Eroii mari şi mici ai brandurilor româneşti

Date:

Suntem mari amatori de poveşti şi mari consumatori ai acestora, la orice vârstă. Cu cât mai veridice, cu atât mai bine, iar dacă sunt veritabile, atunci sunt chiar perfecte. Ne implicăm emoţional în firele narative şi ne ataşăm de eroii lor. Devin şi ai noştri, iar adesea ajungem aproape să ne identificăm cu unii din ei.


Interesant este că uneori ne lăsăm atraşi în poveştile unor lucruri care de fapt au foarte puţină legătură cu noi. În schimb, cunoaştem prea puţin despre cele care au legătură directă, strânsă cu noi şi cu viaţa noastră.


Fac parte din cotidian şi suntem obişnuiţi cu ele de mult timp, poate chiar dintotdeauna. Suntem legaţi prin rutina zilnică de brandurile cu care interacţionăm zilnic, iar pe cele româneşti le preţuim în mod special pentru că „sunt ale noastre”. Dar despre unele branduri româneşti cunoaştem mai puţin decât despre celelalte şi nu rare sunt cazurile în care nu percepem corect originea autohtonă a unor branduri doar pentru că nu poartă denumiri neaoşe.

La Branduri cu Buletin de România – conferinţa pe care în 2025 o organizăm a treia oară şi care continuă proiectul editorial început în 2020 – depănăm poveştile adevărate ale brandurilor cu rădăcini româneşti, ale celor cu cetăţenie română dobândită şi ale oamenilor care le însufleţesc. Sunt încă multe istorisiri frumoase şi pline de semnificaţii ale brandurilor româneşti care trebuie aflate şi preţuite. Într-un fel, prezentul „efervescent” pe care îl trăim intens de câteva luni încoace nu numai că ne testează trăinicia relaţiilor interumane şi tăria adeziunii noastre la nişte principii, dar ne arată că valorile care nu sunt cultivate permanent nu sunt chiar atât de solide pe cât credem, iar adevărurile care nu sunt cunoscute temeinic şi în detaliu tind să-şi piardă din consistenţă.

Este esenţial să vorbim continuu despre brandurile româneşti dacă dorim să ne păstrăm solidă legătura cu acestea, este esenţial să le cunoaştem poveştile şi mai ales eroii – cei mari şi cei mici, deopotrivă. Nu există poveşti fără eroi şi eroii nu există dacă nu povestim despre ei.

Pe 8 mai, la a treia ediţie a conferinţei Branduri cu Buletin de România, vom cunoaşte alţi eroi şi vom afla poveştile lor adevărate. Şi vom înţelege mai bine de ce suntem ataşaţi de ei şi de ele.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate