Premieră în retail: Kaufland lansează Programul ,,Porc născut și crescut în România”

Date:

Kaufland devine primul lanț de magazine în care 100% din carnea de porc de la Raftul Românesc provine de la porci născuți, și nu doar crescuți în România, ca urmare a extinderii programului de stimulare a producției interne.

Totodată, compania sprijină fermierii să adere la primul program de bunăstare a animalelor, ce aduce noi standarde de calitate pentru creșterea porcilor.

Datorită acestei noutăți, acum purceii sunt născuți în România, nemaifiind nevoie ca aceștia să fie importați de fermieri din străinătate, pentru a-i crește în România.

Programul ,,Porc născut și crescut în România” este o premieră în retail, Kaufland fiind singurul lanț în care carnea de porc are origine 100% românească, de la porci născuți în România. Carnea de porc ce provine din program se găsește în magazine în cadrul Raftului Românesc, semnalizat corespunzător la vitrinele cu servire asistată.

De la lansarea primei etape a programului, în 2017, Kaufland a sprijinit în toți acești ani dezvoltarea fermelor de porci, pentru a putea oferi în magazine carne 100% românească, de la porci născuți, crescuți în România, dar și hrăniți cu cereale din România.

În prezent, în toate magazinele Kaufland este livrată săptămânal carne proaspătă de porc ce provine de la peste 5000 de porci născuți și crescuți în România.

Demersul, început acum 3 ani, vine ca răspuns la faptul că 60% din carnea de porc din România provenea din import. Creșterea producției interne aduce beneficii economiei și agriculturii românești, ce nu va mai depinde de importuri, aspect cu atât mai important în această perioadă.

Noi standarde de creștere a porcilor – prin programul agricol pentru carnea de porc

Odată cu acest pas, Kaufland lanseză și un nou program agricol prin care a sprijinit fermele de porci să adere la standarde superioare de bunăstare a animalelor, astfel că românii vor putea pune pe masa de Sărbători carne 100% românească, de o calitate mai bună.

Acesta introduce în ferme un model de dezvoltare a agriculturii și bunăstării animalelor în lanțul de aprovizionare cu carne de porc, pe 4 paliere:

  1. Colaborarea directă cu fermierii;
  2. Introducerea unor standarde mai ridicate de bunăstare a animalelor
  3. Introducerea unui sistem de hrană, cu cereale 100% românești, periodic analizate;

Introducerea unui sistem de audit de siguranță și calitate pentru ferme, hrana porcilor, precum și de monitorizare a sănătății porcilor;

Programul agricol pentru carnea de porc este o premieră în România și depășește cerințele legislative, fiind un model de urmat pentru a crește producția internă de carne de porc de calitate.

Acesta cuprinde momentan 7 ferme de porci din țară, grupate în Cooperativa Agricolă Siliștea Producție Suine, ce furnizează carne proaspătă de porc în magazinele Kaufland România, în volum de peste 2000 de porci pe săptămână. Obiectivul Kaufland este ca în următorii ani, toată carnea de porc din rețea să provină din astfel de ferme ce vor livra porci născuți și crescuți în România, la standarde înalte.

Programul se va extinde și e o invitație și către alți fermieri.

Programul agricol pentru carnea de porc introduce un sistem de controlare a calității, prin întregul pachet de măsuri:

  • Auditul fermelor și a standardelor de bunăstare a animalelor

Kaufland colaborează cu SGS România, o companie internațională de certificare, care desfășoară auditul, ce analizează criterii precum îngrijirea porcilor, starea de sănătate, hrana, măsurile de igienă și standardele sanitare. Fermele din program au obținut nivelul Avansat, ce depășește cerințele legale.

Costurile de auditare a fermelor pentru menținerea standardelor sunt suportate integral de Kaufland România.

  • Hrană cu cereale 100% autohtone

Toate cerealele ce compun hrana porcilor sunt aprobate, provin 100% din recoltă românească și conțin soia românească, nemodificată genetic.

  • Auditul hranei

Kaufland lucrează cu o instituție neutră, independentă, pentru prelevarea probelor și analiza furajelor direct de la fermă, pentru a garanta calitatea în mod constant. Hrana e periodic analizată în vederea controlului de pesticide, salmonella, dioxină sau metale grele.

  • Sistem de monitorizare a sănătății porcilor

Datorită acestuia, porcilor le vor fi administrate mai puține medicamente, iar Kaufland va primi regulat informații referitoare la nivelul acestora. Fermele vor folosi indexul de terapie, instrument ce permite controlarea evoluției stării de sănătate și stabilirea măsurilor necesare.

  • Fermele oferă spații mai mari

Spațiile de creștere au minim 0.715 mp/porc, mai mult decât cerințele legale, și se află la o distanță de maxim 300 de km de la fermă la abator.

  • Condiții de viață mai relaxate

Cu cât porcii sunt mai relaxați și au condiții de viață mai bune, cu atât carnea este mai gustoasă. Porcii sunt animale curioase, care își doresc să exploreze și să se joace. De aceea, spațiile de creștere au fost dotate cu jucării naturale, din lemn, care îi ajută să fie mai relaxați și, în consecință, mai sănătoși.

În plus, datorită faptului că sunt născuți și crescuți în România, se elimină nevoia de transport a purceilor, factor de stres cu impact asupra calității cărnii.

„Azi facem lucrurile mai bune decât ieri. Ne respectăm angajamentul de a fi alături de fermierii români și iată că la 3 ani după lansarea programului Crescut în România, care și la acea vreme a fost o premieră, venim cu extinderea lui la un nou nivel, ce aduce pentru prima dată în România astfel de standarde de bunăstare a animalelor, mai înalte. România are nevoie de investiții în agricultură, ca să se dezvolte, iar noi lansăm un model ce sperăm să fie susținut de toată piața, nu doar de noi. Obiectivul nostru este să avem 100% carne de porc românească în magazine. Așa ne asigurăm că e proaspătă, de calitate și că provine de la purcei mai sănătoși și mai fericiți, născuți în România, nu doar crescuți. Vom continua să investim în dezvoltarea producției interne de porci, cu scopul de a oferi carne proaspătă numai de la porci care s-au născut în România”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Kaufland România susține fermierii din program prin contracte pe termen lung și oferă garanția plății rapide către aceștia, și organizează întâlniri periodice pentru feedback.


Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 135 de magazine în România. În 2019, Kaufland România a primit pentru a treia oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la [email protected] sau la numărul de telefon 021.9132

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Relația românilor cu băncile în ultimii opt ani 

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar...

Mihai Daraban: C.E. trebuie să se implice în uniformizarea modului de funcționare a camerelor de comerț europene

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),...

Misiune economică România-Spania la Barcelona și în Insulele Baleare

Platforma Repatriot, care conectează românii din afara granițelor cu...

Concurs european de educație financiară organizat de Asociația Română a Băncilor

  Asociația Română a Băncilor, în parteneriat cu Banca Naţională...