
Pe fondul unei piețe de e-commerce aflate în continuă expansiune, Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, continuă să își consolideze poziția pe piața serviciilor de livrare la domiciliu.
Cererea tot mai mare pentru livrări rapide și eficiente, direct la domiciliul consumatorului, a dus la creșterea volumului operațional, compania efectuând 134.400 de transporturi în 2024 – în creștere cu 4% comparativ cu anul anterior.
Home Delivery își menține traiectoria ascendentă, susținută de expansiunea segmentului de e-commerce în România, dar și de interesul crescut al clienților din industrii precum retail și electrocasnice pentru soluții logistice integrate.
De asemenea, și transportul electric câștigă teren. În 2024, compania a realizat, pentru un client important din portofoliu, de peste 5 ori mai multe transporturi electrice decât în anul precedent, respectiv 13.000 de livrări. Livrările electrice au reprezentat 10% din totalul aferent anului 2024, iar camioanele electrice au generat 0% emisii de CO2 în deplasare.
„Punerea în operare a acestor vehicule deschide noi perspective și oferă o oportunitate valoroasă de învățare și optimizare a fluxurilor și proceselor din spatele activității de transport”, declară Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România.
Deși infrastructura de încărcare și reglementările europene rămân provocări, compania estimează că aceste bariere vor fi tot mai ușor de depășit, odată cu evoluția pieței și integrarea firească a noilor tehnologii. Tendința este susținută și de creșterea înmatriculărilor de vehicule electrice pentru transport marfă, cu 530 de unități noi înregistrate în 2024, în urcare cu circa 12% față de anul anterior. (Sursă: Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări)
În acest context, Gebrüder Weiss este pregătită să integreze vehicule electrice în activitate și pentru alți clienți, dacă identifică cerere și condiții logistice favorabile. Compania urmărește constant evoluția tehnologiei și a cerințelor din piață, fiind deschisă să adopte soluții sustenabile acolo unde acestea pot fi integrate eficient în operațiuni.
„Home Delivery este un serviciu construit pe nevoia reală a pieței din România pentru livrări de bunuri de tip cargo, la domiciliul consumatorului final, cu un plus de valoare oferit de echipele noastre specializate. În 2025, vom continua să dezvoltăm această direcție, consolidându-ne poziția ca partener de încredere pentru clienții noștri”, a subliniat Viorel Leca.
Imagine: Hub-ul logistic din Popești Leordeni, inaugurat în 2024, gestionează operațiunile Home Delivery la nivel național
©Gebrüder Weiss/Tiberiu Mînzu