Compania de training, team building și consultanță de resurse umane Human Performance Development International (HPDI) a realizat un studiu asupra motivelor pentru care angajații români părăsesc o companie în primele 100 de zile de la angajare în industrii diverse: bancar, IT, farmaceutic, medical, producție, FMCG etc. În ordine, aceste motive sunt: atmosfera din echipă și managementul defectuos (21%), apariţia unei oportunităţi (19%), faptul că nu știau ce și cum au de făcut (tot 19%), salariul nesatisfăcător (14%). Între motivele cel mai puţin determinante în părăsirea locului de muncă se regăsesc lipsa perspectivelor de avansare sau de învățare, precum și un șef prea autoritar (7%).

Din perspectiva managerilor, cele mai bune soluţii pentru păstrarea angajaţilor sunt: oferirea de programe de educare la locul de muncă sub formă de cursuri sau traininguri (59%), sesiuni de coaching (47%), program flexibil (45%), mărirea salariilor (23%).

Petru Păcuraru (foto), fondator și Managing Partner al HPDI, subliniază: „Productivitatea nu ține doar de cunoștințe și potențial, ci și de stimularea și sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piața românească se confruntă cu o criză a forței de muncă și cu o problemă de retenție a angajaților. Am simțit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experiența noastră am observat, printre altele, că există o discrepanță între ceea ce cred mulți manageri că este cauza demisiilor și motivele reale ale acestora”. Remarcând „înțelegerea din ce în ce mai bună a aportului pe care tehnologiile de ultimă generație îl au în creșterea gradului de retenție, prin îmbunătățirea procesului de inducție”, Petru Păcuraru face observaţia că „50% dintre participanții la studiu au spus că văd ca foarte utilă existența unei aplicații care să deruleze procesul de inducție a noilor angajați” şi reaminteşte că HPDI a lansat în România aplicația mobilă Youkno, „care îmbunătățește comunicarea dintre angajați și eficientizează procesele de inducție și training”. Cu o apreciere de ansamblu în urma studiului, fondatorul HPDI conchide: „Principala concluzie a cercetării noastre este aceasta – companiile care vor reuși să își păstreze oamenii cel mai mult timp sunt acelea care înțeleg că este necesar să fie un partener, nu doar un angajator!”

DISTRIBUIȚI