Grupul Allianz a publicat astăzi rezultatele financiare înregistrate în primele trei luni din 2025.
Grupul Allianz a obținut venituri totale de 54 de miliarde de euro, în creștere cu 11,7% față de primul trimestru din 2024, reflectând o evoluție susținută pe toate segmentele de business. Cu un profit operațional de 4,2 miliarde de euro în primele trei luni ale anului în curs, grupul obține un profit în creștere cu 6,3% față de primele trei luni din 2024, reprezentând 26% din profitul mediu estimat pentru întreg anul.
Profitul net atribuit acționarilor stabili este de 2,6 miliarde de euro, cu o creștere de 5% față de aceeași perioadă din 2024 la nivelul ajustat cu un provizion excepțional pentru vânzarea viitoare a participațiilor Allianz în asocierile în participațiune (joint ventures) din India.
Venitul per acțiune este de 6,61 euro, în creștere cu 2,9%. Ajustat în raport cu provizionul menționat, venitul per acțiune a crescut cu 7%. Randamentul anualizat al capitalurilor proprii (RoE) este robust, de 16,6%, respectiv 17,2% ajustat după provizionul excepțional, iar rata de solvabilitate (Solvency II) este solidă cu o valoare de 208%.
Grupul previzionează un profit operațional estimat pentru 2025 de 16 miliarde de euro, plus/minus 1 miliard de euro, cu un bilanț solid și sensibilitate redusă a ratei de solvabilitate.
Grupul promite soluții atractive pentru clienți, asigurând un avantaj competitiv pentru Allianz în gestionarea volatilității din piața de capital și incertitudinilor geopolitice.
Programul de răscumpărare de acțiuni de până la 2 miliarde de euro, anunțat în 27 februarie 2025, este în desfășurare; iar în primul trimestru din 2025 a fost finalizată o primă tranșă de 0,1 miliarde de euro.
Oliver Bäte (foto), CEO al Allianz SE: „Performanța Allianz din primul trimestru și reconfirmarea perspectivei financiare evidențiază soliditatea noastră financiară și un model de business rezilient, care continuă să atragă clienți chiar și în contextul incertitudinilor geopolitice și economice. Privim, de altfel, această incertitudine ca pe un catalizator pentru inovație și creștere – o oportunitate de a explora noi direcții și de a ne extinde gama de soluții. În calitate de cel mai valoros brand de asigurări din lume, suntem într-o poziție favorabilă pentru a răspunde nevoii tot mai mari de încredere, protecție și soluții de economisire pentru viitor”.