Restaurantul fondat de Ana Maria Mircea în Buzău devine un reper pentru gastronomie românească reinterpretată, cu accent pe identitate culturală și experiențe rafinate
Dacia Romanian Dining, restaurantul cu specific românesc reinterpretat fondat în Buzău de antreprenoarea Ana Maria Mircea, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 800.000 de euro și vizează pentru 2025 o creștere de 20% a veniturilor atât din zona de evenimente și întâlniri formale, cât și pe segmentul de consumatori locali. Obiectivul proprietății rămâne promovarea gastronomiei românești ca expresie de identitate, rafinament și experiență autentică.
Deschis în 2020, în urma unei investiții de 400.000 de euro, restaurantul a crescut organic în fiecare an, construindu-și notorietatea printr-o viziune clară: reinterpretarea gastronomiei tradiționale într-o manieră elegantă, cu respect pentru origini și ingrediente locale curate.
„Am ajuns într-un moment de maturizare, când e important ca felul în care suntem organizați să reflecte acest lucru. De aceea, în 2025, lucrăm alături de echipa Next Root pentru optimizarea întregului sistem operațional, astfel încât experiența pe care o oferim oaspeților noștri să fie la fel de solidă în culise, cum este și în farfurie”, a declarat Ana Maria Mircea, fondatoare Dacia Romanian Dining.
Un restaurant cugust de cultură
Dacia Romanian Dining devine tot mai des ales pentru întâlniri formale și evenimente corporate cu invitați din afara țării –fie din mediul de business, fie din cel diplomatic –datorită caracterului său distinct cultural. Meniurile speciale propuse în aceste contexte au o componentă narativă și identitară puternică, ilustrând gastronomia românească în forme inedite.
Un exemplu este selecția de meniuri mănăstirești, inspirate din rețetele de post de altădată, care includ preparate precum Secretele Mănăstirii Sinaia (supă cremă de usturoi), Saramura de crap a lui Ferdinand, Cârnații de pe Valea Putnei cu mămăligă și Plăcinta ruptă din Rai, cu mere, scorțișoară și fructe de pădure.Acestea reflectă nu doar simplitatea bucătăriei monahale, ci și spiritualitatea și echilibrul unei tradiții mai puțin explorate în restaurantele clasice.
De asemenea, Dacia Romanian Dining își propune în 2025 să atragă mai mulți români în propriul spațiu gastronomic. „E important să ne cunoaștem rădăcinile. Să știm cum arată și cum poate fi valorizată o farfurie românească autentică, reinterpretată cu rafinament, fără artificii. Cred că abia în momentul în care publicul local își recunoaște propriile valori, ele pot fi duse mai departe, mai departe și mai sus”, a adăugat Ana Maria Mircea.
Gastronomie cu ADN românesc
Restaurantul din Buzău este construit pe un model de integrare locală: carne provenită din carmangeria familiei, ingrediente de la producători din proximitate, meniuri inspirate de patrimoniul cultural și natural al regiunii –de la geoparcul Ținutul Buzăului la tezaurul de la Pietroasa.
Printre preparatele reprezentative se numără tăițeii cu babic și brânză de Horezu, reinterpretarea locală a pastelor Carbonara, sau orezul cu cârnați de Pleșcoi și petale deroșii uscate, omologul românesc al risotto-ului clasic. Meniul este completat de deserturi cu poveste –cum este Inima Reginei Maria –, dar și de selecții sezoniere create în jurul unor teme culturale sau spirituale.
În spatele conceptului Dacia Romanian Dining stă nu doar o pasiune pentru gust, ci și o misiune de a reda produsului românesc locul pe care îl merită: în galeria gastronomiilor recunoscute și respectate ale lumii.
Fondat în 2020 de antreprenoarea Ana Maria Mircea, Dacia Romanian Dining este un restaurant de fine dining cu specific românesc reinterpretat, situat în Buzău. Conceptul său se bazează pe ingrediente curate și tradiționale, pe tehnici internaționale de gastronomie și pe o viziune culturală care îmbină trecutul cu prezentul. Dacia Romanian Dining propune să devină primul lanț de restaurante francizabile din România care duce gastronomia românească autentică într-un registru aspirational, scalabil și internațional.