Contrabanda crește ușor la 8,3%

0

Piața neagră a țigaretelor crește ușor în septembrie 2021 până 8,3% din totalul consumului, cu 0,6 p.p. mai mult față de luna iulie, conform Novel Research.

„În septembrie 2021, piața neagră s-a menținut relativ constantă în majoritatea regiunilor țării. Cea mai mare creștere a comerțului ilegal cu țigarete s-a înregistrat în nord-est (5,5 p.p. față de iulie 2021, până la 25,7%), regiunea continuând să fie cea mai afectată de contrabandă. O creștere de 2,1 p.p. până la 5,3% se înregistrează și în București. În regiunea sud, comerțul ilegal scade în septembrie cu 3,1 p.p. până la sub 2%. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, de peste 60%, deși se află în scădere cu 5,8 p.p.. Ponderea produselor provenite din Moldova scade semnificativ cu 7,3 p.p. până la 5%, iar Ucraina și Serbia se situează la 0%.”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.

„În 2020, BAT a devenit cel mai mare contribuabil din România, după ce a plătit circa 9,6 miliarde lei către bugetul de stat. Deoarece nivelul contrabandei a rămas unul scăzut, în 2021 contribuția noastră în economie a continuat să crească: în primele 9 luni am plătit cu aproape 1 miliard de lei mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2020. Ne dorim ca acest ritm să se mențină și de aceea este important ca autoritățile să continue acțiunile concrete pentru siguranța frontierelor României. La rândul nostru, vom sprijini în continuare eforturile autorităților pentru reducerea acestui fenomen care afectează deopotrivă consumatorii, companiile corecte și statul, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al BAT pentru Europa Centrală și de Sud.

„Sperăm ca această urcare ușoară din septembrie să nu se transforme într-o majorare semnificativă în lunile de iarnă, când de obicei contrabanda crește. În această perioadă derulăm în parteneriat cu autoritățile o nouă campanie publică anti-contrabandă, cu un mesaj puternic ancorat în actualitate, și anume „Contrabanda e boală grea!”. Ne dorim astfel ca publicul să înțeleagă că piața neagră înseamnă creșterea criminalității și pierderi de bani la buget. De asemenea, vom continua să susținem cele 44 de echipe canine mobile active în toate punctele vamale din România, specializate în depistarea drogurilor, a numerarului și a produselor din tutun. Suntem convinși că aceste campanii anuale demarate din 2010, precum și parteneriatele inițiate cu autoritățile încă din 2005, contribuie semnificativ la scăderea pieței negre. Vom continua și pe viitor să fim consecvenți și implicați în problemele cu care se confruntă societatea”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Combaterea traficului ilegal cu produse din tutun este o componentă cheie a programelor PMI de sustenabilitate la nivel global. Compania aplică, în toate țările în care este prezentă, o serie de proceduri în scopul combaterii comerțului ilicit, printre care monitorizarea volumelor pe lanțul de distribuție, campanii de informare, implementarea unor sisteme de trasabilitate. Acestea din urmă funcționează în 133 de țări și au presupus o investiție de 100 milioane de euro. Continuăm să sprijinim proiecte și inițiative anti-contrabandă, inclusiv în România, prin cea de-a treia rundă a programului PMI Impact, care este în curs de desfășurare. Ne dorim să fim în continuare un partener al autorităților și unul dintre cei mai mari investitori și angajatori pe plan local, într-un mediu de afaceri echitabil, cu un cadru de reglementare corect și predictibil”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

„Menținerea pieței negre la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani este și un rezultat al eforturilor permanente ale autorităților de aplicare a legii. Trebuie însă să fim conștienți că rețelele de crimă organizată încearcă să se replieze și să identifice noi modalități de operare, mai ales în condițiile în care România are 2.000 de km de graniță cu țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene. Ca urmare, este necesar ca autoritățile să continue în mod coordonat acțiunile de combatere a contrabandei, iar poltica fiscală și cadrul de reglementare să nu aducă surprize care să disturbe piața legală și să ofere oportunități contrabandiștilor.”, a declarat Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.

„Suntem hotărâți să continuăm acțiunile de combatere a contrabandei cu țigarete, în parteneriat cu celelalte instituții abilitate și cu mediul de afaceri, astfel încât acest nivel scăzut să se mențină pe viitor. De curând, funcționează în cadrul Vămii Române un nou centru de formare a echipelor canine, cu finanțare de la buget, de la OLAF, precum și cu sprijinul JTI și BAT. Ne dorim ca acest centru să fie acreditat de Organizația Mondială a Vămilor, astfel încât să avem și o recunoaștere internațională și să fim prinși în programele de formare pe care Organizația le desfășoară. Profesionalismul și eficiența echipelor canine ale Vămii Române sunt recunoscute la nivel național și internațional. Deja desfășurăm acțiuni de colaborare în ceea ce privește formarea și controlul, cu diverse instituții de aplicare a legii din țară și din străinătate.”, a declarat directorul general al Direcţiei Generale a Vămilor, Marcel Simion Mutescu.

