fost selectate pentru susţinere în vederea pregătirii pentru un eventual transfer tehnologic:

– locul I – echipa „Fantasticii”, cu proiectul propus de Asociația Dăruiește Viață, pentru facilitarea accesului pacienților bolnavi de cancer la achiziția de medicamente citostatice din afara țării, astfel încât să nu-și întrerupă tratamentul

– locul II – echipa „Game of Threads”, cu proiectul lansat de compania ABG Business Tools pentru crearea unui instrument de identificare a potențialelor interferențe pe care fiecare individ, în funcție de vârstă, sex, înălțime, greutate, grupă sanguină, tipuri de alergii, afecțiuni cronice, afecțiuni acute etc. le are în momentul ingerării anumitor substanțe din alimente  

– locul III – „Echipa Verde”, cu proiectul ECO-CERT, propus de Asociația CERT Transilvania pentru o aplicație mobilă prin care utilizatorii care identifică zonele cu reziduuri depozitate ilegal pot transmite o imagine, împreună cu coordonatele GPS și descrierea volumului și a tipului de deșeu.  

Criteriile de evaluare au fost: „(1) Tehnic – cât de clară a fost soluția tehnică propusă pentru proiect; (2) Originalitate/Inovație – în ce măsură aplicația este nouă și inovatoare; (3) Impact – în ce măsură o astfel de aplicație este utilă, cu aplicabilitate practică și poate avea un impact pentru cât mai mulți oameni; (4) Timp – Cât de realist este ca proiectul să fie dezvoltat în 3 luni; (5) Prezentare – prezentarea proiectului, împărțirea rolurilor pe echipă; (6) Progres – stadiul prototipului la final de hackathon”.

Mihai Talpoș, cofondator al Școlii Informală de IT şi organizator al competiţiei Challenge Accepted – Hackathon, subliniază: „La finalul evenimentului din acest an, ne bucurăm să marcăm faptul că am reușit să transformăm invizibilul în vizibil, realizând soluții software realmente utile în rezolvarea unor probleme dintre cele mai diverse. De altfel, diversitatea provocărilor primite în cadrul hackathon-ului excede mult toate așteptările noastre, ale organizatorilor, și asta dovedește ca societatea prezintă un interes remarcabil față de «calea digitală» de a contribui la bunul mers al comunităților din care provenim.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...