Creşte preferinţa pentru berea la sticlă  

Date:

Cererea pentru berea la PET e în scădere, creşte preferinţa pentru berea la sticlă, berea premium – este una dintre confirmările asupra tendinţelor sesizabile în piaţa de profil, oferite de Asociaţia Berarii României cu ocazia retrospectivei asupra anului trecut. Căteva dintre datele furnizate de Julia Leferman (foto), director general al Asociaţiei Berarii României, spun că: piaţa berii a înregistrat o creştere de 3%, considerată ca ilustrativă pentru un trand în revenire şi a atins un volum de 16,6 milioane hl; consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 85 l, de unde în 2017 fusese de 82 l; o ascensiune de luat în seamă a înregistrat segmentul berilor fără alcool, printr-o creştere cu 30% faţă de anul precedent, influenţa fiind pe undeva şi a campaniei „Fără alcool la volan”, iniţiată de Berarii României; ambalajul de sticlă este în creştere în opţiunile consumatorilor (3,65 pp în ultimii patru ani), în timp ce PET-ul scade (5,83 pp în aceeaşi perioadă), ceea ce, din perspectiva Berarilor României, semnalează „o uşoară schimbare a tendinţelor de consum”; PET-ul se menţine totuşi dominant, cu 47,57% în preferinţe, după ambalaj, urmat de sticlă (28,45%), doză (20,58%), butoi (3,41%); tipologic în preferințe se menţine berea lager (pondere 93,61%), urmată de mixurile de bere și berile aromatizate (2,27%), specialitățile precum berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc. (25%); berea fără alcool (1.87%).

Referitor la impactul asupra economiei româneşti, e de subliniat că industria berii are un accentuat caracter naţional, dovadă că producția locală este de 97% (numărulul producătorilor a crescut anul trecut la 56 de la 39,câţi au fost în 2017) și 70% din ingredientele folosite provin din agricultura României; sectorul berii asigură peste 85.000 de locuri de muncă; membrii Asociaţiei Berarii României au contrbuit anul trecut la bugetul de stat cu 255 milioane euro; investiţiile au atins 74,5 milioane euro; în 15 ani de activitate, investițiile cumulate ale asociației au ajuns la 1,54 miliarde euro. În ansamblu, în cei 15 ani de activitate de până acum, cuvântul definitoriu pentru Berarii României poate fi considerat „consistenţa”, apreciază Lucian Ghinea (foto), preşedinte Asociaţiei Berarii României, nuanţând prin atributele „generozitate, claritate, sustenabilitate”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...