„Combaterea contrabandei cu țigarete reprezintă o prioritate pentru Poliția de Frontieră, ceea ce înseamnă că am continuat să desfășurăm acțiuni susținute la frontierele țării. Astfel, în primele nouă luni, polițiștii de frontieră au reţinut în vederea confiscării, aproximativ 2,5 milioane pachete cu ţigări de contrabandă, cu o valoare aproximativă de 30 milioane lei, precum şi importante cantităţi de tutun. Vom continua să ne aflăm în prima linie în eforturile de combatere a contrabandei, acționând coordonat cu autoritățile cu competențe pe plan intern, precum și pe plan extern.”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu Bute.

„Activitățile permanente ale Poliției Române, derulate împreună cu partenerii instituționali, cu sprijinul entităților private și al cetățenilor au făcut ca, în prezent, să vorbim de un fenomen al contrabandei mult diminuat față de anii anteriori. Rezultatul acestor operațiuni comune este că anul acesta, doar în primele 8 luni, polițiștii au scos de pe piața neagră peste 68 de tone de tutun și peste 65 de milioane de țigarete, cu 71% mai mult ca în aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care nivelul contrabandei este mai redus. Suntem angajați în continuare în lupta împotriva contrabandei cu țigarete, acțiunile pe această linie fiind o prioritate instituțională.”, a declarat comisar-șef de poliție Aurel Dobre, Director al Direcției de Investigare a Criminalității Economice – Poliția Română

Producătorii de țigarete consideră că, pentru menținerea pe termen lung a unui nivel de sub 10% al traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le-au solicitat fără succes în ultimii ani. Încadrarea contrabandei în categoria amenințărilor identificate în Strategia de apărare a țării ar putea constitui baza pentru aceste modificări care includ reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunii de contrabandă cu țigarete, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.

În 2019, companiile de tutun au virat la bugetul statului circa 3,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 1,6% din PIB. În 2020, sectorul tutunului a devenit cel mai solid contribuabil pentru statul român. 

Acțiunile ASF în săptămâna World Investor Week

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) se alătură, în perioada 25 – 31 octombrie 2021, pentru al cincilea an consecutiv, demersurilor inițiate de IOSCO (International Organization of Securities Commissions) pentru a celebra în România „Săptămâna Mondială a Investitorului”(World Investor Week – WIW).

            Acest concept a fost lansat de IOSCO pentru conștientizarea populației cu privire la nevoia de educație financiară, în contextul unei piețe financiare în schimbare și a unui comportament din ce în ce mai mult bazat pe asumarea de riscuri.                                        

            Contribuția activă a ASF în cadrul WIW 2021 este reprezentată de organizarea de evenimente educaționale, de elaborarea și lansarea de noi materiale de informare destinate publicului larg pentru o mai bună conștientizare a importanței dobândirii de noțiuni financiare specifice pieței de capital.

            Din cauza situației generate de pandemia COVID-19 și a recomandărilor de distanțare socială, precum și ca urmare a restricțiilor impuse de autorități, evenimentele vor fi susținute online.

Săptămâna WIW este deschisă de ASF și Bursa de Valori București, cu participarea mai multor liceeni, care vor suna clopoțelul de deschidere a ședinței de tranzacționare și care vor participa la un seminar online interactiv. În cadrul WIW sunt programate apoi o serie de acțiuni, ce vor fi organizate atât la nivelul învățământului preuniversitar și universitar, cât și la nivelul publicului larg.

Evenimentele organizate de ASF sub egida WIW

  • „Clopoțelul sună la BVB!“ – eveniment care va reuni online la Bursa de Valori București un grup de elevi la deschiderea ședinței de tranzacționare. Această acțiune are drept obiectiv conștientizarea aspectelor legate de piața bursieră în rândul tinerilor, a accesibilității acesteia ca mecanism de investire.
  • Programul „FinClub” – FinClub este un „club” de finanțe pentru elevii din învățământul liceal care sunt pasionați de acest domeniu și care și-au manifestat dorința de a deține cunoștințe specifice piețelor financiare la un nivel mai avansat față de cunoștințele predate în învățământul obligatoriu.
  • Seminariile „Laboratorul Academic” – programul susținut online de ASF și adresat universităților partenere, în cadrul căruia studenții au șansa de a analiza studii de caz și de a interacționa direct cu profesioniștii din piețele financiare nebancare.
  • Programul „Student Club” – acest program se află la a doua ediție și este adresat tuturor studenților pasionați de finanțe, indiferent de profilul facultății. Studenții participă la workshop-uri practice susținute de profesioniști în piețele financiare, ceea ce va ajuta participanții să își dezvolte abilitățile și cunoștințele financiare.
  • Academic FinHub –este un program dedicat centrelor universitare din România care își propune facilitarea dialogului între universități și mediul de afaceri din domeniul financiar nebancar, în scopul creșterii nivelului de educație financiară și de susținere a învățământului universitar. A doua ediție a Academic FinHub se desfășoară sub auspiciile WIW 2021.
  • Seminariile „Wellness Financiar” – program care constă în susținerea de workshop-uri de educație financiară online, adresat societăților și angajaților acestora, pentru a oferi un suport de informare în domeniul financiar.
  • Noul număr al revistei electronice a ASF, dedicată profesorilor din învățământul preuniversitar, este lansată cu ocazia celebrării WIW 2021  oferim astfel un suport de informare cadrelor didactice, completat de unele elemente ce pot fi folosite în activitatea de predare.  
  • Sub egida WIW, ASF și entități din piața de capital oferă gratuit studenților de la universități partenere posibilitatea de a accesa platforme demonstrative de tranzacționare dedicateînțelegerii practice a modului de funcționare a bursei, încurajând și susținând astfel procesul de învățare.
  • Depozitarul Central se alătură ASF și va oferi, timp de o săptămână, începând cu data de 25 octombrie 2021, posibilitatea înregistrării contului IBAN în mod gratuit pentru deținătorii de instrumente financiare.

