Industria online continuă să crească

Date:

Comentariu al analistului eToro pentru piețe globale, Ben Laidler

CREȘTEREA ONLINE-ULUI

Vânzările online la nivel global au crescut cu 28% anul trecut, ajungând la 18% din totalul vânzărilor cu amănuntul (a se vedea graficul), în timp ce vânzările offline au scăzut. Chiar și cu o oarecare normalizare post-covid, online-ul este preconizat să aibă o creștere de 14% în acest an, față de 5% în offline. Asia deține trei (China, Japonia, Coreea) dintre primele 5 piețe online, cu un grad ridicat de urbanizare, de adoptare a tehnologiei și de creștere a clasei de mijloc. Statele Unite ale Americii se estimează că vor înregistra o creștere de 6% pe online în acest an, dar Marea Britanie este în scădere. Observăm o recuperare a decalajului în țări cu rate sub medie de vânzări online din Africa și America Latină, precum și din Europa. Această creștere conduce la un nivel record de fuziuni și achiziții (M&A) în sectorul comerțului cu amănuntul, în valoare de 80 de miliarde de dolari de la începutul anului până în prezent. 

PRIME DAY

Amazon „Prime Day” se încheie, cu oferte speciale pentru cei peste 200 de milioane de membri care plătesc 13 dolari pe lună în 22 de țări. Anul trecut, abonamentele au adus 25 de miliarde de dolari din veniturile sale. De asemenea, gigantii americani de retail clasic, cu prezență și în online, Walmart și Target au oferte speciale similare. Alături de Black Friday (23 noiembrie) și Cyber Monday (29 noiembrie), Prime Day a devenit una dintre cele mai mari zile de vânzări cu amănuntul din an, cu vânzări de 10,4 miliarde de dolari de la Amazon anul trecut, în creștere cu 45 % față de anul precedent. Amazon deține 40% din vânzările online din SUA. O zi Prime Day puternică ar atenua temerile legate de „vârful” vânzărilor online, acțiunile Amazon stagnând de aproape un an.

CHINA CONDUCE

Prime Day este eclipsată de „Singles’ Day” la Alibaba, care va avea loc pe 11 noiembrie anul acesta. Vânzările au fost de 75 de miliarde de dolari anul trecut, în creștere cu 85% față de anul precedent, iar omologul JD.com a vândut de 40 de miliarde de dolari. China reprezintă mai mult de jumătate din vânzările online la nivel mondial – mai mult decât următoarele nouă țări la un loc – și se preconizează că jumătate din vânzările cu amănuntul din China vor fi efectuate pe internet în acest an, cu o creștere de 20% în online, în ciuda faptului că aceasta este deja lider mondial în ce privește rata de penetrare online și a reglementărilor sporite.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Ben Laidler
Ben Laidler
Ben Laidler, strategul eToro's pentru piețele globale, are peste 25 de ani de experiență în investiții pe piețele de capital la nivel global, deținând roluri la companii de top cum ar fi Rothschild, UBS, JP Morgan și HSBC. Este absolvent al London School of Economics (LSE) și al Universității Cambridge, asociat al Institutului de Management și Cercetare a Investițiilor (IIMR) și un comentator obișnuit al piețelor financiare globale.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...