În contextul Zilei Mondiale a Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM-uri), Trendyol anunță că a atins pragul de 1.000 de comercianți parteneri români activi pe platformă, majoritatea fiind IMM-uri, la doar șase luni de la lansarea procesului de înrolare locală.
„Suntem extrem de încântați că am integrat 1.000 de comercianți și branduri românești în doar șase luni. Acest prag ilustrează faptul că platforma noastră oferă o oportunitate reală pentru afacerile locale, indiferent de dimensiune, de a-și dezvolta activitatea atât în România, cât și pe piețe externe. Pe măsură ce acești comercianți își încep parcursul alături de noi, ne angajăm să le oferim sprijin constant, instrumentele necesare și investiții continue în infrastructură și marketing aici, în România, pentru a-i ajuta să aibă succes și, în cele din urmă, să contribuie la o ofertă locală solidă și foarte relevantă pentru clienții români,” a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
88% dintre comercianții locali de pe Trendyol sunt întreprinderi mici și mijlocii, dar pe platformă sunt prezenți și retaileri și mărci românești renumite, precum evomag și Gerovital, printre altele. Cele mai populare categorii de produse în care sunt activi comercianții locali includ Fashion (41%), Home (25%), FMCG (14%), Cosmetice (11%) și Electrocasnice (5%). Deși segmentul de fashion rămâne în topul preferințelor consumatorilor români, categoriile cu cea mai rapidă creștere pe Trendyol în ultimele luni sunt FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
Trendyol le oferă comercianților locali acces la o bază de clienți în continuă creștere în regiune, de peste 2,3 milioane de utilizatori în prezent, precum și sprijin complet care include oportunități de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice eficiente, inclusiv un depozit local – toate concepute pentru a susține o creștere sustenabilă. Prin intermediul platformei Seller Center, comercianții români pot gestiona stocurile și prețurile, interacționa cu clienții și accesa instrumente pentru promovare.
Peste 72% dintre comercianții locali activi pe platformă au folosit deja aceste instrumente puse la dispoziție de Trendyol, pentru a-și crește vizibilitatea și vânzările. Cele mai eficiente s-au dovedit a fi participarea în campaniile organizate de platformă, crearea de reduceri proprii și oferirea de cupoane pentru clienți.
Procesul de înrolare a comercianților români a fost lansat în decembrie 2024, ca urmare a reacției pozitive la prima campanie de Black Friday a Trendyol în România, din noiembrie anul trecut. Pe fondul interesului crescut și al numărului tot mai mare de cereri de înscriere, ritmul de listare pe platformă s-a accelerat semnificativ în ultimele două luni – doar în luna mai, peste 500 de comercianți parteneri locali au fost integrați. În prezent, un comerciant poate deveni activ pe platformă, în medie, în mai puțin de o săptămână.
În acest moment, comercianții români reprezintă aproximativ 15% din volumul total al business-ului Trendyol în România, iar până la finalul anului, compania își propune să ajungă la 5.000 de comercianți și branduri locale.