Acestor demersuri li se alăturăși Institutul de Studii Financiare, care va organiza în cadrul WIW 2021 o serie de seminarii în colaborare cu ASF, precum și Conferința „Cercetarea științifică în domeniul financiar. Provocări și soluții“.

Mai multe detalii despre acțiunile întreprinse de ASF cu ocazia WIW le puteți găsi pe site-ul ASF www.asfromania.ro/edu/.

Analiză BestJobs: Abilitățile de comunicare, înțelegerea nevoilor clienților și identificarea soluțiilor sunt competențele soft cele mai căutate de angajatori la un om de vânzări

0

Într-o piață a muncii tot mai competitivă, unde sute de candidați se bat de multe ori pentru același job, tot mai mulți angajatori au început să analizeze mai atent potențialul unui candidat de a se potrivi în echipă decât bagajul său teoretic. În plus, angajatorii au devenit mai dispuși să ofere angajaților training-uri interne pentru a le completa cunoștințele tehnice și a-i familiariza cât mai bine cu specificul jobului, mizând pe competențele „soft” menționate în CV-uri ca metodă de diferențiere între doi candidați cu experiență și cunoștințe similare.

Competențele „soft” reprezintă abilități de bază, legate de personalitatea unui angajat și nu de experiența sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilitățile de interacțiune, creativitate, relaționare profesională, comunicare sau adaptare în echipă.

BestJobs a analizat domeniile de activitate cu cele mai multe anunțuri de joburi disponibile și a creat un profil al candidatului ideal din punct de vedere al setului de abilități „soft”, pe baza criteriilor menționate de recrutori în anunțurile de angajare pentru fiecare domeniu principal.

Astfel, unul dintre domeniile cu cel mai mare necesar de forță de muncă este cel al Vânzărilor, cu aproximativ 5.000 de poziții deshise lunar sau 13,4% din totalul anunțurilor de joburi de pe platforma de recrutare BestJobs. În cadrul acestui domeniu, cel mai des sunt căutați candidați pentru poziții precum Agent de vânzări, Consilier sau Consultant vânzări și Manager vânzări.

Competențele care ar trebui să se regăsească în CV-ul candidaților pentru a obține un job în Vânzări

Potrivit anunțurilor de angajare, pe lângă experiență și portofoliu, candidații potriviți pentru un job în Vânzări trebuie să prezinte un set de competențe soft, pe care recrutorii pun foarte mare accent. Printre cele mai căutate astfel de calități se numără: abilități de comunicare și negociere, o bună înțelegere a necesităților clienților, orientarea către atingerea rezultatelor, proactivitate și orientarea către client, capacitatea de planificare și organizare, ascultarea activă, atenția la detalii și orientarea către soluții. 

„Chiar dacă abilitățile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul abilităților hard sau tehnice, recrutorii vor să audă în cadrul interviului exemple de situații când candidații și-au pus în aplicare aceste abilități pentru a rezolva o situație inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-și convinge colegii să aleagă o anumită direcție care a dus la succesul unui proiect. Este o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid și instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilități soft, tot mai apreciate și căutate de către angajatori”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România

Pentru o poziție în Vânzări, un angajat poate obține un venit net mediu lunar de 921 euro, conform Raportului BestJobs analizând primele 6 luni ale anului 2021, în creștere cu 26,4% față de ultimele 6 luni ale anului trecut. Potrivit celor mai recente anunțuri, oferta salarială netă a unui Reprezentant vânzări pentru o poziție full-time este între 700 și 1.200 de euro, în funcție de domeniu și oraș. Un Manager Vânzări poate obține un venit net mediu lunar de 1.500 sau chiar 3.000 de euro, în funcție de zona pe care o acoperă și domeniul în care activează.

Alina Paul, CEO DO Security:„ Internaționalizarea afacerii- oportunitatea pentru a prospera într-o lume din ce în ce mai competitivă”

0

„Internaționalizarea este o oportunitate pentru companii de a prospera într-o lume din ce in ce mai competitivă, fapt ce ar putea contribui la susținerea ocupării forței de muncă. Piața europeană integrată care este în plină expansiune, liberalizarea piețelor lumii, evoluția modalităților de comunicare și informare, evoluția căilor de transport și a tehnologiei sunt unii din factorii care au deschis noi orizonturi și au creat cadrul benefic pentru noi oportunități de afaceri oriunde în lume. Oportunitătâțile create cât și presiunea de a internaționaliza sunt două feţe ale aceleiași monede”, a declarat Alina Paul, CEO DO Security. Prezentă la evenimentul organizat în Dubai UAE, de International Union of Billateral Chambers of Commerce and Industry (IUBCCI)  si IUBCCI UAE, intitulat “High End Congress of Economic Diplomacy”, directorul general al DO Security și-a exprimat intenția de dezvoltare a afacerii și pe piețele internaționale. 

