Platformă digitală pentru testarea nivelului de alfabetizare funcțională

Date:

Prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevi, Brio®, lansează o platformă digitală pentru testarea gratuită a nivelului de literație. Testele evaluează nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor români și identifică zonele cu dificultăți unde este necesar să se intervină de către profesori. Inițiatorii anunță că „testele sunt disponibile pe pagina https://brio.ro/info/literatie și pot fi accesate în mod gratuit. Pot fi efectuate individual, acasă, de elevii care doresc să își testeze competențele și evoluția, însă învățătorii și profesorii sunt încurajați să folosească aceste teste la clasă ca instrument de evaluare a capacităților, dar și de antrenament înainte de testarea internațională PISA la care elevii români vor participa”.  

Dragoș Iliescu (foto), Chief Scientist și fondator al platformei Brio®, subliniază „Datele PISA arată că România înregistrează un decalaj considerabil față de restul țărilor UE și față de alte țări cu care ne comparăm aspirațional în ceea ce privește rezultatele educației. Potrivit PISA, în proporție de aproape 50%, elevii care compun populația școlară a României nu au atins nivelul minim educațional așteptat la vârsta lor cronologică. Acest lucru are efecte negative asupra ierarhiei României. Mai mult, situația are repercusiuni semnifictive asupra dezvoltării acestor elevi în cetățeni activi și în viitori membri autonomi ai forței de muncă, a dezvoltării României pe termen mediu și lung, dat fiind că generează un decalaj de calificări care știrbește direct competitivitatea națiunii. Testarea reprezintă baza intervențiilor remediale la nivel individual și comunitar, ce oferă un diagnostic atât al severității problemei, cât și al cauzelor ei, ajută la identificarea elevilor problematici sau potențial problematici, informează, monitorizează și pune la dispoziție date pentru finalizarea cu succes a intervenției. Avem încredere în instrumentul pe care îl punem la dispoziție atât elevilor, cât și cadrelor didactice și încurajăm cadrele didactice să ne sprijine inițiativa prin înrolarea unui număr cât mai mare de elevi pentru efectuarea acestor teste. Miza este pentru întreaga școală românească de a-și demonstra evoluția, este șansa României ca prin astfel de teste să aibă parte de o repetiție generală și de un antrenament cuprinzător înainte de debutul culegerii de date pentru următorul val al testelor PISA ce vor fi susținute anul viitor”.

Creatorii platformei informează că „testele au fost realizate prin implicarea voluntară, alături de Brio®, a unui număr impresionant de asociații și organizații cu activitate în zona de educație (AVE România, Teach for Romania, IfinitEdu, Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice, Asociația Ovidiu Ro, Fundația Noi Orizonturi). Acestea au fost construite pentru a evalua și măsura nivelurile de literație de bază (cunoașterea literelor, a cuvintelor și a structurii textului necesare lecturii și scrierii), literație funcțională (abilitatea de a citi, a scrie și a înțelege) și literație multiplă (capacitatea de a folosi competențele de citire, de scriere, de înțelegere și de realizare a conexiunilor pentru a produce, interpreta și evalua critic textele citite).

Brio® este prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, sistemul de testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Provocările Fiscale în Sectorul Petrolului și Gazelor Naturale din România

de Tănase Stamule decanul Facultății de Administrarea...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...