Proceduri simplificate în relația mediului de afaceri cu Agenția Națională Antidrog

Date:


Agenția Națională Antidrog (ANA), în calitate de punct național focal în domeniul precursorilor de droguri şi lider de proiect, a lansat proiectul „Simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru mediul de afaceri în domeniul operaţiunilor cu precursori de droguri (RNP)”, Cod Contract: SIPOCA 864/MySMIS2014+ 134092,implementat în parteneriat cu Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. 

Scopul proiectului este „creșterea eficienței și transparenței monitorizării și implementării politicilor naționale în domeniul precursorilor. Proiectul are în vedere punerea în aplicare a unui mecanism național de monitorizare și control al precursorilor de droguri simplificat, care se va realiza, în principal, prin crearea unui sistem informatic adaptat recentelor modificări legislative și care va facilita îmbunătățirea  proceselor de management a potențialelor contexte care pot conduce la apariția unor situații de risc, evaluarea acestora și adoptarea unor decizii adecvate în domeniul precursorilor sau drogurilor”.

La conferința de lansare a proiectului au participat reprezentanţi ai conducerii Ministerului Afacerilor Interne, Aurelian Păduraru, secretar de stat, Mariana Câju, consilier al ministrului afacerilor interne, reprezentanţi ai operatorilor și utilizatorilor de precursori de droguri, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale cu atribuţii în domeniul monitorizării şi controlului operaţiunilor cu precursori de droguri.

ANA informează că „măsurile concrete propuse în cadrul proiectului au ca nucleu simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației, facilitarea accesului la documentele şi informaţiile necesare, atât pentru administraţia publică centrală şi, mai ales, pentru mediul de afaceri, precum și creşterea calității schimbului de date interinstituțional, ce implică actualizări procedurale, personal pregătit, instrumente digitale adecvate.

Rezultatele așteptate în urma implementării proiectului sunt următoarele:

  • Acces simplificat al mediului de afaceri la serviciile oferite de Agenția Națională Antidrog, în special pentru emiterea de licențe/înregistrări/autorizații
    • Mecanism național de monitorizare si control al operațiunilor cu precursori de droguri optimizat si proceduri interinstituționale simplificate
    • Cunoștințe și abilități îmbunătățite ale personalului din cadrul Agenției Naționale Antidrog și din cadrul structurilor administrației publice centrale cu responsabilități în domeniul monitorizării și controlului operațiunilor cu precursori

Totodată, de rezultatele implementării proiectului va beneficia mediul de afaceri, precum și alte entități juridice care desfășoară operațiuni cu substanțe chimice – precursori de droguri și care au obligații în raport cu autoritățile, stabilite de legislația în domeniul precursorilor.

Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni, data începerii fiind 12 martie 2021, iar data finalizării 11 august 2022.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 1. Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectiv specific 1.1. Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri, în concordanță cu SCAP.

Valoarea totală a proiectului este de 4.429.306,86 lei. Contribuția nerambursabilă FSE-POCA este de 3.719.903 lei și cofinanțarea din bugetul naţional, prin Ministerul Afacerilor Interne, este de 709.403,86 lei”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...