Topul firmelor private din România, ediţia XXIV

Date:

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, a organizat cea de-a XXIV-a ediţie a Topului Naţional al Firmelor Private din România, recunoscut drept „cel mai amplu eveniment anual dedicat mediului de afaceri din România ce asigură recunoaşterea meritelor întreprinzătorilor şi promovarea celor mai performante întreprinderi”.
Au fost premiate 150 de societăţile comerciale situate pe primele 3 locuri în clasamentele generale la nivel naţional pe categorii (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii şi mari), în clasamentul naţional pe domenii de activitate – cod CAEN (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii şi mari);de asemenea, au fost acordate premii pentru execenţă în afaceri. Criteriile de evaluare pentru premiere au fost performanţa globală, productivitatea, cifra de afaceri, profitul brut. Cifra de afaceri a firmelor mici și mijlocii premiate la actuala ediție a topului de profil atinge 10 miliarde de lei, iar profitul lor brut depășește un miliard de lei, a anunţat președinte al CNIPMMR, Florin Jianu, care a subliniat „propunerile mediului de afaceri pentru îmbunătăţirea ecosistemului antrerenorial românesc, cum sunt măsurile preventive care să faciliteze derularea activităţii IMM-urilor, legea debirocratizării şi legea prevenţiei fiind exemple importante”. În context, Florin Jianu a reamintit iniţiativa CNIPMMR de a propune un program de guvernare „care răspunde nevoilor esenţiale ale mediului de afaceri”, accentuând că „România este o ţară cu un mediu antreprenorial dinamic, cu o contribuţie consistentă pentru economie. Fără valoarea adăugată pe care o aduc întreprinderile, nu ar exista o funcţionare corespunzătoare a celorlalte domenii: educaţie, sănătate, apărare etc. Susţinerea întreprinderilor trebuie să se transforme într-o preocupare permanentă atăt pentru mediul guvernamental, cât şi pentru mediul non-guvernamental”.
Salutând performanţele mediului antreprenorial, prim-ministrul Dacian Cioloș a apreciat: “IMM-urile reprezintă un pilon important în economia din România. Ele sunt cele care aduc banii la bugetul de stat, bani care asigură posibilitatea de a plăti pensiile şi de a genera bugetul administraţiei şi, totodată, creează dimamica mediului de afaceri. Dar nu este suficient să avem creştere economică pe hârtie, ea trebuie să fie simţită şi de mediul de afaceri. Dorim să asigurăm predictibilitatea mediului de afaceri şi continuarea politicilor ăncepute de guvernul anterior, adăugând o serie de măsuri de îmbunătăţire care au fost sugerate de mediul de afaceri. De asemenea, debirocratizarea trebuie să continue prin simplificări legislative făcute într-un mod inteligent; trebuie să predomine măsurile preventive, nu cele punitive”.
O perspectivă asupra mediului antreprenorial, aşa cum este reflectat în cercetarea „Carta albă a IMM-urilor din România”, a oferit prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu, președinte de onoare al CNIPMMR.
În contextul evenimentului, s-a desfăşurat şi “Târgul Serviciilor/Produselor de Excelenţă pentru Întreprinderi”. De asemenea, tuturor participanţilor la eveniment le-au fost oferite peste 300 de steaguri ale României pentru a fi arborate la sedii de firme, la locuri de muncă etc., în cadrul campaniei lansate de CNIPMMR sub genericul #Romaniatricolora.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Concurs european de educație financiară organizat de Asociația Română a Băncilor

  Asociația Română a Băncilor, în parteneriat cu Banca Naţională...

Provocările Fiscale în Sectorul Petrolului și Gazelor Naturale din România

de Tănase Stamule decanul Facultății de Administrarea...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...