Tendințe eco în domeniul etichetelor

Date:

Cererea de etichete și ambalaje din materiale prietenoase cu mediul și ca destinație, pentru produse artizanale se află între tendințele cu cea mai mare creștere. Constatarea este făcută de companiaRottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, cu sediul în Apahida, județul Cluj și centre logistice Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani, precum și în Ungaria și Germania.

Cristi Nechita-Rotta (foto), directorul general al Rottaprint, subliniază: „România urmează trendul prezent la nivel mondial în ceea ce privește segmentul produselor bio din categoria alimente & băuturi și a segmentului produselor ecologice, tendință care se observă în mod evident și în interesul crescut al companiilor pentru soluțiile de etichetare și ambalare realizate din materiale prietenoase cu mediul. De asemenea, observăm o creștere semnificativă a cererilor pentru produsele artizanale, fie de la producători locali, fie de la jucătorii mari din retail care au început să-și dezvolte propriile game de produse bio sau tradiționale. Totodată, după perioada martie-august în care cei mai mulți producători s-au axat pe produsele de bază, aceștia au început să reinvestească în produsele de nișă, mai ales în industria de vinuri și lactate”.

Cu produse livrate în 2019 în 11 țări din Europa și Asia și în SUA, Rottaprint „a observat că o mare parte dintre companiile din industria alimentară, a produselor de curățenie sau cosmetică sunt mai predispuse să caute soluții ecologice pentru ambalajele lor, grija față de mediu fiind din ce în ce mai mult prezentă între prioritățile strategice ale acestora. Printre soluțiile adoptate se numără reducerea consumului materiei prime cât mai mult posibil, pentru a reduce amprenta de carbon, renunțarea treptată la etichetele cu liner (suport), sau înlocuirea etichetei autoadezive cu cea termocontractibilă din PET, aceasta din urmă fiind mai prietenoasă cu mediul. Odată cu apariția a tot mai multor producători artizanali de bere, lactate, mezeluri, gemuri, dar și a firmelor mari și foarte mari care dezvoltă linii de produse artizanale, cererea pentru producția de etichete destinate acestui segment de produse este tot mai mare. Mai mult, din dorința de a promova produse cât mai naturale, tot mai multe hypermarketuri și-au creat cooperative agricole, dezvoltând propriile game bio sau tradiționale de produse gătite sau semipreparate.Top of Form Printre particularitățile etichetelor destinate berilor artizanale se numără designul foarte creativ care ilustrează într-un mod original povestea brandului sau a gamei de produse, lipsa contraetichetei și alegerea unei dimensiuni mai mari a etichetei, care poate acoperi o mare parte din sticlă de jur-împrejur (în formă de wrap), ceea ce îi oferă designerului o mai mare libertate de creație. De asemenea, cei mai mulți producători de bere artizanală optează pentru etichete de calitate din materiale speciale precum cele rustice sau vintage, care evidențiază și mai mult produsul la raft”.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...