Alina Paul a declarat: “Companiile văd o șansă de a se dezvolta mai rapid dacă se extind în afara granițelor țării. Evident că există riscuri de asumat în privința părăsirii zonei de comfort și orientării spre un nou mediu de afaceri în străinătate. Pregătirea temeinică bazată pe analiza amănunțită a piețelor și a mediilor de afaceri nefamiliare sunt factorii cheie pentru success”.

Potrivit unui studiu privind Internaționalizarea IMM-urilor susținut de Comisia Europeană, un număr considerabil de IMM-uri europene sunt angajate în activități internaționale, dar numai un mic procent este implicat în internaționalizarea dincolo de piața internă.

“Viitorul serviciilor de securitate constă în inovația  tehnologică care va genera un <boom economic> în viitor. Într-o lume în care securitatea este constant amenințată, noi căutam soluții integrate pentru a crea un viitor sigur atât la nivel individual, personal cât și pentru afaceri. De la firme mici la corporații multinaționale, impactul economic lăsat de pandemia de coronavirus face ca revenirea la normal să fie foarte dificilă. Soluțiile noastre inteligente de securitate ajută menținerea afacerilor în siguranță. Ne dorim să depășim etapa de companie locală și națională și să mizăm pe internaționalizare într-o lume din ce în ce mai competitivă”, a concluzionat Alina Paul.

Evenimentul din Dubai a reunit invitați din toată lumea, înalți reprezentanți ai autorităților UAE, ambasadori, președinți de camere de comerț bilaterale și importanți oameni de afaceri din România. Delegația României a fost condusă de Președintele IUBCCI, profesor universitar, doctor, domnul Nasty Vlădoiu.

DO Security este o companie cu o tradiție de peste 10 ani în domeniul securității, deservind peste 3000 de clienți la nivel național. Compania a obținut recunoaștere la nivel național: a fost premiată pentru excelență de către Camera de Comerț și Industrie Brașov și a obținut recunoaștere între companiile similare din domeniul securității primind premiul în cadrul Galei OSPA România, Outstanding Security Performance Awards. La rândul său, CEO DO Security, Alina Paul a fost premiată în cadrul “Galei Top 100 femei de succes la nivel național” și a primit recunoaștere în cadrul “Galei Women in Economy” ca fiind femeia care a reușit performanța într-un domeniu dedicat exclusiv bărbaților. Alina Paul este și Președintele sucursalei Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminim – CONAF Brașov și membru în Board- CONAF România.

ARIPA SECRETĂ – Mari artiști ai scenei de artă internaționale celebrează la Timișoara relația dintre artă și poezie

0

Aripa secretă, expoziția invitată a celei de-a patra ediții a Bienalei Art Encounters, este deschisă pentru toți iubitorii de artă contemporană până în data de 7 noiembrie la Muzeul Național de Artă din Timișoara.

Expoziția este organizată de Fundația Triade și Muzeul Național de Artă din Timișoara, în parteneriat cu Fundația Art Encounters, Ambasada Regatului Țărilor de Jos la București și European ArtEast Foundation Londra.

Articulată ca o colaborare între renumita curatoare neerlandeză de origine română Maria Rus Bojan și binecunoscutul poet, eseist și filosof român Bogdan Ghiu, această expoziție propune o revizitare a practicilor artistice contemporane din perspectiva anilor 1980 și a poeziei.

Imaginată ca o operă deschisă ce se construiește singură printr-un sistem de corespondențe și asocieri inedite, expoziția se articulează ca un amplu poem vizual, al cărui ritm potentează spațiile labirintice și cotloanele misterioase, „aripile secrete” ale palatului baroc ce găzduiește expoziția.

Așa cum subliniază curatoarea Maria Rus Bojan, această expoziție include o selecție de lucrări în diverse medii realizate de artiști a căror operă o cunoaște foarte bine, care au acceptat provocarea de a expune în acest format la Timișoara.

Maria Rus Bojan, curator Aripa secretă

Cum să deschizi o afacere de succes în domeniul financiar-bancar cu doar 20.000 lei

0

Vrei să deschizi o afacere şi nu știi încă în ce direcție să te îndrepți? Compania românească de brokeraj bancar, cu o tradiţie de peste 14 ani pe piața intermedierii creditelor bancare și non-bancare, AVBS Credit, îţi prezintă un plan sigur și eficient pentru a-ţi continua cariera în domeniul financiar-bancar sau pentru a te reorienta profesional.

Conform companiei AVBS Credit, printre calitățile esențiale ale unui broker de credite de succes, antreprenor în sistem de franciză, se numără: 50% spiritul competitiv și determinarea de a obține câștiguri financiare considerabile, 20% deprinderea cunoștințelor de brokeraj bancar cu scopul de a identifica și intermedia clienților soluțiile de finanțare potrivite, 15% abilitatea de a comunica concret și clar cu toate părțile implicate în procesul de creditare, 10% experiența în vânzările de credite bancare, 5% deschiderea către activități de marketing și abilitatea de a dezvolta relații strategice și de networking. 

„Să fii broker de credite în sistem de franciză AVBS Credit înseamnă să îţi dezvolţi şi mai mult competenţele în domeniul financiar-bancar, să te familiarizezi cu toate procedurile care ţin de intermedierea tuturor tipurilor de credite din portofoliu, să devii un expert în creditare, dar totodată să ai libertatea și câștigurile financiare ale unui antreprenor prosper. 

