O masă echilibrată acasă pentru o familie de patru persoane costă în medie 7 euro în UE, dar majoritatea familiilor au doar 5-6 euro în medie de cheltuit, dând prioritate proteinelor și glucidelor în detrimentul legumelor, care sunt surse de fibre, vitamine și minerale. MAGGI, marca de alimente cu cea mai mare acoperire la consumatori din lume și parte a Grupului Nestlé, face pași concreți pentru a îmbunătăți cât mai multe dintre produsele sale, ajutând familiile să mănânce mai echilibrat, fără a fi nevoite să aleagă între nutriție sau gust, comoditate sau preț accesibil.
Europenii mănâncă și/sau iau gustări mai des, de la 3 mese pe zi, anii trecuți, la aproximativ 4-5. Sandvișurile, lipiile umplute (wrap) și salatele se numără printre alegerile cu cea mai rapidă creștere în rândul europenilor, conform studiului Mercury Plus 2025. Preferințele în creștere în ceea ce privește alimentația sunt cele pentru mâncare la pachet sau acasă, pentru gătitul modern (cu friteuză cu aer cald) sau pentru preparatele tradiționale. Mesele și produsele bogate în proteine sunt foarte la modă în zilele noastre, dar 70% dintre europeni nu consumă suficiente fibre alimentare, 90% dintre aceștia neștiind că au această deficiență.
„Construim un ecosistem de produse și rețete care va permite familiilor europene să pregătească mese mai bune și mai echilibrate în fiecare zi. Pe de o parte, vom evolua portofoliul nostru spre soluții complete, ușor de preparat, dar și echilibrate nutrițional, iar pe de altă parte, ne dorim ca produsele noastre să fie partenerul ideal pentru alimentele proaspete (legume, carne, pește). Gustul este foarte important în cultura noastră culinară, iar pentru a mânca mai sănătos, consumatorii au nevoie de mai mult gust în preparatele nutritive. MAGGI poate fi acel partener responsabil de gust, chiar și atunci când mâncăm o supă de legume simplă sau o salată”, explică Nicoleta Tupiță (foto), dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est.
Produsele MAGGI sunt prezente în 3 din 5 bucătării din Europa. 90% din punctele de vânzare au cel puțin unul sau mai multe produse MAGGI, constând în cuburi pentru supe, condimente, mixuri pentru rețete, supe, tăiței și mese gata preparate. Statistic, MAGGI aduce gust și rețete echilibrate la aproximativ 1,8 miliarde de ocazii de a lua masa în fiecare an.
Răspândirea unui nou dispozitiv de gătit contribuie la creșterea prevalenței meniurilor echilibrate susținute de MAGGI, iar acesta este friteuza cu aer cald, care devine din ce în ce mai populară. Aproape 30% dintre gospodăriile din Europa dețin acum o astfel de friteuză, iar Nestlé estimează că acest număr va crește cu aproape 50% până în 2028. MAGGI este lider în această tendință, nu numai prin extinderea gamei de produse pentru friteuze cu aer cald în 12 țări din Europa în acest an, dar și adăugând un simbol și instrucțiuni pe ambalajele produselor MAGGI deja existente pe rafturi și care sunt potrivite pentru acest dispozitiv. MAGGI oferă o gamă largă de sfaturi și idei care permit prepararea rapidă și ușoară a unor mese moderne și sănătoase, aproape fără ulei.
„Consumatorii mai tineri caută din ce în ce mai mult gusturi mai îndrăznețe din întreaga lume, bucătăria asiatică fiind liderul clar în toată Europa, cu cifre impresionante pentru preferințele tinerilor consumatori: 83% au încercat bucătăria indiană, 62% chinezească, 52% thailandeză și 50% japoneză”, potrivit Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est.
MAGGI va continua să profite de apetitul tot mai mare al Europei pentru bucătăria asiatică, ridicând categoria de tăiței de la o opțiune de gustare la o soluție de masă mai satisfăcătoare, odată cu lansarea unor noi sortimente care să încurajeze gătitul tăițeilor cu ingrediente proaspete (legume, carne, ouă).
În plus, mâncarea bună începe cu soluri sănătoase, ingrediente de încredere pe care toată lumea le cunoaște, iar aceasta este convingerea noastră, ceea ce se traduce într-o prioritate clară pentru Agricultura Regenerativă. Nestlé are ambiția de a ajunge la 50% din ingredientele agricole cheie provenite de la fermierii care adoptă practici agricole regenerative până în 2030, față de aproximativ 20% în prezent.
60% din ingredientele cheie pentru produsele MAGGI provin deja de la fermierii care practică agricultura regenerativă, cu ambiția de a ajunge la 80% până în 2030. Deja 100% din roșii și ceapă provin din agricultura regenerativă prin intermediul Programului de Aprovizionare Responsabilă Nestlé.