Inteligența artificială produce schimbări „epocale” și rapide în domeniul mașinilor electrice și cu șofer automat

Date:

„Imperiul inteligenței artificiale” vine incredibil de repede cu schimbări „epocale” și în domeniul mașinile electrice și cu șofer automat. În cel mult 10 ani marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină. Tot mai multe țări și/sau administrații locale anunță de pe acum că, în viitorul apropiat, se va interzice circulația mașinilor cu motoarele cu combustie. Pentru fiecare om este foarte important să cunoască de pe acum care este viitorul (atâta cât va mai fi, destul de scurt) mașinilor diesel și pe benzină.

Inteligența artificială (notată cu „IA”) este orice cunoaştere, informaţie care NU provine de la om, este inteligența care provine de la mașini, de la computere (calculatoare), de la programe informatice (software), de la roboţi (coordonaţi de computere). Inteligența artificială se referă la sisteme sau la mașini care imită inteligența umană, pentru a efectua diverse activități și care se pot îmbunătăți iterativ având deci capacitatea de a învăța pe baza informațiilor pe care le colectează. Inteligența artificială va fi cea care va produce schimbări „epocale” și rapide (până în anul în jurul anului 2050) la nivelul întregii omeniri.

Aproape că nimic nu va mai fi ca mai înainte. „Imperiul inteligenței artificiale” vine incredibil de repede, cu schimbări „epocale” și dintre cele mai diferite, de la foarte benefice pentru cei care au capacitatea să îl prevadă și să se adapteze la acesta, până la catastrofale cu adevărat pentru mulți dintre ceilalți.

Exemplele din acest material (dintre multele de acest fel care se pot da) sunt relevante pentru a înțelege temeinicia acestor afirmații.

1.  Un foarte bun exemplu, care afectează întreaga populație a globului, este cu mașinile electrice și cu șofer automat. Despre mașinile auto electrice și despre mașinile cu „șofer automat” a început să se vorbească în urmă cu numai câțiva ani. În 2018 au fost puse în funcțiune primele mașini cu „șofer automat”, cu „șofer inteligență artificială”.

Acum, în anul 2021, toți marii producători de mijloace de transport auto își reconsideră din temelii strategia de producție, tot mai mulți hotărând construirea de „computere pe roți”, de „mașini cu șofer inteligență artificială”. Tot mai mult dintre marile companii (Tesla, Volkswagen, Audi etc.) vor produce numai vehicule electrice, iar dintre acestea cele mai multe vor fi (în următorii 8 – 10 ani) cu „șofer automat”.

Mașinile electrice vor deveni generalizate în jurul anului 2030, iar nu peste mult timp vor fi numai 

cu șofer automat. Acestea vor schimba radical viața omenirii în sensul că:

1.1. Oamenii nu vor mai deține o mașină deoarece va fi mai simplu și eficient să apeleze, cu telefonul mobil, o mașină, care va sosi la locul indicat și îi va conduce unde doresc.

1.2. Fiecare va plăti numai distanța parcursă, iar pe parcursul acesteia poate să se concentreze asupra unor activități (poate să fie productiv).

1.3. Nu vor mai fi atâtea probleme cu parcarea.

1.4. Aplicațiile inteligenței artificiale vor fi atât de mari încât se va ajunge ca, cei care vor fi peste 30 – 50 de ani, să nu mai dețină niciodată permis de conducere și să nu mai dețină niciodată o mașină proprietate personală.

1.5. Mașinile personale vor fi cu circa 90 – 95% mai puține, ceea ce va genera numeroase și deosebit de mari efecte benefice pentru întreaga omenire, dintre care sunt de amintit fie și numai reducerea cu circa 95 – 99% a numărului de accidente și a oamenilor morți din acestea, de circa 1,2 – 1,5  milioane în prezent.

1.6. Mașinile electrice și cu pilot automat vor schimba foarte mult orașele în sensul că: vor fi mai puțin zgomotoase; vor avea și un aer mult mai curat; vor avea foarte mult de câștigat prin valorificarea fostelor locuri de parcare; se va elimina poluarea fonică și atmosferică; vor determina tot mai mulți oameni să facă naveta (în timp ce pot lucra), să se mute mai departe de marile aglomerații urbane, pentru a trăi într-un mediu mai sănătos și mai plăcut.

2. „Computerele pe roți” (adică „mașinile electrice și cu șofer automat”)  vor conduce la dispariția service-urile pentru reparații auto.  Un motor pe benzină are 20.000 de piese individuale. Un motor electric are de 1.000 de ori mai puține piese decât unul pe benzină, respectiv de circa 20 în loc de 20.000. Mașinile electrice (și cu atât mai mult cele care au șofer automat) sunt vândute cu garanții pe viață și sunt reparate numai de reprezentanții firmelor vânzătoare. Activitățile de reparații vor cunoaște schimbări radicale. Spre exemplu, a scoate și a înlocui un motor electric va dura doar 10 minute. Motoarele defecte ale acestora nu vor mai fi reparate oricum, ci vor fi trimise la un atelier de reparații zonal care le repară cu roboți. La „computerele pe roți”, în caz de defecțiuni la lumini, există o rezervă de iluminare. În cazul în care unei persoane i s-a defect mașina în trafic, la sesizarea telefonică a acesteia i se va aduce o altă mașină, în bună stare, care i se va de spre folosință gratuită până la primirea mașinii sale reparate.

3. În condițiile folosirii de mașini electrice este ușor de înțeles că benzinăriile vor dispărea.

