Hygienium, semnal de alarmă! Valul 3 COVID ne poate aduce într-o criză sanitară de proporții

Date:

România riscă să se confrunte cu o criză sanitară de proporții dacă populația va ignora măsurile de protecție, cu gândul la vaccinare. Numărul mare de victime COVID din ultimele zile poate fi doar începutul unui val semnificativ de îmbolnăviri, în contextul în care respectarea regulilor de protecție  a devenit facultativă în multe instituții și companii, afirmă experții de la Hygienium, unul dintre cei mai importanți producători de dezinfectanți din România

Nu a sosit încă momentul să ne relaxăm, să răsuflăm ușurați. Vaccinările au reușit să reducă riscul de focare în spitale și căminele de bătrâni, dar în rest, pericolul de contaminare este în continuare foarte mare. Fiecare persoană infectată poate duce virusul în familie, în comunitate, cu efecte tragice pentru cei cu probleme grave de sănătate”, afirmă Constantin Danciu, managerul de dezvoltare Hygienium.

Constantin Danciu

Înmulțirea numărului localităților în care s-a impus carantina și discuțiile privind carantinarea Bucureștiului vin să confirme gravitatea situației.

Potrivit experților, dincolo de spațiul public, cel mai grav este faptul că, în unele instituții și firme din România, măsurile de protecție au devenit facultative.

„În multe birouri nu se mai folosesc măști, iar folosirea dezinfectanților pentru protecția personală și curățenia spațiilor de lucru a devenit opțională sau s-a rărit foarte mult față de anul trecut”, afirmă Danciu.

„Altfel spus, credem că nu e timpul să lăsăm garda jos și trebuie să ne unim forțele pentru a lupta cu acest virus. Chiar dacă unii dintre români s-au vaccinat, există în continuare peste 90% din populație care se poate îmbolnăvi oricând”, a mai spus expertul.

Potrivit Hygienium, în unele dintre cazuri, de vină pentru creșterea numărului îmbolnăvirilor sunt chiar managerii acestor firme și instituții, care au ignorat cu bună știință măsurile de prevenire.

Există, din păcate, multe afaceri unde dezinfectanții sunt prezenți doar din prisma respectării condițiilor legale, fără să fie folosiți după un program bine stabilit, în concordanță cu fluxul de lucru.

Dincolo de câteva companii mari, din zona multinaționalelor, unde există protocoale bine definite privind coronavirusul, în zona intreprinderilor mici și mijlocii asigurarea dezinfectanților este realizată, în multe situații, doar pe un singur criteriu – prețul cel mai mic.

Așa s-a ajuns ca, în magazine, în retail în general, dar și în companii mari inclusiv din zona de producție și logistică, dincolo de folosirea facultativă a măștilor, angajații să folosească o serie de produse dezinfectante cu o proveniență discutabilă.

De la geluri dezinfectante pentru mâini la soluții pentru spațiile de lucru, se folosesc soluții fără autorizare, ineficiente din punct de vedere al preîntâmpinării pericolului de infectare.

Mai mult, au apărut inclusiv produse falsificate pe piață, iar în unele magazine am întâlnit flacoane de produse dezinfectante autorizate de Ministerul Sănătății umplute cu soluții pe bază de clor sau alcool, fără nicio legătură cu produsul original.

„Am avut zeci de cazuri în care am intervenit cu soluțiile noastre după ce în firmele respective au fost cazuri de COVID, iar dezinfectanții folosiți erau ineficienți. Nu ne putem juca cu sănătatea angajaților,  a clienților, nu putem risca business-ul doar pe ideea că acest coronavirus nu ne va afecta”, a mai spus Danciu.

În România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate regulile, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

NU EXISTĂ REGULI CLARE DE PROTECȚIE

Potrivit celor de la Hygienium, dincolo de nerespectarea măsurilor de protecție și de prezența, pe piață, a unor dezinfectanți neautorizați, o mare problemă în economia românească, mai ales în sectorul de HORECA, o reprezintă absența unor reguli clare privind asigurarea protecției anti-covid.

Dincolo de măsurile dispuse de autorități, nu există în acest moment un set de reguli clare, concrete, asumate la nivel instituțional, în privința prevenirii infecțiilor cu COVID.

Atunci când vin în control, autoritățile verifică, în principal, actele societăților, condițiile generale de igienă și cele specifice, prevăzute în legislație, însă n-au niciun fel de modalitate de control asupra modului în care sunt respectate condițiile sanitare, din prisma pericolului infectării cu COVID.

„Fără o reglementare concretă și o implementare optimă a măsurilor de protecție, multe companii riscă să se confrunte cu stoparea producției și închiderea activității, situații care pot duce foarte rapid la insolvență și faliment”, afirmă Danciu.

NU AVEM SPECIALIȘTI

Criza sanitară ne-a prins complet nepregătiți, spun experții de la Hygienium. Dincolo de măști, de dezinfectanți, nu am avut și, din păcate, nu avem încă un ecosistem de siguranță sanitară gândit să acționeze în acest tip de situație.

Nu aveam oameni pregătiți. Câți dintre români știau, înainte de covid, de importanța dezinfectanților? Câți dintre patronii de restaurante, de hoteluri, știau de măsurile necesare pentru a-și proteja clienții, proprii angajați? Acum, după un an de pandemie, știm mai mult. Dar nu suficient. Din păcate, în absența acestor reguli, standarde de siguranță sanitară, am văzut prea multe cazuri tragice, prea multe incidente, îmbolnăviri în masă în companii, în instituții”, a mai spus oficialul Hygienium.

„Împreună cu Organismul Național de Standardizare, am început demersurile pentru a promova un standard dedicat, Locație sigură, un ghid complet de măsuri și soluții de protecție sanitară pe care vom încerca să-l promovăm la nivelul întregii țări. Pe baza acestui standard integrat, vrem ca firmele, mai ales cele din HORECA, să aibă acces la un set de reguli clare privind siguranța sanitară, să poată dezvolta astfel afaceri într-un mediu predictibil din punct de vedere al securității sanitare”, a mai spus Danciu.


Hygienium este unul dintre cele mai cunoscute branduri dezvoltate, în România, de către Grande Gloria Production.

Produsele pentru igienă, protecție, curățare și dezinfectare dezvoltate de Hygienium, autorizate de Ministerul Sănătății, se regăsesc în diverse sectoare precum HoReCa, medical, farmaceutic, comerț (centre comerciale), producție etc.

Calitatea produselor Hygienium este recunoscută inclusiv la nivel international, produsele de siguranță sanitară dezvoltate la Galați fiind exportate în peste 25 de țări din întreaga lume, precum China, Marea Britanie, Turcia, Italia, Franța sau Germania.

Articolul precedent
Articolul următor

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Relația românilor cu băncile în ultimii opt ani 

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar...

Mihai Daraban: C.E. trebuie să se implice în uniformizarea modului de funcționare a camerelor de comerț europene

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),...

Misiune economică România-Spania la Barcelona și în Insulele Baleare

Platforma Repatriot, care conectează românii din afara granițelor cu...