Cris-Tim Family Holding finalizează cu succes oferta publică inițială  derulată între 17 și 29 octombrie 2025

0

Cris-Tim Family Holding,  liderul piețelor de mezeluri și de ready-meals („mâncăruri gata preparate”) din România,  anunță finalizarea cu succes a ofertei publice inițiale derulate în perioada 17 – 29 octombrie  2025. Prețul final de ofertă pentru cele 27.790.000 acțiuni ale companiei oferite în cadrul  ofertei publice a fost stabilit la 16,5 lei/acțiune („Prețul Final de Ofertă”). Prețul de vânzare aplicabil investitorilor de retail care au subscris acțiuni în primele 4 zile ale ofertei,  beneficiind de discountul de 5%, este de 15,675 lei per acțiune. 

Compania a atras de la investitorii de retail și instituționali 454,35 milioane lei. Fondurile  atrase prin derularea ofertei publice inițiale, atât cele obținute în urma subscrierii de acțiuni  noi (parte a majorării de capital social), cât și cele obținute prin vânzarea de acțiuni  existente, vor fi folosite în proporție semnificativă pentru susținerea planurilor de investiții  ale Cris-Tim.  

Ca urmare a închiderii cu succes a Ofertei, Cris-Tim va solicita admiterea la tranzacționare  a tuturor acțiunilor emise pe Piața Reglementată administrată de Bursa de Valori București  („BVB„), categoria Premium, sub simbolul bursier CFH. Debutul tranzacționării acțiunilor la  BVB va avea loc la sau în jurul datei de 26 noiembrie 2025.  

Pentru perioada 2025 – 2030, Cris-Tim are în vedere un plan de investiții în cuantum de 890  de milioane lei, din care 768 milioane lei alocate segmentului de afaceri Mezeluri, iar 121  milioane lei alocate segmentului de afaceri ready-meals și altor obiective de investiții. O  parte a acestui plan de investiții este concentrată în direcția dezvoltării capacităților  existente de producție, program finanțat parțial prin programul național de revitalizare a  industriei agro-alimentare Investalim. Programul de investiții va fi implementat în perioada  2025 – 2028, acordul de finanțare fiind semnat pe 8 octombrie 2024 de Agenția pentru  Finanțarea Investițiilor Rurale („AFIR”). 

În afara obiectivelor de creștere organică, Compania intenționează ca în următorii ani să  identifice ținte de fuziuni și achiziții, cu scopul consolidării poziției sale competitive pe  piețele de mezeluri și ready-meals, precum și a diversificării portofoliului său de produse.

Compania își propune să distribuie sub formă de dividende ordinare minimum 50% din  profitul net anual individual distribuibil. 

Radu Timiș Jr., CEO-ul Cris-Tim Family Holding, declară: „Încheierea cu succes a ofertei publice inițiale, suprasubscrisă atât pe tranșa de retail, unde  cererea a depășit inițial de peste 40 de ori oferta disponibilă, cât și pe tranșa investitorilor  instituționali, reprezintă o validare fără precedent a Cris-Tim Family Holding. Interesul  onorant al investitorilor de retail a determinat realocarea a 5% din tranșa instituțională, ceea  ce a condus la o suprasubscriere finală de 32 de ori pe tranșa de retail. Cris-Tim Family  Holding se numără printre puținele companii care au reușit să atragă în acționariat un  spectru extrem de larg al investitorilor instituționali din România, precum și un investitor  internațional de prestigiu, BERD. Până acum am câștigat încrederea consumatorilor prin  produsele noastre, iar acum aceiași consumatori fie direct, fie prin fonduri instituționale aleg  să își plaseze investițiile în companie. 

Succesul ofertei confirmă forța companiei și direcția noastră strategică: un plan ambițios de  890 de milioane de lei până în 2030, menit să ducă Cris-Tim la următorul nivel de  performanță, să consolideze compania ca reper al industriei alimentare și pol de excelență  pentru întreaga regiune a Europei de Sud-Est. Dar pentru noi investițiile nu sunt doar cifre, ele înseamnă modernizare, inovație și deschiderea de drumuri noi. Așa cum am ridicat  standardele industriei alimentare din România, vrem acum să demonstrăm că vom deveni  un model de transparență, performanță și viziune și pe piața de capital. Un brand înseamnă  încredere. Un brand puternic înseamnă încredere livrată constant si asta ne va defini în  continuare parcursul. 

Următoarea etapă în acest proces, listarea la Bursa de Valori București este pentru Cris Tim Family Holding mai mult decât un deziderat, este un pas esențial în dezvoltarea pe  termen lung, pentru care ne-am pregătit asiduu în ultimii ani”. 