Vor exista stații de reîncărcare electrică la tot pasul, inclusiv la domiciliul personal (pentru cei care locuiesc la casă). Contoarele de parcare vor fi înlocuite cu contoare care distribuie electricitate.

4. Peste 95% din activitățile cu asigurările auto vor dispărea deoarece în aceeași măsură (sau chiar mai mare) se vor reduce și accidentele auto.

5. În viitorul apropiat se va renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină.

Previziunile „inteligenței artificiale” ne atenționează că, în cel mult 10 ani, marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină.

Unii producători, precum Volkswagen, au anunțat deja că nu vor mai produce mașini cu motoarele cu combustie din anul 2026[1].

Investițiile vor fi deosebit de mari cu digitalizarea pentru mașinile electrice şi cu conducere autonomă, dar și câștigurile vor fi pe măsură.

6. Tot mai multe țări și/sau administrații locale anunță de pe acum că, în viitorul apropiat, se va interzice circulația mașinilor diesel și pe benzină.

Tot mai multe țări și/sau administrații locale estimează și anunță de pe acum că, din anul 2035, altele chiar de prin anul 2030, vor interzice circulației mașinilor poluante, cu motoare pe benzină și pe motorină, în tot mai multe orașe (în cele mai poluate).

Spre exemplu, guvernatorul statului California a anunțat din anul 2020 că, pentru a combate modificările climatice şi poluarea aerului, începând din 2035, niciun vehicul nou vândut în California nu va mai putea fi echipat cu motoare diesel sau pe benzină[2].

Încă din anul 2020 un număr de 10 țări, în frunte cu Norvegia, Suedia, Danemarca, Marea Britanie şi Franţa, au anunțat deja că în viitorul apropiat (cel mai târziu până în anul 2040, de către unele, și cel mai devreme din anul 2025, de către altele) vor interzice circulația mașinilor cu motoare pe benzină și pe motorină[3].

Norvegia, cea mai performantă ţară din lume în ponderea maşinilor electrice, cu circa 50% din totalul parcului auto, a anunţat deja că va interzice, din 2025, comercializarea maşinilor care folosesc petrol.

Suedia, Danemarca și Marea Britap

nie au anunțat că vor face acest lucru din anul 2030.

 La nivelul Uniunii Europene se vor lua măsuri (în anul 2021) pentru ca din anul 2040 în țările acesteia să se comercializate doar mașini cu emisii zero.

Mașinile cu motoarele pe combustie vor rămâne în circulație, dar nu se știe pentru cât timp. Marea majoritate a deținătorilor acestora vor constata că nu mai este eficientă deținerea lor, fapt pentru care vor face tot posibilul să scape de ele.

7. Argumentele care vor conduce la renunțarea cât mai repede la mașinile diesel și pe benzină:

7.1. Prețurile de cumpărare ale acestora, care vor fi tot mai mici.

7.2. Costurile foarte mici cu întreținerea acestora. Spre exemplu, așa dup cum am mai arătat, un motor pe benzină are 20.000 de piese individuale. Un motor electric are de 1.000 de ori mai puține piese decât unul pe benzină, respectiv de circa 20 în loc de 20.000.

7.3. Mașinile electrice, și cu atât mai mult cele care au șofer automat, sunt vândute cu garanții pe viață.

7.4. Repararea „computerelor pe roți va cunoaște schimbări radicale. Spre exemplu, a scoate și a înlocui un motor electric va dura doar 10 minute. În cazul în care unei persoane i s-a defect mașina în trafic, la sesizarea telefonică a acesteia i se va aduce o altă mașină, în bună stare, care i se va de spre folosință gratuită până la primirea mașinii sale reparate. În caz de defecțiuni la lumini, există o rezervă de iluminare.

7.5. Se vor reduce substanțial și accidentele auto.

7.6. Marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină încă din anul 2025.

7.7. Încă din anul 2025 tot mai multe țări și/sau administrații locale vor interzice circulația mașinilor diesel și pe benzină.

7.8. Creșterea tot mai mare a taxelor pentru maşinile care poluează.



[1] https://www.capital.ro/anunt-pentru-toti-soferii-s-a-terminat-cu-masinile-diesel-si-pe.html

[2] https://www.capital.ro/adio-masini-pe-benzina-si-motorina-de-cand-vor-fi-interzise.html

[3]https://www.g4media.ro/masinile-pe-benzina-si-motorina-nu-vor-mai-putea-fi-vandute-in-suedia-incepand-cu-2030-germania-in-schimb-se-confrunta-cu-critici.html

Bibliografie

https://www.capital.ro/anunt-pentru-toti-soferii-s-a-terminat-cu-masinile-diesel-si-pe.html
https://www.capital.ro/adio-masini-pe-benzina-si-motorina-de-cand-vor-fi-interzise.html
https://www.g4media.ro/masinile-pe-benzina-si-motorina-nu-vor-mai-putea-fi-vandute-in-suedia-incepand-cu-2030-germania-in-schimb-se-confrunta-cu-critici.html
https://www.digi24.ro/stiri/externe/vanzarea-de-masini-noi-pe-benzina-si-motorina-va-fi-interzisa-in-marea-britanie-din-2030-1403587?__grsc=cookieIsUndef0&__grts=53578898&__grua=a1123060a8cc6821e13d16ffa39d5d5a&__grrn=1
https://www.automarket.ro/stiri/ue-vrea-sa-interzica-vanzarile-de-masini-diesel-si-pe-benzina-doar-masini-95703.html

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...