CBRE, consultant în tranzacţia de închiriere a centrului Spaces  

Date:

 

CBRE, lider mondial și național pe piața de consultanță imobiliară, anunţă că „a intermediat tranzacția de închiriere a 4.100 mp de spații de birouri destinate celui mai mare centru Spaces din România”, care va fi deschis la mijlocul lui 2019 în complexul de birouri Expo Business Park, din zona Expoziției (foto). Spaces este definit ca „un brand de spații de coworking, care oferă un mediu de lucru flexibil, menit să sporească productivitatea și creativitatea, dedicat companiilor cu istoric și start-up-urilor. Brandul este deținut de International Workspace Group (IWG), corporație multinațională în al cărei portofoliu se mai află mărcile Regus, Basepoint, No.18, Signature și Open Office”.

Răzvan Iorgu, Managing Director al CBRE Romania, oferă detalii: „CBRE sprijină tendința actuală de creștere accelerată a numărului de spații de coworking pe segmentul de birouri. Alinierea României la acest trend global este un semn al maturizării pieței locale. Faptul că un jucător de anvergura IWG a decis să se extindă în țara noastră, prin brandurile Spaces și Regus, este încă o dovadă că economia românească este suficient de puternică pentru a trezi interesul marilor companii internaționale. Ne bucură să observăm că dezvoltatori extrem de puternici, cum este Portland Trust, înțeleg valoarea spațiilor de lucru alternative și le includ în proiectele lor, reușind astfel să le ofere chiriașilor flexibilitatea de care aceștia au nevoie pentru încheierea unor contracte de lungă durată. Deschiderea celui mai mare centru Spaces din România este atât o confirmare a parteneriatului solid dintre CBRE și IWG, cât și un indicator că sectorul spațiilor de birouri se îndreaptă în direcția corectă, aceea a majorării ponderii componentei de flexibilitate. Conform estimărilor CBRE, în următoarea perioadă orice proiect de birouri de succes va trebui să ofere un grad ridicat de adaptabilitate la nevolile clienților, prin spații de coworking și birouri flexibile pentru a putea atrage chiriași pe termen lung”.

La rândul său, Ramona Predescu (Iacob), Country Manager al Spaces Romania, subliniază: „Suntem bucuroși pentru deschiderea noului nostru centru, unde mulți oameni vor avea ocazia să-și ia carierele în propriile mâini și să aibă inspirație pentru idei bune, într-un mediu dinamic. Spaces este un altfel de concept, care se concentrează pe experiența utilizatorului și pe nevoia acestuia de a lucra într-un spațiu care să sporească creativitatea. Scopul nostru este să oferim condiții optime pentru cei care au ales Spaces să-și deruleze activitatea, fie că este vorba de antreprenori sau de mari companii care vor ca angajații lor să lucreze într-un spațiu fexibil și original. Spaces este un brand inovator, care își face tot mai mult loc pe piață și care pune Bucureștiul pe harta marilor orașe ce înțeleg nevoia oamenilor de mobilitate și de spații de lucru flexibile, eficiente și capabile să creeze comunități de afaceri. Spaces este un concept care unește marile centre de afaceri ale lumii, oferind aceleași caracteristici în orice oraș al lumii te găsești, fie că este Londra, Paris, New York, Hong Kong sau Rio de Janeiro etc.”

Robert Neale, director general al Portland Trust, accentuează: „Suntem încântați de venirea Spaces în EXPO Business Park. IWG este o companie cu o experiență uriașă pe piața din București și care înțelege foarte bine necesitățile acestei piețe. Există o nevoie evidentă de spații de lucru flexibile pe care o resimt toți jucătorii, de la companii mici la mari corporații, așadar prezența Spaces în EXPO Buisness Park este un atu pentru noi”.

 

30.000 m2 spaţii de retail, finalizaţi în S1 2018

 

O privire de ansamblu a CBRE asupra pieței de retail în semestrul I din 2018 oferă date din care reţinem: terminarea în S1 a circa 30.000 m2 de spații de retail în Bistrița, Focșani, Gheorghieni, Râmnicu Sărat, Vaslui; în construcţie, 367.000 mp în 19 proiecte, dintre care 13 noi (Openville Timișoara, AFI Palace Brașov, Târgoviște Mall, Shopping City Târgu Mureș etc.) și 6 extinderi (termen de livrare în 2018 și 2019); 3,52 milioane mp, stocul modern la zi de spații de retail (59% – centre comerciale, 41% – parcuri de retail); 32% din stocul modern de spații de retail – în București, 38% – în Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Oradea, Brașov, Ploiești, Suceava, Craiova, Pitești.

“Activitatea în sectorul spațiilor de retail continuă să fie dinamică și în 2018, însă nu la fel de efervescentă ca în 2017”, apreciază Carmen Ravon, Head of Retail Leasing al CBRE Romania, completând: „Observăm o creștere a activității regionale, în orașe secundare, dar și în orașe terțiare. Acest lucru se datorează creșterii puterii de cumpărare la nivelul întregii țări. O altă

tendință importantă este și majorarea ponderii componentei online pe segmentul de retail. Astfel, am remarcat o creștere cu 30% a vânzărilor online în S1 2018, față de S1 2017”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Protejarea expresiei creativității: o incursiune în sfera proprietății intelectuale aplicate cinematografiei

de Bianca Chera, senior associate , Marius Gheldiu, associate–...

Eurobarometru: Situația geopolitică face ca votul la alegerile europene să fie și mai important

Peste opt din zece europeni (81%) consideră că votul...

Crește contrabanda cu țigarete

Piața neagră a țigaretelor crește în martie 2024 până...