În ultimul an, pe fondul restructurărilor masive din sistemul bancar, am sesizat o migrare accentuată a personalului din bănci care, pe măsura pregătirii, dorește să avanseze în carieră pentru a avea o mai mare flexibilitate în privința timpului dedicat familiei, dar și pentru o evoluție financiară direct proporțională cu propria implicare”, explică Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit. 

Pentru ca franciza să devină productivă chiar din prima lună de funcționare, compania AVBS Credit ajută specialiștii din domeniu financiar-bancar, care devin brokeri de credite francizați, prin oferirea întregului know-how în creditare, prin suport tehnic și asistență, dar și prin intermediul unui flux de lucru facil.

Specialiştii din domeniul financiar-bancar care investesc 20.000 LEI în taxa de franciză AVBS Credit, îşi pot recupera investiția în primele 2-3 luni de activitate, iar după primele 6 luni de brokeraj bancar își pot tripla veniturile, obținând încasări chiar și de 15.000-20.000 euro lunar! 

Dintr-o analiză internă AVBS Credit, reiese faptul că potenţialii francizaţi care îşi doresc o carieră în domeniul brokerajului de credite aleg o franciză pentră că: 60% vor să își exprime potențialul maxim, să evolueze în carieră și să câștige zeci de mii de euro lunar, 20% doresc să își planifice singuri programul de lucru, 15% vor să aibă mai mult timp liber pentru familie, 5% doresc să fie proprii lor șefi.

Ce trebuie să faci pentru a înființa o franciză AVBS Credit? 

În contextul în care băncile și IFN-urile din România au deja stabilite numeroase parteneriate strategice cu brokerii de credite, specialistul cu experiență în domeniul financiar-bancar poate să acceseze o franciză în brokerajul de credite, iar prin desfășurarea activității de intermediere a împrumuturilor financiare, brokerul de credite beneficiază de toate avantajele și facilitățile puse la dispoziție de AVBS Credit. Ba chiar mai mult decât atât, instituțiile financiare investesc în brokerii de credite deoarece brokerajul bancar a devenit recunoscut ca un puternic canal de vânzări alternative, rentabil și profitabil pe termen lung. 

AVBS Credit urmăreşte să îşi dezvolte la nivel naţional reţeaua de francize în domeniul brokerajului bancar, în special în Bucureşti şi în cele mai importante oraşe din ţară. Compania AVBS Credit dorește să coopteze în echipă specialiști din banking, cu experiență mai ales pe partea de creditare, dar care să aibă și un puternic spirit antreprenorial.

Specialiștii cu experiență financiar-bancară și în vânzările directe de produse de creditare, care stăpânesc arta comunicării offline și online, cu un pachet interior de bune practici, care știu să folosească instrumentele informatice specifice de lucru, au cunoștințe minime de marketing, sunt dornici să își consolideze o reputație impecabilă pe plan local ca brokeri de credite și care au viziunea necesară pentru a dezvolta pe termen lung franciza AVBS Credit, îşi pot deschide un birou în domeniul intermedierii creditelor bancare. 

AVBS Credit este compania de intermedieri credite bancare fondată în anul 2007 de către antreprenorul Valentin Anghel, care oferă servicii de intermedieri credite bancare personalizate și 100% gratuite pentru clienți. AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). 

Detalii despre obținerea unei francize AVBS Credit: https://www.avbs.ro/franciza/detalii-obtinere-franciza/ 

Bitcoin atinge un nou maxim istoric

0

Bitcoin a atins miercuri un nou maxim istoric, punând capăt unei perioade de efervescență pentru piețele cripto.

BTC a atins un maxim de 66.727 de dolari la finalul zilei de 21 octombrie, dar de atunci a scăzut pentru a se tranzacționa din nou în jurul pragului de 62.000 de dolari. 

Creșterea prețurilor a avut loc pe fondul lansării unui important fond ETF de futures, ProShares BTC, care a semnalat piețelor dorința finanțelor tradiționale de a intra pe piața cripto.

Între timp, Ethereum a cunoscut o creștere similară pe parcursul săptămânii și a fost la un pas de a atinge un maxim istoric, ajungând joi la 4.332 de dolari pe platforma eToro. 

ETH a atins anterior un maxim istoric de 4.340 de dolari pe 12 mai anul acesta. Tokenul a scăzut în weekend, dar continuă să se tranzacționeze în intervalul de 4.100 de dolari.

Creștere spectaculoasă pentru Shiba Inu în urma tweet-urilor lui Musk 

Moneda Shiba Inu (SHIB) a atins și ea duminică un nou maxim istoric, în urma tweet-urilor șefului Tesla, Elon Musk.

Tokenul, care a fost lansat de creatorul anonim „Ryoshi” în 2020, a urcat la 43,3916 Shiba (în milioane pe platforma eToro), ceea ce reprezintă un „lot” de un milion de unități Shiba Inu, în tranzacțiile de duminică dimineața devreme, după ce Elon Musk a postat pe Twitter o fotografie a cățelușului său Shiba Inu.

Șeful Tesla a precizat apoi că nu deține niciun token, ceea ce a făcut ca prețul acestuia să scadă din nou. Musk a comentat atunci când a fost întrebat dacă deține SHIB:

„Din curiozitate, am achiziționat niște șiruri ascii hash numite «Bitcoin, Ethereum & Doge»”. Asta e tot. Așa cum am mai spus, nu vă pariați ferma pe cripto! Adevărata valoare este construirea de produse & furnizarea de servicii pentru semenii tăi, nu bani sub orice formă.

