Proiect de terapie digitală finanțat de OMV Petrom

Date:

Agenția digitală Ideologiq România, parte a grupului Ascendis, dezvoltăproiectul Digital Therapy for Autism, în parteneriat cu Asociația Autism Voice și OMV Petrom, care finanțează proiectul prin programul „RO Smart în Țara lui Andrei‟. Scopul proiectului este „de a îmbunătăți recuperarea și integrarea copiilor cu autism și alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea și transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys), desensibilizând copiii la situații cotidiene cum ar fi mersul cumpărături sau o simplă călătorie cu metroul”. Valoarea totală a proiectului este de 45.000 de euro. Beneficiari vor fi peste 200 de copii (170 cu vârsta de peste patru ani), în terapie la cele două centre ale asociației. Expunerea copiilor la mediile de realitate virtuală se va face doar sub stricta supraveghere a terapeuților celor două centre. Asociația Autism Voice activează de 12 ani în domeniul recuperării copiilor cu vârsta de până la 18 ani.

Anca Dumitrescu, președintele asociației Autism Voice, subliniază: „Suntem încântați de faptul că am reușit să dezvoltăm proiectul precum a fost gândit de la început. În ciuda contextului social în care ne aflăm, demarăm acum faza de implementare în beneficiul copiilor noștri din centre și, sperăm, a tuturor celor din țară. Ceea ce am reușit să gândim și să realizăm în parteneriat cu Agenția Ideologiq reprezintă o premieră. Integrarea copiilor cu tulburări este, în fapt, cea mai dificilă parte din parcursul recuperării acestora. Acum avem posibilitatea de a-i expune la acțiuni și activități de zi cu zi, fără să mai existe riscuri. Copiii se pot obișnui prin VR cu contexte sociale cotidiene, cum ar fi mersul cu metroul, mersul la cumpărături, fără să le mai creeze frustrări, urmând ca apoi să ieșim și în mediile naturale să urmărim integrarea. Suntem ferm convinși că până la finalul anului, când vom avea primele rezultate în urma implementării proiectului, acestea vor vorbi de la sine, iar studiul pe care îl vom realiza va fi edificator în acest sens“.

Adrian Ichim și Adrian Apostol, fondatorii agenției Ideologiq: „Au fost opt luni pline în care am lucrat cu drag la acest proiect și ne bucurăm că am reușit să dezvoltăm un sistem atât de util copiilor care suferă de aceste afecțiuni. Am ales ca experiențele să aibă componente modelate 3D, cu ajutorul cărora terapeuții asociației să îi ghideze pe copii, dar și o componentă reală, adusă în mediile VR cu ajutorul filmărilor 360. Astfel, se poate spori intenția de desensibilizare, prin includerea unor situații cu care copiii se pot întâlni în orice moment al zilei. Domeniul digital vine la pachet cu o multitudine de beneficii, inclusiv în zona medicală. Iar confirmarea acestui fapt, a venit odată cu primele imagini cu cei mici folosind sistemul Digital Therapy for Autism”.

Andra Cenușă, Account Director Ideologiq:„Digital Therapy for Autism este un proiect la care am lucrat cu inima. M-am implicat total la fiecare pas deoarece știam că rezultatul final o sa aducă zâmbete pe fețele copiilor aflați în terapie în centrele asociației Autism Voice. Iată că sistemul a ajuns la ei, iar faptul că o astfel de inițiativă poate schimba vieți, reprezintă o bucurie ce nu poate fi exprimată prin cuvinte”.

Responsabilul de proiect de la OMV Petrom completează că „proiectul Digital Therapy for Autism este singurul din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist și suntem mândri că am putut susține o astfel de inițiativă. OMV Petrom este o companie care crede în România, iar încrederea vine din oamenii şi proiectele pe care le-am susținut în ultimii ani. Sunt inițiative care au transformat vieţi şi comunităţi, dorința noastră fiind aceea de a crea un model de urmat, fapt care să reprezinte o confirmare că, prin muncă și dedicare, orice este posibil”.

Reprezentanții agenției Ideologiq au susținut trainingul echipei de terapeuți pentru folosirea kiturilor în centrele asociației Autism Voice, introduse în terapie din 29 iunie. Ideologiq România a dezvoltat și produs cinci experiențe interactive de realitate virtuală și șase kit-uri de realitate virtuală. Experiențele de realitate virtuală sunt localizate în spații precum hipermarket, metrou, Cora România și Metrorex România implicându-se în proiect. Copiii au de parcurs experiențele de interactivitate, pentru acces la experiențele de recompensă.

Kiturile de Virtual Reality (VR) sunt un produs al echipei Ideologiq, create special pentru acest proiect. Cele șase kituri construite, oferă terapeuților posibilitatea de a observa în timp real exact ceea ce văd copiii în căștile de VR (Oculus Rift S), ghidându-i și oferindu-le susținere în parcurgerea cu succes a experiențelor. Modul de folosire a dispozitivelor este unul cât se poate de simplu, având un sistem plug&play, cu o mobilitate sporită. Un kit cântărește aproximativ 10 kg și poate fi mutat dintr-o încăpere, în alta, în doar câteva secunde. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

INSCOP: peste 60% dintre români sunt de acord cu votul obligatoriu

Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la...