Computerele auto Bosch, o piața de 20 miliarde euro

Date:

Piața computerelor auto create de Bosch, lider în domeniul sistemelor electronice, a atins valoarea de 20 de miliarde de euro. Până în 2030, se estimează o creștere anuală cu câte 15%. Pentru aceasta, în ianuarie 2021 își începe activitatea noua divizie pentru soluții informatice integrate, cu 17.000 de angajați. Bosch anunță că divizia „reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto, capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei”.

Preluând funcția de președinte al noii divizii, dr. Mathias Pillin previzionează: „Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor. Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”.

Actualmente, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse. Vor urma computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei. a declarat din ianuarie 2021.

Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH, subliniază: „Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie. Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”.

Bosch accentuează că „pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile. Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile. Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule. Dacă, de exemplu, a fost definită o arhitectură fundamentală pentru hardware și software, computerul poate fi proiectat pe aceste linii, în conformitate cu dorințele clientului. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe plăcile de circuite imprimate. În cazul unui model compact, structura computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță”.

Pe piaţa din România, Grupul Bosch este prezent „de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării”.

Grupul Bosch se definește ca „lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează Tehnică pentru o viaţă. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software. Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea Atelier de mecanică fină și inginerie electrică. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH”.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...