Cargus, una dintre cele mai mari companii de curierat din România, a înregistrat o creștere de 15% a volumelor de colete de Black Friday, din weekendul 7-10 noiembrie, față de aceeași perioadă din 2024. În total, compania a livrat aproape jumătate de milion de colete pe zi la nivel național. Rezultatele confirmă o evoluție pozitivă a pieței de e-commerce și o eficiență operațională ridicată în perioada cu cele mai mari vârfuri de livrări din an.
Cele mai mari creșteri de volume au fost înregistrate în București, unde livrările au crescut cu 22%, urmat de Cluj-Napoca, cu 5,5%, Timișoara, cu 5%, și de orașele Iași, Brașov și Constanța, unde avansul a fost de aproximativ 4%, potrivit datelor Cargus. În această perioadă, românii au comandat în special articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sezonul de iarnă, urmate de produse de tehnologie – televizoare, gadgeturi și accesorii – și de anvelope, o categorie care înregistrează constant creșteri în această perioadă a anului.
„Rezultatele de anul acesta confirmă că investițiile în infrastructură, tehnologie și parteneriate internaționale se traduc direct în performanță operațională și creștere sustenabilă. Dinamica pozitivă din ultimele două luni a fost generată în principal de clienții internaționali integrați în rețeaua Cargus, iar infrastructura noastră logistică este pregătită să susțină aceste volume în creștere. Peste 90% dintre coletele Cargus ajung la destinație în 24-48 de ore, chiar și în cele mai aglomerate perioade”, subliniază Belgin Bactali, CEO Cargus.
De Black Friday Internațional, programat pe 28 noiembrie, Cargus se așteaptă la un nou vârf de activitate generat de clienții internaționali, cu volume cel puțin la nivelul din weekendul precedent, adică o creștere de aproximativ 15% față de o perioadă obișnuită. Compania anticipează, de asemenea, un ritm ridicat al comenzilor până în data de 23 decembrie, odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă. Prin rețeaua Cargus SHIP & GO, care include peste 2.000 de puncte la nivel național, clienții pot ridica ușor coletele, beneficiind de livrări rapide și flexibile, inclusiv în perioadele de vârf.
Pentru cei mai mulți români, Black Friday este mai degrabă o ocazie de a face achiziții utile în acest an decât un maraton al ofertelor. Aproape o treime (30,5%) spun că sunt atrași în continuare de reducerile mari, însă un sfert (25,5%) folosesc perioada pentru a cumpăra articole pe care le-au amânat din motive de preț, în timp ce 13% vor face cumpărături necesare imediat, potrivit celui mai recent sondaj Cargus, pe un eșantion de 1.036 de respondenți din mediul urban. Prețul rămâne cel mai important criteriu de selecție a produselor cumpărate pentru 88% dintre respondenți, urmat de costul transportului (26%) și recenziile altor clienți (22%). 14% dintre respondenti iau în calcul și timpul de livrare și politica de retur atunci când plasează comenzi de Black Friday.




