Plasament privat de acțiuni Agroland cu subscrieri de 4,85 ori mai mari decât oferta

Date:

Agroland, cel mai mare lanț de magazine din România specializate în grădinărit, îngrijirea animalelor de companie și hobby farming, a realizat un plasament privat prin care au fost subscrise 8.565.782 de acțiuni, în valoare de 38,5 milioane de lei (7,9 milioane de euro), intermediat de TradeVille, încheiat anticipat, din prima zi, în condițiile unei suprasubscrieri cu 385% peste valoarea ofertei: totalul acțiunilor subscrise – de 4,85 ori mai mare decât oferta inițială de 1.765.590 de acțiuni, 139 de subscrieri înregistrate, metoda de alocare – pro-rata, prețul de vânzare – 4,5 lei pe acțiune, subscrierea minimă – 99.000 lei, echivalentul a 22.000 de acțiuni.

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland: „Succesul acestui plasament de acțiuni atestă încă o dată încrederea în modelul de business al Agroland. Investitorii la bursă caută predictibilitate, rezultate financiare solide și planuri de dezvoltare sustenabile, iar acestea sunt principii pe care am construit de la bun început businessul Agroland și pe baza cărora vom crește în continuare”.

Ovidiu-George Dumitrescu, director general adjunct al TradeVille: „Chiar dacă anul 2020 se apropie de final, TradeVille continuă seria plasamentelor de succes cu acțiunile uneia dintre cele mai interesante companii din agribusiness-ul românesc. Cu interese variind de la comerțul cu produse agricole clasice la incubarea de companii agri-tech, Agroland are potențialul de a profita consistent pe seama dezvoltării agriculturii, la noi în țară”, a adăugat

Agroland informează că „peste 97% dintre ordinele de subscriere ale clienților TradeVille care au participat la plasament au fost lansate prin platforma online de tranzacționare. Această ofertă de acțiuni survine la opt luni de la finalizarea cu succes a unei oferte de obligațiuni corporative, desfășurată de Agroland în parteneriat cu TradeVille, prin care a fost obținută o finanțare de 8.080.300 lei. Capitalul respectiv a fost parțial utilizat pentru dezvoltarea unui nou concept de magazine, Agroland MEGA, care se adresează atât clienților tradiționali, cât și celor cu venituri peste medie. În urma încheierii cu succes a plasamentului de acțiuni, evaluarea Agroland se situează la 10 milioane de euro, estimează reprezentanții companiei. Acest plasament încheie unul dintre cei mai profitabili și intenși ani ai Agroland, care a finalizat primul semestru din 2020 cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2019, și cu un profit net de patru ori mai mare decât cel înregistrat în 2019. Printre celelalte momente marcante pentru activitatea companiei, se numără preluarea activității Avicola București, sucursala Mihăilești, și deschiderea primului magazin de tip MEGA din București, situat pe Șoseaua Fundeni. La începutul lui 2021, Agroland a planificat listarea acțiunilor pe sistemul multilateral de tranzacționare operat de BVB”.

Agroland(https://www.agroland.ro) este „cea mai mare rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 248 de unități, localizate în 29 de județe, și 400.000 de clienți unici/an. În 2019, a înregistrat peste 2,2 milioane de bonuri de cumpărături și o medie de cinci vizite pe an pentru fiecare client. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente – şi hrană și accesorii pentru animale de companie. Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, și are 220 de angajați. În 2013 a devenit membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa”.

TradeVille este „un broker cu vechime de peste 25 de ani pe piața de capital din România și oferă clienților de retail acces facil și rapid la Bursa de Valori București și la marile burse internaționale. În 2020, Tradeville a primit din partea Bursei de Valori București cele mai multe trofee la ceremonia de premiere a performanțelor bursiere: Brokerul anului pe segmentul de retail, Premiul pentru inovație în industria de brokeraj și, respectiv, Cel mai activ intermediar pe piața primară a pieței AeRO”. 

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Provocările Fiscale în Sectorul Petrolului și Gazelor Naturale din România

de Tănase Stamule decanul Facultății de Administrarea...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...