Turismul românesc cere voință politică pentru dezvoltare

Date:

Târgul Național de Turism are în fiecare an câte două ediții: cea de început de an (februarie) și cea de sfârșit de an (noiembrie). Ediția din noiembrie este cea în care, de obicei, se lansează noutățile pentru anul care vine dar și pentru sezonul de sărbători de iarnă, Crăciun, revelion etc. Dominanți la TNT sunt marii tour operatori, care vând cu precădere oferte externe, cu cele mai mari reduceri de early booking. Pe locul întâi rămâne Turcia, nu numai Antalya, ci și Bodrumul. Bodrumul a crescut foarte mult în ultimii ani, sunt chartere și din București, și din Cluj. Hotelierii din Antalya au venit cu reduceri, ca în fiecare an, deși nu la fel de mari, iar Antalya merge bine, deși tarifele au mai crescut. Există și un charter pe Alanya, din București, în principal pentru stațiunile Alanya și Side, în care s-a construit mult în ultimii ani.


Urcă puternic Egiptul – cred că vor fi 20 de avioane spre Hurghada și Sharm, din toată România, în anul 2020. La fel și Tunisia, deși ceva mai puține zboruri. Către Spania se zboară din București, Cluj, Timișoara, Iași, în general pe Blue Air și Wizz Air.


Ce noutăți au apărut la TNT noiembrie 2019? S-a lansat primul charter către Antalya din Constanța, precum și chartere către Creta din Oradea și Târgu-Mureș. Am văzut plecări săptămânale către Mauritius, Maldive, Seychelles, Oman, Bali. În noiembrie și decembrie se zboară către Hurghada și Sharm și către Dubai.
Sunt foarte multe circuite interesante, în toată lumea. Laponia, țara lui Moș Crăciun, se bucură de un charter în perioada 22-26 decembrie, cu compania Tarom.


Oferte din țară – câteva stațiuni balneo, stațiuni și hoteluri de munte. Doar câteva hoteluri de pe litoralul românesc, care practic nu prea are nevoie de promovare, mai ales dacă se păstrează voucherele de vacanță.
Ministrul economiei a promis că aceste vouchere vor fi păstrate, dar trebuie să așteptăm decizia finală: deficitul este de aproape 4% și, după părerea mea, există probabilitatea ca ele să fie totuși anulate o anumită perioadă. I-am solicitat ministrului, la vizita sa prin târg, să avem și noi, agențiile, același TVA ca la hoteluri, de 5%, față de 19% cât plătim în prezent. Dacă ministrul dorește cu adevărat să crească numărul turiștilor străini în România, trebuie să se apuce de treabă! Dacă nu, vom duce în continuare români în străinătate!


Au fost creșteri de vânzări la principalii tour operatori – peste 15%, deci se zărește un an 2020 bun pentru turism!
Ar fi trebuit să fie ceva mai mulți expozanți – era deschis doar un pavilion, trebuie ca ANAT să se concentreze pe această temă, poate alegerile din februarie vor aduce o notă de prospețime.
Sperăm într-o mai bună organizare la nivelul ministerului și mai sperăm că va exista și voință și decizie politică să schimbăm lucrurile în mai bine! n

Burcea Alin
Burcea Alin
este CEO Paralela45.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Provocările Fiscale în Sectorul Petrolului și Gazelor Naturale din România

de Tănase Stamule decanul Facultății de Administrarea...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...