La momentul redactării acestui articol, tokenul se tranzacționează în jurul valorii de 38,4444. Valoarea sa a crescut vertiginos din septembrie, când se tranzacționa în jurul valorii de 7,0000 (milioane). Precedentul său maxim istoric a avut loc la 10 mai, când a ajuns la 34,5770.

Pompierii – primul fond de pensii public
din SUA care investește în bitcoin

Fondul de ajutor și pensionare a pompierilor din Houston (HFRRF) a făcut achiziții de bitcoin și ethereum în valoare de aproximativ 25 de milioane de dolari.

Aceasta reprezintă primul caz în care un fond de pensii public din SUA achiziționează criptoactive, potrivit anunțului făcut chiar de fond

În ciuda împărțirii investiției între BTC și ETH, nu a fost făcută nicio precizare cu privire la suma alocată fiecăruia. Fondul a investit în criptomonede prin intermediul firmei de investiții NYDIG.

Fondul are ca membri peste 6.600 de pompieri activi și pensionari. Acești membri contribuie la fond cu aproximativ 9% din salariile lor brute anuale, iar orașul Houston contribuie cu o sumă dublă.

Comentând anunțul, Ajit Singh, directorul de investiții al HFRRF, a declarat: „Suntem încântați să facem acest prim pas înainte în lumea activelor digitale. Această investiție exprimă credința noastră în potențialul tehnologiei registrelor distribuite pentru dezvoltarea și democratizarea acumulării de valori fără intermediari”.

Piețele imobiliare din întreaga lume încep să fiarbă

0

Piețele imobiliare din întreaga lume sunt în creștere, declanșând discuții despre o posibilă bulă. 

Vânzările de locuințe existente în SUA au crescut cu 7,0% în luna septembrie față de august. Comparativ cu anul trecut, vânzările au scăzut cu 2,3%, dar fiecare dintre cele patru regiuni majore din SUA a înregistrat creșteri ale vânzărilor de la o lună la alta. Față de acum un an, stocul de locuințe nevândute a scăzut cu 13% la 1,27 milioane de unități, echivalentul a 2,4 luni în ritmul actual al vânzărilor. Prețul median de vânzare al caselor existente a urcat cu 13,3% de la an la an, până la 352.800 de dolari. 

Deficitul de locuințe din SUA a ajuns la 5,24 milioane de locuințe, în creștere cu 1,4 milioane față de deficitul de 3,84 milioane din 2019, potrivit noilor cercetări. Construcția de locuințe unifamiliale a suferit din cauza unui deficit sever de forță de muncă care a început cu mult înainte de pandemie, dar care s-a agravat mult în ultimul an. Întreruperile lanțului de aprovizionare au dus la creșterea prețurilor materialelor de construcție, iar pe măsură ce cererea indusă de pandemie a crescut vertiginos, au crescut și prețurile la terenuri. 

Analiștii estimează că impactul variantei Delta asupra locuințelor va accelera probabil tendința sistemului de lucru hibrid, care îi determină pe potențialii cumpărători cu posibilități materiale să facă upgrade spre case mai mari. Potrivit unei previziuni realizate de compania de ipoteci Freddie Mac, creșterea prețurilor locuințelor va fi mai puțin tranzitorie decât cea a prețurilor de consum, deoarece piața imobiliară din SUA va continua să se lupte cu o penurie de locuințe disponibile timp de mai multe luni de acum încolo. Prognoza estimează că această creștere a prețurilor locuințelor se va tempera în 2022, la sfârșitul lui 2021 anticipându-se o majorare a prețurilor locuințelor de 12,1%, urmată de o creștere de 5,3% în 2022. 

Europa înregistrează, de asemenea, o creștere a prețurilor locuințelor. În România, prețul mediu imobiliar pe metru pătrat a crescut cu 15,9% în septembrie față de aceeași lună a anului trecut, de la 1304 euro la 1507 euro. În timp ce în București prețurile au crescut cu 16,8%, la 1583 euro/mp, în Cluj creșterea a fost de doar 8%, dar la o medie de 1985 euro/mp. Temându-se probabil de o posibilă bulă care să se adauge la o inflație deja ridicată, Banca Națională a României intenționează să înăsprească de la 1 ianuarie 2022 condițiile de contractare a creditelor imobiliare pentru cumpărarea de locuințe care nu sunt destinate ca reședință principală. BNR intenționează să ridice contribuția minimă a proprietarului la 25% pentru creditele în lei, 35% pentru cele în euro și 50% pentru cele în altă monedă. 

Germania a înregistrat cea mai puternică creștere a prețurilor imobiliare din ultimii 20 de ani. În Berlin, prețurile au crescut cu 193,80% în ultimii 10 ani, cu o majorare de doar 4,9% în acest an pentru clădirile vechi, dar de 21,8% pentru cele noi. De asemenea, chiriile au avut o creștere situată între 35% și 60% în ultimii 5 ani. Acest lucru a creat o situație interesantă în care peste un milion de berlinezi au susținut campania de expropriere a companiilor care dețin 3.000 sau mai multe apartamente. În total, 240.000 de proprietăți, adică 11% din toate apartamentele din Berlin, ar urma să intre sub incidența inițiativei, care a fost susținută de o majoritate de 56,4% la referendum. Deși votul nu este obligatoriu din punct de vedere juridic, guvernul orașului, care a fost ales tot la 26 septembrie, va trebui să decidă dacă va merge mai departe, creând un precedent care ar putea reimagina investițiile corporative europene în domeniul imobiliar rezidențial. 

