Club Retail: Update de business în funcție de shopper și Covid-19

Date:

Pentru reconfigurarea planurilor de afaceri, variabila de care trebuie ţinut cont este comportamentul cumpărătorilor, acesta fiind modulat de evoluția pandemiei Covid-19. Matematic spus, businessul este o funcție de shopper cu parametru Covid-19. De altfel, aceste două elemente sunt destul de strâns legate între ele şi, din nefericire, sunt previzibile doar pe termen foarte scurt, de aceea operatorii din FMCG şi Food Retail alocă resurse importante pentru urmărirea atentă a celor mai fine schimbări în mentalul colectiv, în noile nevoi şi preferinţe ale shopperilor şi consumatorilor.

Tema versiunii actualizate a shopperilor este una centrală în programul conferinţei „UN NOU ÎNCEPUT” pe care Piaţa şi partenerii săi o organizează în cadrul ediţiei a opta a Clubului de Retail, între 14 și 16 octombrie.

În luna martie, industria bunurilor de larg consum a trecut printr-o perioadă dramatică din cauza achiziţiilor masive de alimente şi dezinfectanţi, lanţul de aprovizionare şi personalul din magazine fiind tensionate dincolo de limitele imaginate de cineva vreodată. Mentalul colectiv dominat de instituirea stării de urgenţă, cu totul neobişnuită pentru consumatori,  a provocat acumularea de stocuri de siguranţă, urmată de o lungă pauză în cumpărări, ceea ce a complicat enorm activităţile producătorilor, distribuitorilor şi retailerilor.

Este posibil să mai trecem prin aşa ceva în viitorul apropiat ?

Experiența de brand (brand de produs și brand de retail) căpătată atunci și ulterior a schimbat sau este pe cale să schimbe major preferințele și obiceiurile de cumpărare și de consum ?

Sunt formatele de retail de proximitate avantajate de contextul pandemic prelungit ? Sau sunt discounterii ? Sau e-commerce ?

Trebuie brandurile să schimbe răspunsurile la nevoile de răsfăț, responsabilizare și siguranță ale shopperilor ?

Cum trebuie reconfigurate gama de servicii in-store, comunicarea, strategia de preț și promoții, portofoliile de produse ?

Sunt, probabil, alte 100 de întrebări pe care și le pun operatorii din FMCG și Food Retail pentru care schimbarea a fost mereu provocarea cotidiană, dar reacția societății la șocul Covid-19 a impus alte trenduri, alte priorități, alte obiective, pe alocuri chiar alte planuri de dezvoltare.

Discontinuitatea este suficient de bruscă și de accentuată încât să putem vorbi despre un nou început în industria bunurilor de larg consum. N-ar fi prima oară, cel puțin în ultimii 10 ani, când operatorii din FMCG și Food Retail ar lua-o de la capăt, acum diferă doar faptul că încă nu cunoaștem suficient de exact parametrii schimbării.

La Club Retail disecăm noua realitate, comunicăm informații și opinii, analizăm și interpretăm date proaspete, împărtășim experiența acumulată în trecutul apropiat, valorificăm ceea ce avem în comun: cunoaștere și putere dată de parteneriate.

Despre programul Clubului, partenerii, speakerii şi topicurile de discuţie ale conferinţei „UN NOU ÎNCEPUT” găsiţi toate detaliile pe websiteul evenimentului, www.clubrh.ro.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate