Piața peștelui de acvacultură, 50% din întreaga piață piscicolă de la noi

Date:

Compania Alfredo Seafood, brand românesc reprezentativ pentru importul şi distribuția de produse din peşte şi fructe de mare, semnalează tendința din perioada de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor de creștere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC – Aquaculture Stewardship Council: în intervalul martie-iunie, vânzările de creveți au crescut cu 30% față de perioada similară din 2019. Mihai Cristian Dărmănescu (foto), fondatorul Alfredo Seafood, subliniază: „În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creștere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveților. S-a gătit mai mult acasă și observ că a crescut interesul românilor pentru rețetele mediteraneene, pe bază de creveți, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate și, probabil, și al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”.

Alfredo Seafood informează că piața locală de pește de acvacultură reprezintă 50% din totalul pieței de pește, atingând circa 60.000 t anual, din care 10% este certificat ASC. La rândul lor, crescătoriile de unde provin acești pești sunt certificate ASC, recunoscute pentru respectarea normelor internaționale în ceea ce privește protecția habitatelor naturale și pescuitul sustenabil. Exigențele certificării și costurile vânzării determină ponderea atât de scăzută.

Înaintea declanșării pandemiei Covid-19, segmentul de acvacultură se afla într-o creștere susținută, de 3-4% pe an. Prognozele Alfredo Seafood arată că, dacă ritmul se păstrează, în mai puțin de zece ani, peștele de cultură va depăși ca pondere peștele sălbatic. Mihai Cristian Dărmănescu accentuează că „direcția actuală pe care merge piața, atât în România cât și la nivel internațional, este de majorare a ponderii peștelui și a fructelor de mare de crescătorie. În ultimii cinci ani, segmentul de pește de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de pește, fie de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață și nu pentru că nu ar mai fi aceeași cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane și mări sunt în scădere”. În contextul economic și sanitar actual, fondatorul companiei Alfredo Seafood apreciază: „Segmentul alimentar în general, și cel al produselor pescărești în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluția stă în investițiile în aparatură și echipamente de automatizare și robotizare. Totuși, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici și mijlocii nu și le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM Invest sunt salutare și trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”.

Aproximativ 10% din produse Alfredo Seafood sunt certificate ASC, inclusiv somonul și creveții de acvacultură, cu sublinierea că „atestarea ASC este destinată peștelui de acvacultură provenit de la fermele piscicole care cresc pești în ape nepoluate și asigură o hrană naturală, nealterată chimic. Procesarea, depozitarea și transportul sunt făcute în condiții foarte stricte, impuse la nivel global. Alfredo Seafoodși-a reînnoit, în 2019, certificările ASC, pentru pește de acvacultură și MSC (Maritime Stewardship Council), destinată peștelui sălbatic, pescuit și procesat în mod sustenabil. În afară de proveniența peștelui și modul în care acesta a fost crescut și pescuit, atestarea ASC este acordată și pentru îndeplinirea criteriilor de depozitare, procesare și flux logistic.

În ansamblu, „succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Economia informală în România: context, cauze și efecte

de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN,Academia de Studii Economice...

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...