Smartlink Communications, cu sprijinul Băncii Transilvania, a lansat un nou studiu, care explorează evoluția birourilor familiale (family offices) și impactul lor tot mai semnificativ asupra finanțelor globale și dezvoltării economice. Studiul scoate în evidență influența în creștere a acestor entități financiare private, strategiile lor de investiții și provocările cu care se confruntă într-un peisaj economic și politic în schimbare.
„Birourile familiale (family offices) nu sunt doar gestionari pasivi ai resurselor pe care le dețin; ele devin jucători cheie pe piețele financiare și în felul în care economia în sens larg evoluează,” a declarat Radu Magdin, CEO Smartlink Communications. „Accentul lor tot mai mare pe investițiile alternative, capitalul de risc și investițiile cu impact sustenabil marchează o schimbare ce va avea consecințe de durată pentru economiile din întreaga lume. Această schimbare este cu atât mai relevantă într-un context de mare incertitudine economică, în care atât actorii publici, cât și cei privați caută tot mai mult surse robuste de creștere economică. În România, familiile de business și felul în care ele își gestionează birourile familiale sunt cu atât mai importante în lunile următoare, prin aportul pe care îl pot aduce la relansarea creșterii economice, la narativul de succes economic si de excelenta romaneasca, necesar atat acasa cat si pentru internationalizare.”
Studiul arată că birourile familiale (family offices) depășesc rapid alte vehicule financiare în privința activelor gestionate și se preconizează o creștere exponențială în următorul deceniu. Această schimbare subliniază rolul lor în creștere în ceea ce privește piețele financiare, inovarea tehnologică și chiar impactul social.
„Ca prima bancă a României, recunoaștem semnificația birourilor familiale (family offices) în peisajul economic actual,” a declarat Ömer Tetik, CEO al Băncii Transilvania. „Înțelegerea strategiilor și priorităților acestor actori este esențială pentru a identifica tendințele pieței, iar acest studiu oferă informații utile despre rolul lor, care nu poate fi trecut cu vederea. Vom continua să sprijinim toți actorii ambitiosi care vor să crească economia si excelenta româneasca acasă si dincolo de granițele ţării.”
Studiul arată că:
• Birourile familiale (family offices) devin entități financiare de neignorat, fiind proiectate să gestioneze peste 5 trilioane de dolari până în 2030, ceea ce le poziționează ca o forță majoră în economia globală.
• Strategiile lor de investiții se orientează tot mai mult către activele alternative, 45% din totalul investițiilor fiind alocate către astfel de active, într-o manieră care asigură diversificare și stabilitate în perioade de incertitudine economică.
• Capitalul de risc devine o prioritate, în special în zonele de tehnologie, sănătate și energie regenerabilă, o consecință a faptului că birourile familiale (family offices) adoptă strategii de investiții pe termen lung care permit creșterea sustenabilă a business-ului.
• Investițiile cu impact social și de mediu din partea family offices sunt în creștere, reflectând un angajament tot mai mare de a produce rezultate sociale și de mediu pozitive alături de randamente financiare robuste.
• Diferențele regionale în strategiile de investiții persistă: birourile familiale (family offices) din America de Nord favorizează activele alternative și acțiunile companiilor de tehnologie, în timp ce omologii lor europeni au o apetență mai scăzută pentru risc, concentrându-se pe acțiuni și active din piețele dezvoltate.
• Peisajul geopolitic indică o tendință spre regionalizare, posibil redefinind modul în care birourile familiale (family offices) operează, colaborează și influențează politicile economice la nivel global.
Pe măsură ce birourile familiale (family offices) continuă să se consolideze, influența lor asupra finanțelor globale si inovației va deveni din ce în ce mai relevantă. Acest studiu oferă informații utile pentru decidenții politici, investitori și instituții financiare care doresc să înțeleagă și să se adapteze la această nouă realitate economică.
Studiul poate fi accesat aici, iar studiile din aceeași tematică ale Smartlink sunt disponibile aici.



