Românii cred că diaspora contribuie la economia țării doar prin banii trimiși familiei

Date:

TransferGo derulează campania „Valorez pentru România” pentru recunoașterea contribuției românilor din diaspora la economia și imaginea țării și construirea unei percepții reale asupra acestora

59% dintre români consideră că principala contribuție a diasporei la economia României este reprezentată de banii trimiși familiei, iar 21% de banii cheltuiți în vizitele lor în țară. Aceasta în contextul în care aproape jumătate dintre români consideră că diaspora are o contribuție financiară per ansamblu mică sau foarte mică la economia locală, iar 73% dintre români subestimează valoarea reală a sumelor trimise în țară de către conaționalii lor de peste hotare, potrivit unei cercetări comandate de TransferGo și derulate la finalul anului 2020.

TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, a lansat  pe 1 decembrie 2020 campania „Valorez pentru România”, pentru a sprijini și promova contribuția românilor din diaspora la dezvoltarea economiei locale, precum și la promovarea imaginii țării pe plan extern. Campania include o petiție online adresată BNR pentru lansarea unei bancnote sau monede de colecție dedicate diasporei, care poate fi accesată aici: link petiție, cât și povești de succes ale românilor de peste hotare care se regăsesc atât pe website-ul campaniei, cât și pe pagina de Facebook TransferGo Romania.

Astfel, până în prezent, peste 3500 de români au semnat petiția pentru emisiunea numismatică dedicată diasporei. La inițiativă s-au alăturat români din toată țara, care au rude, cunoscuți sau au fost plecați ei înșiși peste hotare, precum și românii plecați permanent sau temporar în străinătate. O mare susținere a venit din partea comunităților românești numeroase din țări precum Marea Britanie, Germania, Austria, Spania, Italia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Suedia, Belgia, Olanda, Franța sau Irlanda. Însă campania a avut ecou și față de românii din state mai puțin consacrate ca destinații de emigrare pentru români, precum Cipru, SUA, Grecia, Cehia,  Portugalia, Elveția, Luxemburg, Islanda, Polonia, Muntenegru, Malta și Filipine.

Ne bucurăm enorm să vedem că a fost atât de bine primită campania „Valorez pentru România” prin care ne dorim să facem cunoscută întregii opinii publice adevărata valoare pe care o are comunitatea românească din diaspora și pe care o transferă României atât prin contribuția sa financiară la economia locală, cât și prin renumele bun pe care românii și-l fac peste tot în lume și pe care cred că ar trebui să îl luăm mai mult în considerare. Sunt milioane de români din străinătate, clienți TransferGo, care trimit bani acasă pentru a își întreține familia, însă o mare parte dintre ei o fac cu gândul de a se întoarce într-o zi și a încerca să își reconstruiască un viitor alături de ei,” a declarat Marius Nedelcu, Chief Marketing Officer, TransferGo.

Potrivit TransferGo, în medie, un roman trimite acasă 500 euro pe lună. Această valoare este una destul de ridicată, având în vedere că venitul unui român care lucrează în Marea Britanie sau Spania, spre exemplu, este de aproximativ 2000 euro. Practic suma pe care acesta o trimite în țară reprezintă un sfert din banii pe care îi câștigă într-o lună, restul fiindu-i necesar pentru a își acoperi costurile minime de trai, mai ridicate decât în România.

Mai mult, conform datelor Băncii Mondiale, valoarea sumelor trimise în Romania în 2019 este de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând un procent de 3% din PIB-ul României.

Cu toate acestea, doar 20% dintre români sunt de părere că cei plecați în străinătate contribuie la dezvoltarea economiei locale prin investiții făcute la întoarcerea în țară, conform studiului derulat la cererea TransferGo la sfârșitul lui 2020. Potrivit aceluiași studiu totuși, 60% dintre români consideră că cei plecați peste hotare ar trebui sa se întoarcă în țară.

TranferGo este singura companie paneuropeană de transfer de bani care poate garanta că fondurile clienților vor ajunge la destinație în 30 minute și este preferată de imigranții care trimit bani acasă, datorită lipsei procedurilor birocratice ale băncilor, precum și datorită taxelor mai mici.

Pe plan local, compania este prezentă din 2015, iar în 2019 au fost operate către Româniapeste jumătate de milion de transferuriprin intermediul TransferGo, 80% dintre acestea fiind efectuate de pe aplicația pentru dispozitive mobile. Mai mult, în luna ianuarie a acestui an, TransferGo a raportat o creștere de 50% a fluxului de bani pentru țara noastră, precum și un grad de utilizare al aplicației de peste 80%, conform rezultatelor preliminare ale companiei.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...