Răzvan Furtună, CFO Cris-Tim Family Holding, declară: „La momentul anunțării intenției  de listare și ulterior a derulării ofertei publice, Cris-Tim Family Holding a prezentat un amplu  plan de investiții până în 2030. Încheierea cu succes a ofertei publice reprezintă un pas  important în îndeplinirea acestui plan. Rezultatelele ofertei publice se măsoară nu doar în  valoarea fondurilor atrase, ci și în capitalul reputațional și vizibilitatea pe care compania și  le-a consolidat pe durata ofertei publice. Cris-Tim urmează să devină practic prima  companie din industria alimentară listată la BVB, crescând opțiunile de diversificare a  investițiilor pe piața locală de capital și deschizând calea pentru alte asemenea companii  antreprenoriale din România.” 

Elemene cheie ale ofertei Cris-Tim Family Holding 

• Prospectul Ofertei a fost aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară („ASF”) prin decizia 1010 din 15 octombrie 2025. 

• Oferta a cuprins atât o componentă de vânzare de acțiuni existente de către  acționarul majoritar, Rangeglow Limited, cât și o componentă de vânzare de acțiuni  nou emise în cadrul unei majorări de capital.  

• Prin Ofertă au fost vândute un număr total de 27.790.000 de acțiuni, după cum  urmează: 20.866.667 acțiuni existente vândute de către Rangeglow Limited,  acționarul majoritar al companiei, 5.600.000 acțiuni nou emise, parte a majorării de  capital social a Cris-Tim Family Holding și 1.323.333 acțiuni supra-alocate oferite de  Rangeglow Limited. 

• Oferta a fost structurată în două tranșe, destinate investitorilor de retail din România  și investitorilor instituționali din afara Statelor Unite ale Americii, în baza  Regulamentului S din Legea Valorilor Mobiliare.  

• Tranșa investitorilor de retail a reprezentat 15% din ofertă, iar tranșa investitorilor  instituționali a reprezentat 85% din ofertă. Cris-Tim Family Holding și Rangeglow  Limited, acționarul majoritar, au decis realocarea a 5% din acțiunile disponibile în  ofertă din tranșa investitorilor instituționali pe tranșa investitorilor de retail. 

• Perioada de subscriere a ofertei a fost între 17 octombrie 2025 și 29 octombrie 2025.  • Intervalul de preț pentru acțiunile oferite a fost cuprins între 16,5 lei/acțiune și 17,5 lei/acțiune.  

• Investitorii de retail au putut subscrie la prețul fix de 17,5 lei/acțiune, cu un discount  de 5% aplicabil la Prețul Final de Ofertă pentru subscrierile înregistrate în primele 4  zile lucrătoare din ofertă, respectiv 17 – 22 octombrie, inclusiv. 

• Prețul Final de Ofertă este de 16,5 lei/acțiune. Prețul de vânzare aplicabil  investitorilor de retail care au subscris în mod valid acțiuni în primele 4 zile lucrătoare  ale ofertei, beneficiind de discountul de 5%, este de 15,675 lei per acțiune. 

• Indicele de alocare pe transa investitorilor de retail, respectiv raportul dintre numărul  de acțiuni oferite și numărul total de acțiuni subscrise în ofertă pe tranșa de retail  dupa realocare este de 0,0310530792. 

• Dimensiunea finală a fiecărei tranșe după realocare este următoarea: 19,05% tranșa  dedicată investitorilor de retail, respectiv 5.293.333 acțiuni, și 80,95% tranșa  dedicată investitorilor instituționali, respectiv 22.496.667 acțiuni.  

• Tranzacționarea acțiunilor Cris-Tim Family Holding pe Piața Reglementată administrată de BVB, sub simbolul bursier CFH, se așteaptă să înceapă la sau în jurul  datei de 26 noiembrie 2025.  

• În legătura cu Oferta, Banca Comercială Română S.A. și BRD – Groupe Société  Générale S.A. au acționat în calitate de Co-Aranjori Mandatați.  

• Prospectul și documentația aferentă pot fi consultate pe pagina de internet a Cris Tim Family Holding, www.cristim.ro.  


Cris-Tim Family Holding, lider pe piețele de mezeluri și ready-meals din România

Cris-Tim este o companie antreprenorială românească, fondată în 1992, care în cei 33 de  ani de existență s-a dezvoltat de la un start-up la liderul piețelor de mezeluri și ready-meals  atât organic, cât și prin achiziții. Compania și-a consolidat constant atât cotele de piață în  sectoarele sale țintă, cât și profitabilitatea prin investiții substanțiale în tehnologie și logistică, inovație, focus pe calitatea produselor, competitivitate în politica de achiziții de  materii prime, dezvoltare de branduri puternice, nivel ridicat de angajament și retenție a  personalului.  

