Importanța relațiilor sociale, în creștere

Date:

Barometrul „Românii AZI”, realizat de compania pentru soluții de cercetare de piață complete Reveal Marketing Research arată că în condițiile relansării activității economice și sociale, importanța relațiilor socialeeste percepută încreștere (27% în iunie, de la 23% în mai) în timp ce scade grija față de stabilitate și responsabilitate (28% în iunie, de la 33% în mai).Ca stare de spirit, furia este în scădere de la o lună la alta: 60%în aprilie, 51% în mai, 44% în iunie; oboseala și plictiseala se mențin la nivelul de 38% din mai. Rezultatele barometrului sunt următoarele:

Studiu Reveal Marketing Research

Românii încep să prindă entuziasm și să se concentreze mai mult pe depășirea obstacolelor alături de cei din jurul lor (analiza aprilie-iunie)

Starea de furie este în continuă scădere (de la 60% în aprilie, la 51% în mai și 44% în iunie) în timp ce oboseala și plictiseala au rămas constante în iunie, după creșterea din luna mai. Acum însă, cresc mai mult stările pozitive – motivație, bucurie (de la 7% în mai la 12% în iunie) iar cea de relaxare/ liniște rămâne la fel (de la 4 la 6%).

Important de știut: Brandurile pot comunica în continuare invitând oamenii la dezbatere/implicare (emoțiile dominante rămân totuși de nervi și furie). Pot începe să comunice și pe teme noi, să inoveze sau să promoveze produse noi (optimism, energie). Atenție! Oamenii sunt încă destul de critici, greu de mulțumit (oboseală, plictiseală).

Oamenii sunt mai curajoși! Au crescut în importanță
relațiile sociale și a scăzut și mai mult nevoia de stabilitate

În luna iunie continuă creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 23% în mai la 27% în iunie), pe măsură ce oamenii își reiau activitățile de socializare. Totodată scade în continuare teritoriul stabilității și responsabilității (de la 33% la 28%), asociat mai degrabă cu teama și prudența unei perioade de criză ca cea din aprilie.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de mai 2020), cu diferențe nesemnificative pentru depășirea obstacolelor (ușoară creștere la 39%) și perfecționare/putere (7% în iunie).

Important de știut: Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relațiile de cuplu pentru că ele cresc în importanță. Totodată, pot vorbi despre planuri mai ambițioase și încredere mai multă în viitor.

Se stabilizează comportamentul de cumpărare, oamenii își reiau în mod firesc activitățile zilnice

După ce în luna mai explodaseră nevoile din vârful piramidei (s-au triplat față de luna aprilie), odată cu reluarea activităților, vedem că se stabilizează situația. O importanță mare este acordată în continuare stimei de sine (20%) și supraviețuirii (24%). În iunie, rolul cumpărăturilor este aproape la fel ca cel din luna mai.

Important de știut: Brandurile pot relua comunicarea de brand și produs fără să se mai asocieze cu ideea de criză, dar păstrând în continuare o atitudine responsabilă și arătând implicare activă în societate.

Românii sunt mai satisfăcuți cu viata lor în
luna iunie decât erau în luna mai

Cel mai mult a crescut satisfacția cu modul în care românii își petrec timpul liber (de la 63% în luna mai la 77% – iunie) și față de sănătate și fitness (de la 53 la 58%).

Românii sunt mai satisfăcuți în iunie (cu o medie de 70%) față de luna mai (65%).

Observăm câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor:

  • Tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți de starea lor generală. 79% se declară mulțumiti și foarte mulțumiți față de 70% la nivel național.
  • Maturii fără parteneri – cei mai nemulțumiți de venituri. 51% se declară nemulțumiți și foarte nemulțumiți față de 44% la nivel national.
  • Seniorii pensionari – cei mai mulțumiți de dezvoltarea lor personală. 83% se declară mulțumiți și foarte mulțumiți față de 73% la nivel national.

Românii își asumă propriile nemulțumiri

Românii „își asumă vina” asupra nivelului scăzut de satisfacție când vine vorba de anumite aspecte ale vieții. Statul este des menționat ca fiind responsabil de nemulțumirile românilor, atunci cand vine vorba de mediul unde trăiesc și venituri, iar mediul privat este rareori menționat ca responsabil pentru problemele pe care le au astăzi.

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie și mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...