Uniunea Transportatorilor solicită buget pentru formare ca șofer profesionist

Date:

În contextual larg al deficitului de forţă de muncă din economia naţională, semnalează necesitatea a 20.000 de lucrători în domeniu şi se adresează în acest sens decidenţilor la nivel politic: „Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului și Parlamentului României alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forței de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de șofer profesionist, în condițiile în care cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este în continuă creștere, atât în România cât și în UE, iar transportatorii rutieri români se confruntă cu o lipsă de șoferi profesioniști, având camioane care nu mai pot fi operate din lipsa șoferilor calificați disponibili în piață.

În acest sens, UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forței de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de șofer profesionist, respectiv a unei forțe de muncă de 20.000 lucrători, prin emiterea unei hotărâri care să asigure cadrul legal de finanțare a formării profesionale necesare pentru a compensa lipsa acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă sectorul transporturilor rutiere, în vederea creșterii competitivității firmelor românești de transport rutier de marfă și personae”.

Din perspectiva profesionistă pe care o deţine, UNTRR subliniază:  „Costul estimat de reconversie profesională a șoferilor profesioniști este de aproximativ 10.000 lei/persoană, care include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, cardul tahograf. La nivel european, state precum Ungaria au aplicat măsuri similare, guvernul maghiar realizând cu succes un cadru reglementat pentru reconversie profesională de formare a șoferilor profesioniști, astfel atenuând la nivel național criza de forță de muncă în acest sector industrial. Transportatorii români au nevoie de soluții urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, astfel încât industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri optimi și eficienți, în condițiile în care, transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu o contribuție de peste 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al României. În prezent, România are un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști. UNTRR susține formarea profesională a personalului din transporturi la standarde europene și în conformitate cu regulamentele europene în vigoare, pentru asigurarea unui mediu concurențial corect, în condiții de competitivitate ridicată”.

 

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...