Reveal Marketing Research: O treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19

Date:

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din centrele comerciale, o treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19.

  • 90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei.
  • Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declară că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut la 32%.
  • Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din mall, fiind menționată de către 54% dintre oameni.

Context

Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influențând, astfel, evoluția afacerilor din diverse zone de activitate. HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. În ce măsură mai frecventează oamenii restaurantele din mall, cât de loiali sunt acestor localuri și care sunt criteriile relevante în decizia lor de cumpărare? Reveal Marketing Research a oferit răspunsurile în studiul despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din mall.

Astăzi, oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food

90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall. Înainte de pandemie, cei mai mulți dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuși, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menționate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferințele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) și cafenelele (20%).

Pentru români, calitatea primează atunci când trebuie să aleagă restaurantul din mall. Prețul se află pe locul al doilea în lista criteriilor

Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menționată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranță împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceștia.

Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit și impactul promoțiilor asupra loialității consumatorilor. 40% dintre oameni afirma că alternează cam aceleași restaurante, în funcție de promoțiile pe care le au. Aceasta este o informație utilă pentru branduri, deoarece ele pot continua să comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar și în contextul pandemiei. O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre români – 25% spun că obișnuiesc să cumpere mereu de la același local, indiferent de promoții. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiționale ce îi fidelizeaza pe oameni.

La un an de la izbucnirea pandemiei, a scăzut incidența
mersului la restaurantele din mall – cei care spun că NU merg niciodată sunt acum mai mulți

Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricțiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum și teama de îmbolnăvire din spațiile publice pot fi explicații pentru care mulți dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.


***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.



Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Promelek XXI mizează pe un avans cu 25% al business-ului pe segmentul soluțiilor de energie regenerabilă

În contextul unui interes global crescut pentru soluții de...

Alfa Software: venituri cu 30,7% mai mari în 2023, profitul net crește cu 43,3% 

Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de...

Studiu BCG: Procentul românilor care caută activ de lucru în străinătate scade semnificativ

Doar 8% dintre români căuta activ un loc de...

STUDIU: 70% dintre români cunosc cazuri de violență domestică, însă doar 4% au anunțat autoritățile

Românii condamnă ferm agresiunile fizice, dar sunt mai indulgenți...