Managementul crizei, în dezbaterea IMM-urilor

Date:

În seria evenimentelor interactive prin care Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) analizează aspecte la zi și de perspectivă ale antreprenoriatului, a avut loc dezbaterea online „VorbIMM despre: relansare economică și managementul crizei”. Dintre punctele de vedere exprimate, reținem:

Florin Jianu, președintele CNIPMMR – „Suntem la al 5-lea eveniment de dezbatere cu privire la această perioada pe care sperăm că am  depășit-o, deoarece urmează foarte multe măsuri de relansare economică, de  redeschidere a domeniilor. În cadrul celoralte evenimente, am avut invitați miniștrii, astăzi am considerat că este cel mai eficient pentru ultimul eveniment să avem invitați antreprenori, oameni de business, din prima linie”.

Dragoș Anastasiu, președintele AHK România – „Cred că noi, antreprenorii români, suntem permanent pregățiți de crize, suntem antrenați la câtă lipsă de predictibilitate am trăit în ultimii 10-12 ani. Antreprenorii care au avut succes în România, pot avea succes oriunde în lume, dacă treci de provocările României nu ai cum să mai greșești radical în altă parte. Chestiunile de care m-am lovit din nou în această perioadă: 1. Trebuie să pui deoparte ceva atunci când ți-e bine pentru ca atunci când ți-e rău, să ai de unde să cheltui și să supraviețuiești 2. Solidaritate – lucrurile sunt executate în echipă. Per total, că țară mai avem de învățat în legătură cu solidaritatea, dacă noi, guvernul și președenția ne-am uni în grupuri efective de lucru, nu doar tip talk show, ne-ar fi fost mai ușor pe de-o parte. Sunt firme care se  pregătesc de criză, au continuity management, crisis management, resurse, provizioane făcute pentru crize, așa trebuie să se acționeze”.

Ionut Stanimir, Director of Marketing & Communication at BCR – „Cred că pentru prima dată descoperim că situația nu este o salvare individuală, ci chiar suntem în asta împreună, ceea ce ar trebui să ne stimuleze să ne gândim la toate aceste lanțuri de producție, unde sunt vulnerabilitățile noastre și unde avem posibilitatea de a crește. Lecția la fel de importantă este cea a vitezei, timpul nu are răbdare într-o asemena criză, deci ori acționezi foarte repede, ori mai  târziu spațiul îl poți recupera, dar timpul niciodată. Nu în ultimul rând, chestiunea pe care o simțim cu toții, nu o vedem, dar ne va afecta foarte puternic (ceea ce descoperim cu toții), este că digitalizarea este aici pentru a rămâne foarte multă vreme. Asta ne va afecta și businessurile bancare, și businessurile din HoReCa și businessurile din turism și  businessurile din toate domeniile. Dacă ar trebui să aleg trei direcții foarte importante: 1. Să ne mișcăm foarte repede 2. Să ne mișcăm foarte smart pe lanțurile de producție unde credem că avem avantaje și putem fi câștigători 3. Să nu uităm că viitorul deja a ajuns, 2030 este deja aici. Înainte de orice, la BCR am amânat rate și am prelungit linii de creditare pentru firme care angajează un total de 150 de mii de oameni, împreună asta înseamnă de fapt, 150 de mii de oameni care pot să spere că se vor întoarce la lucru”.

Dragos Petrescu, președinte HORA – „Am identificat cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și Secretarul de Stat, Liviu Rogojinaru, cele 350 de milioane de euro care vor fi distribuite către HoReCa, transport internațional și industria de spectacole în următoarea lună. Aceste 350 de milioane de euro, vor fi distribuite în funcție de aceste două criterii: numărul de angajați și cifra de afaceri din 2019 și vor fi distribuiți către mii de IMM-uri”.

Sven Marinus, CEO Sodexo – „Analizând modul în care sectoarele Turismului și Horeca au devenit fundamentale în viața noastră de zi cu zi, realizam ca ele au patruns tot mai mult la toate nivelele sociale, reprezentand de fapt nevoia de a ne conecta cu prietenii și familia. Prin urmare, cred că, atunci când va avea loc redeschiderea restaurantelor și hotelurilor, oamenii vor reveni la viata normala si vor folosi din nou aceste servicii, respectand in acelasi timp masurile de protectie atat de necesare pentru pastrarea “normalitatii” castigate. Sistemul nostru de tichete de asemenea, va sprijini revenirea acestor sectoare extrem de afectate”.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul BCR, BT și Sodexo.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...

EY România a asistat Hidroelectrica în achiziția unor linii de business ale UCM Reșita

EY România a asistat Hidroelectrica, cel mai mare producător...