Două dintre cele mai puternice grupuri locale din industria cărnii, Poultry Investment și Authentic Meat, care controlează companii cu o cifră de afaceri cumulată de peste 100 milioane euro și peste 1.200 de angajați, și-au unit forțele pentru a pătrunde pe segmentul produselor Ready to Cook, o piață dominată de produse din import.
Noua companie creată în acest sens, Meat Partners SRL, a lansat sub brandul „Puiul de Crăiești”, gama „Bistro” – preparate fresh, gata de gătit, concepute să ofere consumatorilor o alternativă locală, accesibilă și sănătoasă pentru mesele zilnice. În prezent, gama cuprinde șnițele pane și pui crispy, produse exclusiv din piept de pui de calitate superioară.
„Parteneriatelele de tip joint venture sunt parte importantă din strategia noastră de dezvoltare prin care ne propunem să ajungem în următorii ani un jucător de top în domeniul avicol. După joint-venture-ul realizat în 2023 cu familia Oprea, care ne-a permis să lansăm gama de produse Puiul de Crăiești – Zero Antibiotice Folosite Vreodată, suntem încrezători că asocierea cu Meat Partners ne va lansa pe piața producătorilor locali de produse Ready to Cook. Gama Bistro marchează o diversificare a portofoliului nostru de produse, și în același timp, o dovadă a maturității de business, având în vedere cei peste 30 de ani de activitate cu «Puiul de Crăiești»”, declară Dénes Laczkó, CEO l Poultry Investment.
Fabrica de producție, amplasată în localitatea Boldești-Scăieni din județul Prahova, are o capacitate zilnică de peste 20 tone de produse fresh – Ready to Cook. Distribuția va începe prin rețeaua proprie de aproape 70 de magazine, urmând ca în scurt timp să fie extinsă în marile lanțuri de hipermarketuri care susțin și promovează producția românească. Compania estimează că noua gamă de produse va contribui cu aproximativ 25% la cifra de afaceri cumulată din următorii 3 ani. Planurile pe termen mediu și lung includ diversificarea gamei de produse Ready to Cook, extinderea rețelei de comercianți pe plan național și deschiderea spre export.
Un avantaj competitiv al gamei „Bistro” este termenul extins de valabilitate al produselor, de peste 15 zile, obținut fără congelare, datorită tehnologiilor moderne de procesare și ambalare. Acest beneficiu garantează preparate proaspete, cu gust autentic și textură ideală, care pot fi gătite rapid în cuptor, tigaie sau air-fryer, adaptându-se perfect ritmului de viață modern.
„Lansarea gamei Bistro vine într-un moment extrem de favorabil, în care segmentul Ready to Cook se dezvoltă accelerat, iar marile lanțuri de retail susțin tot mai mult producția locală. Suntem încântați de parteneriatul cu Poultry Investment și, având în vedere resursele comune și experiența anterioară, suntem încrezători că vom câștiga în scurt timp atât încrederea consumatorilor cât și a comercianților care își doresc parteneri locali”, adaugă Alin Zamfira, fondatorul grupului Cathedral Distribution și acționar al Authentic Meat.
Datele de consum arată un potențial uriaș: 43% dintre români afirmă că mănâncă produse semipreparate cel puțin o dată pe săptămână, iar 27% le includ în alimentație o dată sau de două ori pe săptămână.[1] Consumul total de produse din gama ready meals în România a crescut de la 265.000 tone în 2019 la peste 285.000 tone în 2024, iar estimările indică un consum per capita de 16,2 kg în 2030. În ciuda cererii în creștere, piața este acoperită în proporție covârșitoare de importuri.
Piața globală a produselor ready meals este evaluată la circa 120,6 miliarde EUR, cu o rată medie de creștere anuală estimată la 11,9% până în 2031. În România, segmentul este încă emergent, dar în continuă creștere: veniturile au urcat de la 1,88 milioane euro în 2017 la 6,9 milioane euro în 2024, cu perspective de a depăși 8 milioane euro până în 2029, conform datelor Statista.
[1]Studiu Mednet Research privind categoria de produse semipreparate