Pe de alta parte, China a ținut prima pagină a ziarelor în ultima vreme din cauza problemelor gigantului imobiliar Evergrande care are o datorie impresionantă de peste 300 de miliarde de dolari, precum și a temerilor de contagiune. În schimb, Evergrande a reușit să evite prima sa incapacitate de plată a obligațiunilor după ce a trimis 83,5 milioane de dolari pentru a achita o plată de cupon pe care nu a efectuat-o luna trecută. Dar situația este departe de a se fi încheiat, perioada de grație pentru un cupon ratat de 45,2 milioane de dolari urmează să expire la 29 octombrie, iar o altă plată de cupon de 14,25 milioane de dolari trebuie efectuată a doua zi. Banca Populară a Chinei a declarat că Evergrande este un caz aparte și că majoritatea afacerilor imobiliare din țară sunt stabile. 

Sectorul imobiliar și industriile conexe reprezintă aproximativ un sfert din PIB-ul Chinei, potrivit estimărilor Moody’s. Zou Lan, directorul departamentului pentru piețe financiare al Băncii Populare a Chinei, a adăugat că autoritățile vor proteja consumatorii individuali în ceea ce privește achiziția de locuințe și vor oferi sprijin financiar pentru reluarea construcțiilor.   

Studiu Cushman & Wakefiled Echinox: Importanța biroului râmâne vitală, doar 10% dintre angajați vor să lucreze exclusiv de acasă

0

Angajații români care au fost nevoiți să lucreze mai mult de acasă în ultimele 18 luni din cauza pandemiei de COVID-19 doresc să revină la birou, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre aceștia asociază revenirea la birou cu „întoarcerea la normalitate” și resimt lipsa socializării cu colegii, potrivit studiului „Back to the Office” realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

Studiul a fost realizat în București și în principalele orașe regionale, acoperind angajați din mai mult de 10 sectoare de activitate diferite, printre care IT, financiar, producție, servicii profesionale sau servicii publice. Raportul este bazat pe un sondaj realizat în luna iulie pe un eșantion de circa 500 de respondenți. Datele au fost colectate de MKOR Consulting, o companie independentă de cercetare de piață. 

Potrivit sondajului, prima jumătate a anului a marcat deja revenirea la birou a unui număr mai mare de angajați la nivel național, astfel că 43% dintre respondenți spun că au lucrat în special de la birou, comparativ cu 36% în intervalul mai-decembrie 2020, respectiv 29% în perioada de lockdown din martie-mai 2020. 

Madalina Cojocaru Partner Office Agency Cushman & Wakefield Echinox

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Deschiderea școlilor și a gradinițelor a favorizat creșterea numărului de angajați care s-au întors la birou, mai ales în rândul celor de peste 30 de ani care, în perioada în care copiii învățau online nu puteau veni la birou chiar dacă și-ar fi dorit deoarece nu aveau cu cine să îi lase. Mai mult decât atât, tinerii de până în 27 de ani au preferat să meargă la birou în lipsa unui spațiu potrivit de lucru acasă.”

Obiceiul de a lucra în timpul pandemiei

Nevoia de a merge la birou rămâne în continuare ridicată, în condițiile în care, întrebați dacă ar avea de ales de unde să lucreze, doar 10% dintre angajați au răspuns că doresc să lucreze exclusiv de acasă. 

Importanța biroului este și mai vitală în București, unde 96% dintre respondenți vor să lucreze cel puțin o zi pe săptămână de la birou, comparativ cu orașele regionale, unde ponderea acestora este de 87%.

Astfel, peste un sfert dintre cei intervievați ar vrea să lucreze 3 zile de la birou și 2 zile de acasă, în timp ce 17% vor să lucreze doar de la birou. Preferința pentru un model de lucru este fundamentată, pe de o parte, de beneficiile lucrului de acasă, cele mai importante fiind economisirea de timp și de bani, și de dezavantajele absenței de la birou, angajații punctând în special nevoia de socializare și dificultatea de a separa timpul de lucru de viața personală.

Astfel, 83% dintre respondenți au apreciat faptul că nu au mai pierdut timpul în trafic ca principal avantaj al lucrului de acasă, în timp ce 78% au simțit lipsa socializării cu colegii în acest mod de lucru. 

Timpul de deplasare este o problemă atât pentru angajații din București, unde 73% sunt mulțumiți că nu mai stau în trafic, cât și pentru cei din marile orașe, unde ponderea este de 61%. 

Și lipsa de socializare este mai acută în București decât în orașele regionale, respectiv 82% versus 77%.

Alte avantaje ale lucrului de acasă sunt economiile de bani (53% dintre răspunsuri), îmbunătățirea echilibrului viaţă profesională – viață personală (39%), mai multă libertate în utilizarea orelor de lucru (35%) sau mai mult timp disponibil pentru odihnă (34%).

Când vine vorba despre alte neajunsuri ale lucrului de acasă, dificultățile în separarea vieții profesionale de cea personală sunt pe locul al doilea, cu 50% dintre răspunsuri, în timp ce lipsa unui spațiu propice de lucru a fost indicată de 32% dintre respondenți. La acestea se adaugă capacitatea de concentrare mai redusă sau problemele legate de gestionarea relației cu clienții, partenerii și colaboratorii, fiecare în 21% din cazuri.

