Digital Womanist – încurajează competența digitală în rândul studentelor care studiază științele umaniste

Date:

Camera de Comerț și Industrie a României a organizat, în data de 18 ianuarie 2024 Evenimentul Multiplayer, în scopul scop prezentării obiectivelor și rezultatelor proiectului DIGITAL WOMANIST. Coordonatorul proiectului  a fost Universita’ Degli Studi di Salerno, iar partenerii proiectului au fost Universitatea București, Universitatea Alicante, Universitatea Peloponez, Universitatea Ostrawska, Artykel Creative Form CZ și Camera de Comerț și Industrie a României.

Impactul revoluției digitale asupra producției, accesului și implicării publice culturale a determinat necesitatea de a spori atractivitatea și recunoașterea sistemului cultural local. Astfel, parteneriatul proiectului Digital Womanist urmărește să creeze un curriculum nou care să încurajeze competența digitală în rândul studentelor care studiază științele umaniste. Această inițiativă începe cu o evaluare cuprinzătoare a ofertelor educaționale din cadrul instituțiilor de învățământ superior prin sondaje calitative și cantitative efectuate atât în mediul academic, cât și în domeniu.

Principalele obiective ale proiectului

1. Evaluarea programelor de formare oferite de facultățile umaniste, evidențiind punctele forte și domeniile care necesită îmbunătățiri pentru a echipa în mod eficient studenții cu abilitățile digitale menționate mai sus;

2. Colaborarea cu reprezentanții organizațiilor culturale pentru a identifica abilitățile necesare proceselor de transformare digitală și pentru a oferi îndrumări sistemelor universitare în consecință;

3. Consultarea studentelor pentru a identifica principalele bariere care trebuie abordate sau minimizate pentru a reduce decalajul digital de gen.

Programul TV educațional „DIGIT”

DIGIT este un program TV educațional, un format inovator al CONFORM. Platforma adoptă și integrează modele de streaming și interactivitate care permit utilizatorului să aleagă dacă și când să acceseze diferite tipuri de conținut.

Studenții implicați vor efectua o analiză ca atare la companiile implicate în parteneriat pentru a implementa cele mai potrivite soluții digitale pentru tranziția digitală a sistemului lor de oferte, care vor fi prototipate în Digital Solutions Design Labs și introduse în companie. În cele din urmă, va implica un grup de profesori de parteneriat pentru a transfera și uniformiza abordarea metodologică privind coaching-ul de echipă transformațional pentru a conduce laboratoarele și, astfel, pentru a însoți evoluția personală și profesională a elevelor.

Rezultatele proiectului

1. A fost înființată o rețea internațională formată din centre academice, centre de cercetare și dezvoltare a metodologiilor și tehnologiilor pentru predare / învățare, întreprinderi / organizații de afaceri din sectorul cultural public și privat care integrează expertiza academică, tehnologică, metodologică și productivă pentru a adapta programele de învățământ superior la nevoile actuale și potențiale ale pieței muncii.

2. A fost implementat, în cadrul sistemelor de oferte partenere ale învățământului superior, un nou curriculum universitar pentru „Digital Womanist”, ca un cadru didactic internațional, integrat și permanent, care va permite dezvoltarea competențelor digitale țintă ale studenților de origine umanistă (PR1).

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

AHK România transmite felicitări de Ziua Europei

Felicitări, Europa, la a 75-a aniversare! Astăzi, 9 mai, sărbătorim...

Valentin Ionescu (ISF): Rolul esențial al conectării tinerilor cu realitățile piețelor financiare nebancare

În cadrul Seminarului de Perfecționare Vocațională SmartFIN@ISF şi Laboratorul Academic...

Valorile europene, celebrate în cadrul ediției de anul acesta a Festivalului Enescu

Într-o seară dedicată unității culturale europene și puterii muzicii...

Vulcan Value Centre găzduiește un eveniment dedicat siguranței rutiere

Pe 10 mai 2025, între orele 11:00 și 14:00,...