Potrivit unui studiu recent, berea își menține și în timpul sărbătorilor de iarnă popularitatea și rolul de liant al întâlnirilor cu cei dragi. Astfel, 78% dintre români declară că o consumă în această perioadă fie frecvent – în special bărbații (36%) și segmentul de vârstă 35-44 ani (35%) – fie ocazional. Cele mai importante contexte de consum sunt petrecerile (56%), mesele festive (49%) și momentele cu prietenii (40%), dar și activitățile casnice, precum gătitul (31%). Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere.
Mai mult, 84% dintre români consideră că berea contribuie la o atmosferă relaxată de sărbători.
“Iată că aducem dovezi suplimentare că berea nu este doar o simplă băutură, ci este un simbol al socializării și al bucuriei de a fi împreună, indiferent de sezon. Studiul arată că românii o integrează firesc inclusiv în tradițiile moderne din perioada sărbătorilor de iarnă, când dorința de a petrece timp cu familia și prietenii este mai puternică decât oricând. Grație variantei fără alcool, românii se pot bucura de gustul berii în orice situație, inclusiv dacă urmează să se urce la volan sau vor pur și simplu să evite consumul de alcool.”, a declarat Corina-Aurelia Zugravu, Președinte Centrul de Studii despre Bere.
În plus, berea este percepută ca parte a tradițiilor moderne de aproape doi din trei români. Ea este integrată în numeroase tradiții moderne cum sunt — grătare sau petreceri în familie (70%), mese de sărbători (43%), festivaluri (39%), evenimente de familie (27%).
„Rezultatele cercetării confirmă faptul că berea contribuie la crearea unei atmosfere relaxate și autentice. Fie că vorbim despre masa festivă, petreceri sau momente simple de zi cu zi, berea rămâne un liant care aduce oamenii împreună și întărește sentimentul de apartenență.”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
În ceea ce privește tradițiile, acestea joacă un rol central în identitatea românilor, fiind considerate importante sau foarte importante de 89% dintre ei, în special de către femei (93%). Legătura cu tradițiile este resimțită mai ales în perioada sărbătorilor (57%) și în momentele petrecute în familie (30%).
În concordanță cu acest trend, inclusiv planurile de sărbători ale românilor rămân predominant casnice și orientate către petrecerea timpului cu familia (76%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în luna noiembrie 2025, pe un eșantion reprezentativ național de 1.005 respondenți, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet.