În 2024, Cris-Tim a înregistrat venituri din contractele cu clienții de 1,12 miliarde lei (în  creștere cu 7,1% față de anul 2023), EBITDA de 166,8 milioane lei (în creștere cu 8,1%) și un  profit net din activități continue de 84,7 milioane lei (în creștere cu 3%). Compania a încheiat  primul semestru din 2025 cu EBITDA de 86,2 milioane lei (în creștere cu 12,4%) și profit net  de 47,5 milioane lei (în creștere cu 29,1% față de perioada similară din 2024). 

Segmentul de mezeluri este principala linie de afaceri a companiei cu o pondere de minim  86% în veniturile din contractele cu clienții în perioada 2022 – 2024 și 88% în primul semestru  din 2025. Segmentul ready-meals este cea de a doua linie de afaceri a companiei cu o  pondere de minim 9,4% în veniturile din contractele cu clienții în perioada 2022 – 2024 și  10,6% în primul semestru din 2025. Compania a încheiat primul semestru din 2025 cu  venituri din contractele cu clienții aferente celor doua linii principale de afaceri de 527,1 milioane de lei (în creștere cu 4,25% față de perioada similară din 2024). 

Cris-Tim este prezentă în piața de retail cu brandurile de mezeluri „Cris-Tim”, „Matache  Măcelaru’”, „Alpinia”, „Obrăjori” și „Csárdás” și respectiv cu brandul de ready meals  „Bunătăți”. Totodată, este un producător în ascensiune și pe segmentul de producție de  mărci private pentru marile lanțuri internaționale de comerț modern. Brandurile Cris-Tim  sunt printre cele mai proeminente din industria alimentară și printre cele mai cunoscute de  consumatorul român, fiind susținute de programe de marketing și publicitate intensive și  adecvat calibrate. Produsul fanion al Cris-Tim este Salam Săsesc lansat sub brandul Cris Tim în anul 2002, acesta devenind ulterior catalizatorul principal al creșterii accelerate a  vânzărilor companiei. Brandurile Cris-Tim sunt prezente pe rafturile tuturor celor 13 rețele  de retail care operează în România, precum și în peste 15.000 de magazine tradiționale. De  asemenea, Compania operează o rețea de 18 magazine proprii și exportă produsele sale în  17 țări europene. 

Prin conceptul de „Eticheta curată” lansat în România pentru prima dată în 2017, Cris-Tim  a dovedit că este între cele mai inovatoare companii din industria alimentară în materie de  calitate. „Eticheta curată” a revoluționat industria de procesare a cărnii schimbând radical  percepția de calitate și creând o nouă perspectivă de dezvoltare durabilă pentru întreaga  industrie de profil. 

Cris-Tim Family Holding este în prezent una dintre cele mai mari companii care operează în  sectorul agroalimentar din România, cu capacități de producție operaționale aliniate la  tehnologii moderne. Compania operează trei fabrici cu o capacitate cumulată de 215  tone/zi, principala fabrică operată de Cris-Tim fiind cea de la Filipeștii de Pădure, cu o arie  de producție de 50.000 de mp și o capacitate tehnologică de 165 tone de produse pe zi. În  aceasta fabrică se produc exclusiv mezelurile sub brandurile principale ale Companiei,  respectiv „Cris-Tim” și „Matache Măcelaru’”, care sunt integral aliniate conceptului de „Eticheta curată”, precum și produsele ready-meals din carne. Fabrica de la Măgureni are o  arie de producție de 6.000 mp și o capacitate de producție zilnică de 25 de tone, aceasta  fiind alocată producției de mezeluri sub brandul economic „Alpinia” și producției de  mezeluri sub mărci private. Fabrica de la București este dedicată în exclusivitate producției  categoriilor de produse ready-meals (supe, ciorbe, salate, meniuri), având o arie de  producție de 2.200 mp și o capacitate tehnică de 25 tone pe zi.  

Compania operează o infrastructură de logistică extensivă care include nouă depozite  frigorifice de mari dimensiuni la nivel național și o flotă proprie de autovehicule comerciale  și utilitare folosite pentru distribuția în rețeaua de comerț modern și în rețeaua de magazine  tradiționale. Compania are peste 2.000 de angajați, dintre care aproximativ jumătate au o vechime în companie de peste 7 ani.