Studiu Cushman & Wakefield Echinox: Doar 40% dintre angajaţi revin la birou

Date:

Studiu Cushman & Wakefield Echinox: Companiile vor reveni, într-o primă fază, cu doar 40% dintre angajaţi înapoi la birou. Restul vor continua să lucreze de acasă.

Odată cu relaxarea restricțiilor de deplasare, impuse de pandemia Covid-19, companiile încep să își reia activitatea în sediile situate în clădiri de birouri, dar într-o primă fază cu doar 40% dintre angajați, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Astfel, daca în perioada de izolare la domiciliu impusă de autorități, doar 4% dintre angajați și-au continuat activitatea de la birou, gradul de populare a clădirilor de birouri va creşte în următoarea perioadă de zece ori.  Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajații din zona serviciilor vor continua, cel puțin pentru o perioadă, să lucreze de acasă, reiese din sondajul aplicat în perioada 21 – 29 mai pe un număr de 33 de companii din București și Cluj cu un total de peste 17.000 de angajați care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri.

Jumătate dintre aceste companii au revenit sau vor reveni la birou cu o parte importantă dintre angajați în decursul lunii iunie, aproape 20% dintre firme și-au programat revenirea în septembrie, în timp ce 13% dintre companiile intervievate, în special mici și medii, își propun să revină la birou abia la începutul anului viitor.

În acest context, 30% dintre firmele intervievate spun că în următoarele 12 luni vor avea nevoie de mai puțin spaţiu de birouri, 61% dintre firme își acoperă necesarul de birouri cu spaţiile deja contractate, în timp ce 9% dintre firme preconizează că vor avea nevoie de spaţiu suplimentar.

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox(foto): „Companiile vor continua să practice un mix între munca de la birou și munca de acasă dintr-o serie de motive, precum dorința unora dintre companii de a testa eficacitatea muncii de acasă pe un interval mai lung de timp sau atitudinea mai prudentă a unor angajați, care vor să evite pe cât posibil locurile aglomerate, precum mijloacele de transport în comun. Cel mai important aspect este însă legat de faptul că, la o densitate medie de circa 10 mp / angajat, cât era standardul în piața locală înainte de pandemie, este imposibilă revenirea la birou cu toți angajații cu respectarea normelor de distanțare recomandate. Astfel, considerăm că acest procent de 40% este aproape de capacitatea maximă a spaţiilor de birouri deja închiriate în contextul actual, reconfirmând necesitatea sediilor de birouri și chiar potențialul de redimensionare a acestora prin preluarea unor spaţii suplimentare.”

Stocul de birouri moderne din București și Cluj se ridică la aproape 3,5 milioane de metri pătrați, găzduind peste 300.000 de angajați din domenii diverse, precum IT, telecom, servicii financiare (bănci – asigurări), servicii profesionale (avocați – consultanți), media, etc.

De unde și-au desfășurat și își vor desfășură activitatea angajații din clădirile de birouri din București și Cluj

În timpul stării de urgenţă 

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

După ridicarea stării de urgenţă

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Când își vor relua activitatea la birou cu cea mai mare parte a angajaților companiile din București și Cluj

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Studiul aici

__________________________

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală, ce activeaza ȋn toate segmentele pieţei imobiliare este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Echipa de peste 60 de profesioniști și colaboratori oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...