Principalele avantaje ale lucrului de acasă

Principalele dezavantaje ale lucrului de acasă 

Întoarcerea la birou este asociată în primul rând cu îmbunătățirea comunicării cu colegii, aceasta fiind indicată de 63% dintre respondeți ca principalul avantaj al revenirii la birou, iar un procent important dintre angajați – 51% o simt ca pe o „revenire la normalitate”.

De asemenea, apartenența la un grup și un timp definit de lucru sunt alte plusuri ale lucrului de la birou.

Timpul de deplasare (65%), cheltuielile mai mari (50%) și mai puțină flexibilitate a muncii (50%), dar și riscul infectării cu Covid-19 (37%) sunt asimilate cu dezavantajele întoarcerii la birou.

De remarcat diferențele privind temerile legate de riscul infectării cu Covid-19 între angajații din București și cei din orașele regionale. Astfel, 42% dintre angajații din marile orașe se tem să nu se infecteze dacă se întorc la birou, comparativ cu doar 27% în București. 

Principalele dezavantaje ale lucrului de la birou       

Principalele avantaje ale lucrului de la birou

Angajații români se adaptează ușor atât lucrului de acasă,
cât și celui de la birou

Evaluarea experienței lucrului de acasă, respectiv de la birou, arată o agilitate a angajaților români, în condițiile în care majoritatea dintre aceștia s-au simțit bine și foarte bine în ambele medii. Astfel, 95% dintre respondenți spun că au lucrat bine și foarte bine de acasă, în timp ce 86% spun că munca de la birou a fost bună și foarte bună.

Obiectivul sondajului a fost de a analiza cum s-a modificat în ultimele 18 luni percepția angajaților vizavi de modul de lucru și cum văd aceștia lucrul de acasă sau de la birou după ce situația medicală se va stabiliza și după ce companiile vor lua decizii în cunoștință de cauză în ceea ce privește utilizarea spațiului de birouri.

Vlad Saftoiu, Research Analyst Cushman & Wakefield Echinox

Vlad Săftoiu, Research Analyst, Cushman & Wakefield Echinox: „Cu toate că există mai mult interes în rândul angajaților de a se întoarce la birou, chiar și în modelul hibrid, este totuși dificil de estimat gradul în care vor fi ocupate birourile după pandemie. De aceea, este important de menționat că nu există o abordare unitară pe piață, având în vedere că atât companiile, cât și angajații, au strategii și nevoi diferite.”

România este în linie cu trendul global

La nivel global, în luna septembrie a acestui an, circa 40% dintre angajați lucrau de la birou, potrivit raportului „Return to the office” realizat de Cushman & Wakefield, astfel că România se aliniază trendului mondial. China este pe primul loc, cu peste 90% dintre angajați care s-au întors la birou, în timp ce prezența la birou în celelalte regiuni analizate variază între 27% și 40%. 

În Europa, 40% dintre angajați lucrau în septembrie de la birou, Praga fiind campioana regiunii, cu circa 80% dintre angajați, capitala Cehiei fiind urmată de Hamburg cu 60% și de Varșovia cu 45%. Întoarcerea la birou în aceste orașe este direct legată de rata ridicată de vaccinare și de ratele reduse de infectare.

Mai multe detalii aici.

Garanti BBVAacordă o finanțare de 4,5 milioane de euro către Softronic pentru construcția a două locomotive electrice

0

Garanti BBVA România a acordat o finanțare de 4,5 milioane de euro companiei Softronic SRL pentru construcția a două noi locomotive electrice. Garanti BBVA a construit o relație pe termen lung cu Grupul Softronic, unul dintre cei mai mari producători locali de locomotive.

Finanțarea acordată recent, pentru construirea de soluții de transport feroviar curat, este a treia din istoria relației bancare Garanti BBVA – Softronic, după alte două împrumuturi acordate în 2014 și 2018. Creditele anterioare au fost, de asemenea, destinate finanțării unor investiții verzi.

Garanti BBVA România continuă să sprijine, ca finanțator, mediul de afaceri local și proiectele de investiții ale antreprenorilor din România. Suntem mândri să ne unim din nou forțele cu Softronic și vom continua să fim un partener de încredere pe termen lung pentru întreprinderile locale. Fiecare proiect verde pe care îl adăugăm în portofoliu reprezintă o reușită și ne dorim să sprijinim cât mai multe inițiative de investiții prietenoase cu mediul înconjurător”, a declarat Çağri Memișoğlu, Director General Adjunct la Garanti BBVA România.

Garanti BBVA România este foarte activă în susținerea mediului de afaceri românesc, aducând pe piață soluții inovatoare, adaptate nevoilor clienților săi.

„Fără sprijinul unei bănci, activitățile de investiții și producție nu pot fi susținute. Pentru noi, Garanti BBVA a fost întotdeauna un bun partener împreună cu care am dus la bun sfârșit proiecte importante”, a declarat Ionel Ghiță, administrator al companiei Softronic.

Locomotivele produse de Softronic SRL sunt destinate tractării trenurilor de marfă cu multe vagoane, grele și care pot opera pe căi ferate cu pante mari, umede sau acoperite cu frunze, gheață și zăpadă abundentă.