Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network S.A.: „Facem parte din economia colaborativă, așa cum sunt Uber, Glovo sau AirBnB”

Date:

La aproape o jumătate de an de la listarea 2Performant Network S.A. pe piața AeRO de la Bursa de Valori București, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei, a povestit în cadrul evenimentului financiar „The Power Table – Cum arata raportările financiare și cum investim” despre ce au însemnat ultimele 6 luni și care este filosofia companiei în ceea ce privește viața ca societate listată.

Astfel, Dorin Boerescu este mulțumit de decizia de listare pe Piața de Capital: „Noi suntem foarte bucuroși ca suntem pe bursa, suntem un emitent tânăr – ne-am listat la sfârșitul anului 2020. Am urmărit de mult Piața de capital și credem că, în special pentru companiile de tehnologie, Piața de Capital este o alternativa de finanțare. Pe toate bursele mari se întâmplă acest traseu al companiilor, pe care l-am parcurs și noi. Se finanțează prima oară prin Angel Investors, eventual mai atrag niște fonduri, dar visul fiecărei companii este să se listeze pe Piața de Capital. Noi am avut percepția multi ani de zile că Bursa de Valori București se adresează, în primul rând, companiilor foarte mari, mai ales că segmentul AeRO nu era foarte dezvoltat. Istoria ultimilor 10-12 ani părea că favorizează mai degrabă coloșii – companii din energie sau din alte domenii care pe noi nu ne atrăgeau foarte tare. 

Urmărim piața de prin 2017, am participat la prima ediție „Made in Romania”, am mers la multe evenimente organizate de Bursă și de alți parteneri din ecosistem. Am văzut un interes foarte mare – ne-au întrebat mulți oameni «Voi când va listați? Haideți, veniți, că e lichiditate pe piață, vrem companii de genul vostru!». Am stat și ne-am gândit destul de mult, însă ne-am dat seama că cel mai bine ni se potrivește Piața de Capital, din multe motive, inclusiv pentru a oferi lichiditate investitorilor care ne-au ajutat în etapele anterioare, în condițiile în care noi nu plănuiam să facem un exit. De când am venit suntem foarte încântați de lichiditate, de interesul din partea investitorilor. Avem circa 1000 de acționari în momentul acesta, ceea ce este fantastic – o companie listată doar de câteva luni a atras atenția și interesul a 1.000 de oameni, și nu doar declarativ, pentru că acești oameni nu au dat un like pe Facebook. Ei au depus niște bani, au crezut în viitorul nostru și asta este remarcabil”.

„Noi facem parte din economia colaborativă, așa cum sunt Uber, Glovo sau AirBnB”

Totodata, Boerescu a vorbit și despre business-ul companiei și felul în care acesta este centrat în jurul platformei 2Performant:

„Noi facem parte din economia colaborativă, așa cum sunt Uber, Glovo sau AirBnB. Practic ce a adus tehnologia, conectivitatea totală generată de internet, este că partenerii de business se pot descoperi acum foarte ușor și pot colabora într-un fel în care era imposibil înainte. La fel cum Glovo conectează oameni care au nevoie de cumpărături cu alți oameni care sunt dispuși să facă cumpărături în locul lor și să le livreze acasă, așa și noi conectăm magazinele online cu specialiștii în publicitatea online. Prin intermediul 2Performant ei se pot descoperi reciproc și pot colabora după un model de business foarte ofertant, respectiv publicitate la cost per vânzare. În cadrul platformei, magazinele online se pot întâlni cu talentele digitale din marketing – programatori, bloggeri, vloggeri, influenceri, oameni care știu să genereze conținut online. Facem asta într-un mod extrem de simplu pentru ambele parți. Mai mult decât atât, noi traducem în limbaj de business, limbajul din marketing online.

Există o vorba în marketing: jumătate din bugetul pe care îl aloci pentru publicitate îl arunci pe fereastra. Problema este că nu știi care jumătate. Pentru ca nu știi care dintre modalitățile prin care te-ai promovat ți-au generat efectiv vânzări. Prin 2Performant poți să știi exact cine sunt cei care ți-au generat vânzări și să îi recompensezi doar pe aceia, într-un mod fairplay, și anume cu un procent din vânzările respective.

Modelul nostru de business se bazează preponderent pe un procent din vânzări – media este de 2% din vânzările pe care le generam. În plus, pentru utilizarea platformei încasam abonamentele lunare de la magazine, de la 29 Euro la 499 Euro”.

Interes pentru extinderea către piețele din regiune

Lider de piața în România, 2Performant Network S.A. este foarte interesată sa se extindă, în primă fază, către piețele din regiune. Însa ținta curajoasă sunt piețele importante în Uniunea Europeană. „Ne uităm foarte mult către toată zona Uniunii Europene, spune Dorin Boerescu. Într-o primă etapă ne uităm către Europa Centrala și de Est. Dar ambițiile noastre sunt mult mai mari. Ne uităm la Uniunea Europeană, sunt niște piețe mari pe acolo și sunt jucători foarte interesanți pe care noi credem că putem să îi abordăm, cu curaj și cu investiții. Avem deja clienți și din Ungaria și din Cehia dar, într-adevăr, în Bulgaria suntem cel mai bine dezvoltați. Asta și pentru că avem destul de mulți clienți care au prezență regională. Comerțul transfrontalier a crescut foarte mult anul trecut în Uniunea Europeană și este o oportunitate pe care noi putem să o captăm destul de bine în continuare. În România suntem lideri de piață și vrem să facem asta și pe alte piețe0.

În ceea ce privește tranzacționarea drepturilor de preferința 2PR01, emise de societate în contul majorării de capital social recent aprobate, Dorin Boerescu a precizat că în acest moment se fac ultimele demersuri legale. Cel mai probabil, perioada de tranzacționare a acestora va debuta spre finalul lunii mai, iar până în trimestrul al III-lea vor fi alocate și noile acțiuni către investitori.

Evenimentul The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Protejarea expresiei creativității: o incursiune în sfera proprietății intelectuale aplicate cinematografiei

de Bianca Chera, senior associate , Marius Gheldiu, associate–...

Eurobarometru: Situația geopolitică face ca votul la alegerile europene să fie și mai important

Peste opt din zece europeni (81%) consideră că votul...

Crește contrabanda cu țigarete

Piața neagră a țigaretelor crește în martie 2024 până...